Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
thijs.c
Derbi fan
Berichten: 69
Lid geworden op: di 15 feb 2011, 18:27
Vervoersmiddel: Derbi Senda drd 2003 vespa ciao aeon cobra 50

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door thijs.c »

heb ik gekeken maar daar staat die van mij niet bij.
PSP123
Beginnende tuner
Berichten: 217
Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door PSP123 »

Hoi,

Ik zit al langere tijd met het probleem dat mijn toerenteller het niet doet. Echter heeft hij het altijd gedaan en denk ik dat het probleem zit in de aansluiting.
Ik heb er een nieuwe 4 polige connector aangemaakt de een nieuwe pennetjes aan de draden maar nog steeds geen resultaat.
Het rare is ook dat er drie aansluitpunten zitten, maar alleen de gele en geel/groene draad maakt contact met de aansluitpunten op het dashboard. De rode draad zit ook wel een pennetje aan vast maar valt in één van de vier gaatjes waar geen aansluitpunt zit.
De toerenteller heeft het altijd gedaan, dus moet toch goed zitten.
Maar de rode draad, mijn basis kennis zegt, rood is stroom. Moet die geen contact maken?

Ik heb de rode draad ook al op andere pennetje aangesloten --> resultaat --> zekering door. :blink:

Kunnen jullie me misschien aan de hand van onderstaande foto van de draadboom vertellen hoe de aansluitingen voor de toerenteller nu zit?
http://imageshack.us/photo/my-images/36 ... eller.png/" onclick="window.open(this.href);return false;

De teller is nu als volgt aangesloten:

http://imageshack.us/photo/my-images/15 ... tpunt.png/" onclick="window.open(this.href);return false;

Waar gaat draad naar toe van toerenteller, die de toeren meet?? Misschien zit die niet goed vast ofzo?

Bedankt voor de hulp. :thumbup:
Gebruikersavatar
jens extreme sm
Pro tuner
Berichten: 584
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 23:22
Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door jens extreme sm »

niemand hier weet hoe dit zit bij een extreme, ik heb ook geen flauw idee, alleen ik heb 4 contactpunten op mn toerenteller maar heb nieteens een stekker dus kom niet ver..

heb jij een rode of een roodzwarte?
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
PSP123
Beginnende tuner
Berichten: 217
Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door PSP123 »

jens extreme sm schreef:niemand hier weet hoe dit zit bij een extreme, ik heb ook geen flauw idee, alleen ik heb 4 contactpunten op mn toerenteller maar heb nieteens een stekker dus kom niet ver..

heb jij een rode of een roodzwarte?
Vier contactpunten? Dat is raar, ik heb er maar drie.
Ik heb een rode draad, gele draad en een geel/groene draad die uit de connector van de toerenteller kwamen.

Zo ziet het er allemaal uit: http://imageshack.us/g/155/dsc00842tm.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
(Rode draad zit onder dashboard, want die was losgekomen).
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door Alainv-s »

Ik heb een tweedehands senda x-treme SM gekocht uit 2004. Volgens het draadboom schema uit 2005 heb ik een bruine kabel nodig vanuit het contact(eigenlijk na die stekker van het contact) maar er zit helemaal geen bruine draad in mijn boom?
Moet ik dan zelf een draad aanleggen war die vandaan kwam, of kan ik eerst proberen zonder. En als er geen problemen zijn dan is eht goed?

En dat blokje waar timing control opstaat, is de draad vanuit mijn vliegwiel(de gele), die gaat er zegmaar in, maar tegelijk met een zwarte en die wordt dan doorgelust in het blokje naar een andere connector, zou wel een keer een foto maken voor de duidelijkheid!
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
DaliasD
Schakelrijder
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 07 jan 2011, 20:35
Vervoersmiddel: cpi oliver
Locatie: Nieuwleusen, Overijssel

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door DaliasD »

Alainv-s schreef:Ik heb een tweedehands senda x-treme SM gekocht uit 2004. Volgens het draadboom schema uit 2005 heb ik een bruine kabel nodig vanuit het contact(eigenlijk na die stekker van het contact) maar er zit helemaal geen bruine draad in mijn boom?
Moet ik dan zelf een draad aanleggen war die vandaan kwam, of kan ik eerst proberen zonder. En als er geen problemen zijn dan is eht goed?

En dat blokje waar timing control opstaat, is de draad vanuit mijn vliegwiel(de gele), die gaat er zegmaar in, maar tegelijk met een zwarte en die wordt dan doorgelust in het blokje naar een andere connector, zou wel een keer een foto maken voor de duidelijkheid!
Bruine draad zou via je contactslot, stroom vanaf de gele draad naar je linkerhendel moeten brengen, dus daar zou je ook kunnen kijken welke kleur is gebruikt Oranje is daar plus tbv knippers. Bruin is plus tbv verlichting
dennisvanzwolle
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 12 sep 2011, 17:10
Vervoersmiddel: derbi drd 2003 limited edition

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door dennisvanzwolle »

hallo

hoe kan ik de lampjes 3 t/m 3e vervangen

groet dennis
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door royvi »

Onder aan het dashboard zitten ze, je kan die rubbertjes met het lampje erin er zo uittrekken!
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
johan24
Derbi fan
Berichten: 68
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 21:17
Vervoersmiddel: derbi senda sm extreme -07, Tomos Snor , Honda Mtx 125cc

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door johan24 »

waar zou ik zo'n check control timer (nr 4) kunnen bestellen? kan ze nergens vinden op het net! :x
ik denk dt die kapot is aangezien mijn controle lampjes niet meer branden!
Gebruikersavatar
Markos
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 18:42
Vervoersmiddel: Peugeot 306 S16, Derbi senda SM Bj. 2003

