Brommer gaat niet uit en start zonder sleutel

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
WicherH
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 20 dec 2022, 19:16
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2011
Skyteam dax 2009

Brommer gaat niet uit en start zonder sleutel

Ongelezen bericht door WicherH »

Beste,

Geen idee of dit al eens voorbij is gekomen, maar ik kon het zelf niet duidelijk vinden.

Ik heb een Derbi drd pro 2011 die laatst bij de motorzaak is geweest voor het een en ander. Toen die terug kwam ging mijn brommer niet meer uit als ik de sleutel eruit haalde, dus de motor bleef draaien. De rest van de elektra zoals e-start deed het dan niet meer en de verlichting deed het ook niet meer. Nu ben ik zelf zover dat het aan de kabels moet liggen en niet aan het contactslot. Als ik de sleutel eruit heb kan ik hem dus niet starten via e-start, maar helaas nog wel via de kickstart, en dat geeft mij geen veilig gevoel als de brommer geparkeerd staat waar ik zelf niet in de buurt ben. Voordat ik de tank eraf haal is mijn vraag: heeft één van jullie dit ook gehad, en ligt het daadwerkelijk aan de kabels? Klopt het ook dat als er iets mis is met mijn stopdraad dat de brommer nog wel start met de kickstart? Zo ja, is er ook een manier om dat tijdelijk uit te schakelen voordat ik de tank eraf haal, of is een oplossing bijvoorbeeld om een kabeltje uit de bobine te trekken als ik bij de brommer weg loop?
Ik ben zelf best wel handig met brommers (vind ik dan ;) ) dus ik breng mijn brommer liever niet terug naar de motorzaak om eventuele kosten te vermijden, ik los dit liever zelf op. En door het zelf op te lossen leer ik er uiteraard veel meer van dan wanneer ik het de motorzaak laat doen :D .
Hopelijk kunnen jullie mij hier verder bij helpen.

Vriendelijke groet,
Wicher
Plaats reactie