Pick up draad

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Pick up draad

Ongelezen bericht door 42 »

Ik wil deze begrenzer aansluiten https://www.cityparts.nl/resize/38954-h ... ingpdf.pdf

Dan moet ik als ik het goed begrijp van de aan draad van contactslot oid een draad aftappen en op de bovenste links zetten op de begrenzer en dan vanaf de rechterkant naar de pick up vd cdi, deze zou rood zijn of rood-wit, iemand idee welke wat is ?

En wat is die lichtgroene kabel die in de cdi gegoten zit ?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 42 op za 19 mar 2022, 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Pick up draad

Ongelezen bericht door 42 »

De rood-wit is de stop draad las ik net, dus rood is de pick up dan ?
De lichtfroene ben ik nog niet achter.
En welke draad op de ingang links moet koemn weet ik ook niet.

En ik snap niks vd Duitstalige handleiding, of niet genoeg iig.
Vooral het deel met de 63 standen, dit zou met de dipswitch moeten ofzo..en dan heb je nog een modus knop waarmee je dingen in kan stellen zoals hoe hard de begrenzer ingrijpt.
Iemand goed in Duits ?
https://www.racing-planet.de/pub/more_d ... anuals.pdf
Nu is die net een beetje een andere met minder dipswitch settings, dit is de juiste beschrijving Wieso ist dieser digitale Drehzahlbegrenzer nun allen anderen herkömmlichen analogen Begrenzern überlegen? Bei analogen Drehzahlbegrenzern sind in der Regel 4 Kondensatoren verbaut, die über einen Drehcodierer oder Dip-Schalter kombiniert werden und so die Drehzahlgrenze festlegen. Mit 4 Kondensatoren ergibt das nur magere 15 Stufen, auf die ein analoger DZB eingestellt werden kann. Die Regelung ist entsprechend grob und es kommt häufig vor, dass man seine gewünschte Drehzahlgrenze deswegen gar nicht richtig einstellen kann. Die Stufe 12 drosselt dann zum Beispiel zu stark, während Stufe 11 aber schon zu schwach ist. Ein gängiges Problem...
Mit diesem digitale Drehzahlbegrenzer kann das nicht passieren. Der DZB lässt sich völlig stufenlos auf die gewünschte Drehzahl einstellen und hält diese mit einer Berechnungsgenauigkeit von 99,9% auf den Punkt genau!
Zusätzlich verschiebt ein analoger Drehzahlbegrenzer den Zündzeitpunkt ganz leicht, selbst wenn die Drehzahlgrenze noch gar nicht erreicht ist. Das führt zu einem geringen Leistungsverlust im unteren Drehzahlbereich.
Der digitale Drehzahlbegrenzer verändert das Zündverhalten erst, wenn die eingestellte Grenze erreicht wird. Im unteren Drehzahlbereich arbeitet der Motor ohne Leistungsverlust.
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Pick up draad

Ongelezen bericht door gpr050 »

Ja de rode draad zou de pick-up draad moeten zijn. Dit kan je controleren door m door te meten met een multimeter, zou 80-120ohm weerstand moeten hebben, als je het niet zeker weet kan je in uiterste geval ook het vliegwiel er even af trekken en kijken welke draad er van de pick-up afkomt. De licht groene is, vermoed ik, een massa draad. Ook dit kun je meten, is dat een witte stekker waar die licht groene draad ingaat? Dan kun je de uitgaande draad naar massa meten, dan zou je 0 ohm moeten meten.
Voor wat betreft het Duitstalige stukje hierboven, dacht dat jullie daar altijd zoveel Duitse meiden op bezoek kregen….😂anyway kort samengevat staat er dat een digitale begrenzer veel beter werkt dan een analoge, omdat je met een digitale heel nauwkeurig je gewenste toerenbegrenzing in kunt stellen terwijl je bij een analoge dat alleen in grove stappen kunt doen. Daarnaast verschuift een analoge begrenzer het onstekingstijdstip continue, dit geeft vermogensverlies. De digitale doet dit alleen op het moment dat de begrensde waarde bereikt wordt.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Pick up draad

Ongelezen bericht door 42 »

Tja...Duitse meiden..wat zal ik zeggen..ik heb me er nooit zo toe aangetrokken gevoeld dat ik er die taal voor ben gaan leren..heb t 1 jaar gehad op de mavo maar na heel veel drieën en vieren zo snel mogelijk laten vallen :blink: :lol:
Maar goed, na het nog een paar keer lezen ben ik er ook redelijk uit ja.
Idd wat je zegt, t is meer een stukje reclame dan iets waar je echt wat mee kan.
Ben ook wel uit de werking er van nu, eerst toerental instellen met de set knop, dan kun je met menu knop em zo instellen dat ie hard, gemiddeld of zacht ingrijpt, dan heb je ook nog een potmeter voor de fijnafstelling eventueel en daarna kun je met de jumpers zes verschillende condensators aanzetten en combineren tot je een combi hebt waarbij de motor gewoon netjes loopt ook al wordt het ontstekingstijdstip verneukt.

Ben er dan alleen nog niet helemaal achter welke draad bij de ingang vd begrenzer moet, die van het contactslot in feite.
Hopelijk vind ik dat in de manual van de brommer zelf.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Pick up draad

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Bent u al wat verder geraakt met de begrenzer?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Pick up draad

Ongelezen bericht door 42 »

Ja, we hebben em werkend gekregen, moet alleen nog beter afstellen, ploft nu nog als hij ingrijpt, verschillende standen testen dus zodra ik tijd heb.
Wel een hele puzzel nog.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Pick up draad

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Okay, ben benieuwd of en hoe het uiteindelijk werkt.
Plaats reactie