killswitch aansluiten

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Rocky1929
Schakelrijder
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 18:31
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 LTD 2016

killswitch aansluiten

Ongelezen bericht door Rocky1929 »

Hallo forumleden,
een tijdje terug heb ik een kill-switch gekocht (https://www.k-parts.nl/killswitch-stage ... tisch.html) en ik wilde deze gaan aansluiten.
nu zitten er 2 kabels aan, een zwarte en een bruine. Het lijkt mij dat de bruine de massa kabel is alleen ik kan er niet echt achter komen waar die zwarte kabel precies tussen moet.
Ik zie hier op het forum wel dat ie vgm bij de groene draad van de cdi moet, alleen zitten er bij mij 2 groene draden op dezelfde aansluiting.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: killswitch aansluiten

Ongelezen bericht door gpr050 »

Door de groene draad die vanaf je cdi komt te splitsen en met een van de draden van de nieuwe schakelaar verbinden. De andere draad van deze schakelaar verbind je met massa, het maakt niet uit welke van de 2 draden je gebruikt. Op deze manier doet de killswitch hetzelfde als het contactslot. Een originele killswitch zit anders aangesloten en werkt dus anders maar het resultaat is vrijwel hetzelfde.ik zie net dat het een magnetisch aangestuurde schakelaar is. Wel handig om eerst te checken of de bruine en zwarte draad pas doorverbonden worden op het moment dat je de rode magneet verwijdert. En dat ze dus niet verbonden zijn als de rode magneet op de schakelaar geplaatst is.
Is dat niet het geval? dan is deze schakelaar niet geschikt om op deze wijze aangesloten te worden!
Dit kan je controleren met behulp van een multimeter, in de weerstand stand, of met een accu/batterij en een lampje.
Plaats reactie