Bougie vonkt niet

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Dikke_teen
Derbi fan
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 02 jul 2021, 21:52
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme

Bougie vonkt niet

Ongelezen bericht door Dikke_teen »

Ciao
Ben momenteel bezig met mijn xtreme weer in elkaar te zetten alleen toen ik hem wou starten deed de bougie niks, heb de kabels na gelopen maar die zijn niet beschadigd. Heb het ook met een nieuwe bougie geprobeerd maar die doet ook niks. Iemand een idee?
https://www.blogger.com/blog/post/edit/ ... 7403906371
Hoop dat het filmpje duidelijk is.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Bougie vonkt niet

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

bij mij doet de link het niet. maar ik zou beginnen met je contactslot bekijken of daar draden los zitten oid. als je contactslot niet goed werk/in elkaar zit heb je niks, ook zou ik kijken of je de cdi draden goed heb aangesloten en de massa goed is. tot slot (als je die hebt) je killswitch controleren.
Dikke_teen
Derbi fan
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 02 jul 2021, 21:52
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme

Re: Bougie vonkt niet

Ongelezen bericht door Dikke_teen »

Contact slot heb ik niet :/ cdi heb ik goed aangesloten, de ring die aan de draden zitten maakt ook goed contact want heb de verf er afgehaald. Ik ga even kijken wat hij doet als ik hem in zijn 1 zet en loop miss dat hij hem dan wel pakt.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Bougie vonkt niet

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nee, vonk moet bij kicken als zijn. Geen contactslot, heb je dan je stopkabel onderbroken? Zoals je snapt heb je met je contact slot een aan/uit. Die dat connectie maakt, of juist verbreekt zodat je in starten. Je MOET dus een killswitch, contactslot of doorverbinding hebben wil je (even basaal gezegd) je ontsteking aan of uit hebben
Dikke_teen
Derbi fan
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 02 jul 2021, 21:52
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme

Re: Bougie vonkt niet

Ongelezen bericht door Dikke_teen »

Brommert_01 schreef: ma 23 aug 2021, 16:18 Nee, vonk moet bij kicken als zijn. Geen contactslot, heb je dan je stopkabel onderbroken? Zoals je snapt heb je met je contact slot een aan/uit. Die dat connectie maakt, of juist verbreekt zodat je in starten. Je MOET dus een killswitch, contactslot of doorverbinding hebben wil je (even basaal gezegd) je ontsteking aan of uit hebben
Ik deed altijd de choke omhoog, toen ging hij ook uit (A)
Toen ik hem kocht zat er ook geen contact slot op dus of er iets aan de kabelboom is aangepast weet ik niet.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Bougie vonkt niet

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Er is dus iets aan gebeurd, iets dat hij als het ware altijd aanstaat. Misschien is die verbinding verbroken/los/beschadigd.
Dikke_teen
Derbi fan
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 02 jul 2021, 21:52
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme

Re: Bougie vonkt niet

Ongelezen bericht door Dikke_teen »

Ik ga zo even kijken of ik de timing van de ontsteking goed heb staan, ik heb dat zwarte blokje op '1uur' gezet en vgm is dat goed maar anders bel ik wel naar een brommerzaak hier in de buurt
Laatst gewijzigd door Dikke_teen op ma 23 aug 2021, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Bougie vonkt niet

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Een brommer zaak rekent je goud geld in het "in originele staat" terug te brengen, daarnaast kan het niet aan de timing van de ontsteking liggen. Op je carter staat een pijltje op het nokje, en een streepje op je grondplaat. Als je daar op gelet hebt kan het niet verkeerd
Dikke_teen
Derbi fan
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 02 jul 2021, 21:52
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme

Re: Bougie vonkt niet

Ongelezen bericht door Dikke_teen »

Hij doet hetttt 🥳🥳🥳 de gele draad naar de bobine moest er niet in maar had ik wel
Maar als ik hem nu aan loop komen er meer ploffen uit dan normale 'knallen' wat kan dat zijn?
Plaats reactie