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door Markos »

Hallo,

Ik heb sinds kort een Senda SM uit 2002, alleen hebben ze onwijs met de draadboom lopen kloten waardoor dit dus 1 grote puinhoop is geworden.
Nu wil ik dit gaan proberen allemaal weer knap te maken en dan was mijn vraag of ik dat aan de hand van dit schema kan doen of dat ik daar een andere voor nodig heb.
A papercut is a trees last revenge....
RaliasR
Pro tuner
Berichten: 769
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
Locatie: Nieuwleusen (Ov)

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door RaliasR »

Volgens mij kun je dit schema wel gebruiken.
misschien op dit forum proberen een complete kabelboom op de kop te tikken.
Een zo goed als nieuwe kosstte mij hier Eur 15 , daar kun je zelf niet voor kloten.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Gebruikersavatar
Markos
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 18:42
Vervoersmiddel: Peugeot 306 S16, Derbi senda SM Bj. 2003

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door Markos »

Daar heb je gelijk in, eerst ff zoeken voor een andere, en anders zal ik de uitdaging toch aan moeten gaan.
Bedankt
A papercut is a trees last revenge....
RaliasR
Pro tuner
Berichten: 769
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
Locatie: Nieuwleusen (Ov)

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door RaliasR »

ik heb destijds de materialen op de website van Rick Donkers RDAE.nl besteld.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door Alainv-s »

Ik had een SM uit 2005, klopt geen zak van de helft van de tekening. Mistte een hoop draden en allemaal zooi. Bleken sommige draden gewoon doorgeschakeld te zijn :eerie: . Je kunt beter zelf even als nog doormeten voordat je het monteerd. Is wel veel werk misschien, maar ben je wel zeker van de zaak!
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Gebruikersavatar
Markos
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 18:42
Vervoersmiddel: Peugeot 306 S16, Derbi senda SM Bj. 2003

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door Markos »

Nou, ik heb het advies van een andere draadboom opgevolgd, alleen zie ik dat er bij de oude draadboom op de ingang van
8 Turn indicator central control 12V 10/10W (Knipperlicht regeling + spanningsregelaar)
+ Regulator 12V 80W DC
5 draden inkomen en 1tje weer uitgaat, de aarde.
Maar bij me andere draadboom komen er 6 draden in, en is dat blokje wat er zit, die spanningsregelaar? aangesloten met een andere stekker, de oude heeft 6 contactpuntjes naast elkaar, en de nieuwe heeft 2 boven elkaar en 3 naast elkaar.
Deze heeft dus een extra draad waarvan ik nu dus de functie niet weet, dit is een rood gele draad (ook niet aangegeven op dit schema)
en weet iemand toevallig waarom deze 2 (ingevoegde foto) stekkertjes aan elkaar verbonden zitten? de ene heeft dezelfde kleuren (blauw-zwart en geel-groen) als het stekkertje op me olietank. Het andere stekkertje heeft wit-blauw wit-blauw en groen-geel als kleuren.
Foto volgt vanavond nog, deed het niet hoorde ik.
Laatst gewijzigd door Markos op do 24 nov 2011, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
A papercut is a trees last revenge....
RaliasR
Pro tuner
Berichten: 769
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
Locatie: Nieuwleusen (Ov)

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door RaliasR »

ik zal ook nog even kijken of ik nog ergens een electrische schema kan opduiken
de latere derbi modellen hebben waarschijnlijk de koplamp via de spanningsregelaar lopen
wit blauw/wit/blauw/groen geel is denk ik voor de radiatorfan + sensor
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door Alainv-s »

hja, is vrij slecht geregeld ja.

Die foto werkt niet, graag met imageshack of tinypic uplaoden.
Maar volgens mij had ik zulk zoiets raars ook.
Ik heb daarna gewon de gele draad van het vliegwiel afgeknipt en hem zelf maar getrokken vanuit het vliegwiel dat blokje met 6 pinnetjes erin wat jij zegt. Want ik had ook een doorgeluste kabel want als je een race ontsteking hebt, heb je geen spanningsdraad en toch alle 6 de punten moeten contact hebben om het kinderlijk uit te leggen..
Heeft iemand een goed schema van hoe een contact slot in melkaar zit?
Ik wil graag dat als ik mijn contact op light zet, de lichten aan zijn(maakt niet uit of de motor aan of uit is, liever uit)
Maar volgens mij... Of moet ik effe een ander topic raadplegen
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
RaliasR
Pro tuner
Berichten: 769
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
Locatie: Nieuwleusen (Ov)

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door RaliasR »

hier wat aan ?

http://www.derbi.com/images/stories/mod ... manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door Alainv-s »

(neem aan dat je het niet tegenm ij hebt, ik heb mijn brommer totaal in orde qua dat. Waar kan ik mijn vraag over min slot kwijt?, is er een algemeen elektriciteits topic?
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Gebruikersavatar
Markos
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 18:42
Vervoersmiddel: Peugeot 306 S16, Derbi senda SM Bj. 2003

Re: Draadboomschema voor Derbi Senda (in kleur)

Ongelezen bericht door Markos »

Hierbij nog de foto van die 2 stekkertjes:
http://fotopocket.nl/fpimages/2011/12/1 ... 5B1%5D.jpg
Hoop dat deze wel werkt.
Volgens het draadboom schema is de 1 van me benzine sensor en de andere van me oliesensor.
A papercut is a trees last revenge....
Plaats reactie