Verlichting

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Yourionc
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 13 mei 2021, 16:37
Vervoersmiddel: Aprilia sx50

Verlichting

Ongelezen bericht door Yourionc »

Gisteren toen ik mijn brommer startte deed mijn koplamp niks.
Nieuw lampje dr in gedraaid niks steeds niks. Toen bleek dus dat ik het grootlicht stekkertje en het normaal licht stekkertje had omgewisseld. Dus heb ik deze vervolgens wel goed aangesloten alleen nu doet alleen mij grootlicht het. Iemand die mij kan zeggen wat het probleem is?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Verlichting

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Is die lamp nog heel? Geen idee of het kan, maar is door het groot licht je kleine licht niet doorgebrand?
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Verlichting

Ongelezen bericht door gpr050 »

Even met een multimeter checken of er 12V staat op de stekker die op het lampje gaat, zo kun je ook je massa verbinding controleren. Als er geen 12V op komt te staan als je je dimlicht inschakelt, zou ik beginnen om de contacten in je stuurschakelaar schoon te maken en om de massa aansluiting controleren
Yourionc
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 13 mei 2021, 16:37
Vervoersmiddel: Aprilia sx50

Re: Verlichting

Ongelezen bericht door Yourionc »

Brommert_01 schreef: di 18 jan 2022, 19:05 Is die lamp nog heel? Geen idee of het kan, maar is door het groot licht je kleine licht niet doorgebrand?
Hier zat ik zelf ook aan te denken. Ik zal er eens een nieuwe in draaien. Ook zat ik te denken aan de spanningsregelaar, aangezien mij dashbord lampjes ook al een tijdje allemaal branden. Dit zou ook het doorbranden van de lampjes kunnen verklaren toch? En kan ik die spanningsregelaar doormeten om te weten of die het nog doet?
Plaats reactie