Aansluiting achterlamp

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
barkie
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 05 mei 2021, 13:20
Vervoersmiddel: Simson Spatz sr4-1K/Derbi Senda 2008

Aansluiting achterlamp

Ongelezen bericht door barkie »

Hallo ik heb een LED achterlicht waar 5 draden aan zitten
Zwart, rood, geel, blauw en groen.
Nu weet ik dat blauw en groen voor de knipperlichten zijn en zwart de min en geel de plus.
Nu kan ik echter met gewoon 12V er op zetten kan ik alleen mijn remlicht of mijn knipperlichten laten branden dit ligt er aan waar ik de plus op zet.
Ik kan alleen mijn normale licht niet laten branden en heb geen idee hoe ik het op de originele kabelboom moet aansluiten.
Paars, roze en 2 aarde draden zijn er voor de knipperlichten maar verder heb ik 3 anderen een groene een gele en een zwarte ik heb geen idee waar deze voor zijn en weet ook niet hoe ik ze moet aansluiten.
Heeft 1 van jullie een idee?
En klopt het dat ik de verlichting alleen kan schakelen op het stuur als de motor loopt want dan moet ik hem ook eerst aan de praat maken voor ik verder ga.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Aansluiting achterlamp

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Op onze brommer (Derbi Senda DRD) is het idd zo dat de voorverlichting enkel aan kan als je motor loopt. Het LED achterlicht gaat aan van zodra je het contact opzet.
Of dat origineel zo is (achterlicht aan bij contact op) weet ik niet.

In dit draadje https://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f= ... 4&start=20 is er ook iemand met LED verlichting bezig. Wel met een ander Derbi type maar misschien kan je daar wat info uithalen?
barkie
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 05 mei 2021, 13:20
Vervoersmiddel: Simson Spatz sr4-1K/Derbi Senda 2008

Re: Aansluiting achterlamp

Ongelezen bericht door barkie »

Ah oke zal even kijken.
Heb ontdekt dat ik ook geen stroom krijg op de licht claxon en knipperlicht schakelaar en niet op de knipperlicht aansluitingsdraden dus ik denk dat het knipperlicht relais ook stuk is maar dat zal ik nog even goed moeten bekijken.
Plaats reactie