Derbi senda geen stroom

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Stefanbrummer
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 14:11
Vervoersmiddel: Derbi senda 50cc

Derbi senda geen stroom

Ongelezen bericht door Stefanbrummer »

Hallo, ik heb een derbi senda x-treme uit 2014. Tijdens het rijden begaven de knipperlichten het (net nieuwe led erin gezet, zat al led hiervoor in, geen idee wat de vorige eigenaar heeft gedaan voor dit led te late werken) het dashboard begon heel erg raar te doen en ging ook uit als ik toeter of knipperlicht gebruikte(digitale teller). Na een tijdje begon langzaam alle elektra niet meer te werken (ook rem licht, echt alles). De brommer reed nog wel. Het dashboard gaat soms 2 seconden aan na de zekering er ff in en uit gedaan te hebben.

De zekering was doorgebrand, nieuwe erin en geen verschil. Accu geeft 13,2 volt aan met contact uit, wanneer de motor loopt geeft deze 14,2 volt aan. Bij hogere toeren blijft dit zo (aan druppel lader gezeten). Spannings regelaar doorgemeten (plus en massa) dit was hetzelfde als de accu met motor aan. Ik kreeg geen spanning op de draden die uit het contactslot komen (3 aders die in hetzelfde stekkertje zitten) kreeg wel spanning op het losse laatste draadje waardoor de motor nog loopt denk ik. Kreeg ook geen spanning op de draden dus die uit spanningsregelaar komen die voor heel wat gebruikt wordt zie ik in het leidingschema. Maar wat is er nu stuk. De kabelboom zitten verder ook geen breuken in en heb voor alles gecheckt. Kan iemand mij helpen?
Plaats reactie