Km teller en verlichting doet raar (DRD EVO 2014)

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Gebruikersavatar
Yannickbosboom
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 04 feb 2019, 20:15
Vervoersmiddel: Derbi DRD EVO ltd

Km teller en verlichting doet raar (DRD EVO 2014)

Ongelezen bericht door Yannickbosboom »

Hi, ik heb een aantal problemen met mijn elektra:
- Dashboard, knipperlichten en toeter werken alleen maar als de motor draait, niet als het contact aan staat
- Km teller slaat op hol; zowel stationair als tijdens het rijden springt hij tussen allerlei verkeerde snelheden. Hij doet dit ook als ik mijn knipperlichten aanzet. Hierdoor worden er ook onjuiste aantallen km's aan mijn kilometerstand toegevoegd
- De lichtjes op het dashboard slaan ook op hol; sommigen knipperen mee als het knipperlicht aan staat
- Knipperlicht links knippert niet met dezelfde snelheid als knipperlicht rechts
- Achterlicht en remlicht werken ook niet (werkten eerst wel)
- Koplamp gaat na een aantal keer rijden stuk, waardoor ik steeds een nieuwe moet hebben

Heeft iemand enig idee waar deze waslijst aan problemen aan zou kunnen liggen? Ik heb hier namelijk niet zo veel verstand van haha. Ik zou niet weten wat de oorzaak van al dit is, maar ik weet wel dat ik ooit de voorste knipperlichten heb losgemaakt en daarna weer vast gesoldeerd, dus misschien zou dit de oorzaak kunnen zijn? Alle hulp is in ieder geval welkom! Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3641
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Km teller en verlichting doet raar (DRD EVO 2014)

Ongelezen bericht door 42 »

Ik heb niet veel verstand van elektra helaas maar als het niet komt door kortsluiting door je soldeerwerk dan zou ik gaan denken aan de spanningsregelaar aangezien je lampen ook kapot gaan.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Km teller en verlichting doet raar (DRD EVO 2014)

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Geen ervaring met dat (oudere) type maar zit er een accu in en is deze nog goed?
Gebruikersavatar
Yannickbosboom
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 04 feb 2019, 20:15
Vervoersmiddel: Derbi DRD EVO ltd

Re: Km teller en verlichting doet raar (DRD EVO 2014)

Ongelezen bericht door Yannickbosboom »

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb een nieuwe spanningsregelaar die ik vandaag erop ga zetten om te testen of daar het probleem ligt, zo niet dan check ik de accu
janssens83
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 05 dec 2023, 06:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda sm xtreme 2015

Re: Km teller en verlichting doet raar (DRD EVO 2014)

Ongelezen bericht door janssens83 »

was de spanningsregelaar de oplossing?

groeten
Plaats reactie