Probleem met benzine sensor

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Gebruikersavatar
Will Salden
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 10 apr 2021, 19:51
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007 80cc TPR

Probleem met benzine sensor

Ongelezen bericht door Will Salden »

Ik heb nu al 2 keer zonder benzine gestaan omdat mijn benzine lampje het niet doet en ik blijkbaar niet vaak genoeg in mijn tank kijk. Het werd dus tijd dat ik er wat aan deed. toen ik uiteindelijk ging kijken naar de sensor waren de kabeltjes die er vanaf kwamen doorgeknipt en in de aansluiting van de tankmeter zat een andere connector inplugt (ik denk om het lampje uit te laten) ik heb alleen geen idee waar deze vandaan komt of daadwerkelijk voor dient. Ik heb nu een nieuwe sensor gekocht en deze ingestoken, alleen nu blijft mijn benzine lampje de hele tijd knipperen alsof ik benzine nodig heb terwijl mijn tank helemaal vol is.
heeft iemand een idee wat ik kan doen om mijn benzine sensor weer werkend te maken. alvast bedankt
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Probleem met benzine sensor

Ongelezen bericht door gpr050 »

Je kan aan de hand van het aantal gereden kilometers ook in de gaten houden of je moet gaan tanken. Zo krijg je, ook tijdens het rijden, een idee of je je bestemming op deze tank halen gaat, of dat je een pomp op moet zoeken. Ik weet niet welk type je rijdt, maar het is handig, zeker als er al aan de kabelboom geprutst is, om een electrisch schema, voor jou type en leeftijd Derbi, op te zoeken. Hiermee en een multimeter, kan je veel electrische problemen opsporen en herstellen.
Een knipperend lampje zou kunnen duiden op een slechte (massa) verbinding..
Gebruikersavatar
Will Salden
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 10 apr 2021, 19:51
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007 80cc TPR

Re: Probleem met benzine sensor

Ongelezen bericht door Will Salden »

bedankt voor je reactie, ik ga zeker even kijken voor een schema van de kabelboom. je zij dat het knipperende benzine lampje een massa probleem kan zijn, hoort deze normaal alleen uit of aan te zijn?
Plaats reactie