Ledlamp op derbi

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
FalconR
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 05 mar 2023, 22:38
Vervoersmiddel: 2009 Derbi Senda SM

Ledlamp op derbi

Ongelezen bericht door FalconR »

Goedendag mensen,

Ik ben bezig met m'n brommer een beetje op te knappen en heb al een paar brommers voorbij zijn komen met zo'n chique led lampje d'r op met een day running light. Ik ben heel benieuwd of en hoe ik dit op m'n derbi kan aansluiten zodat het mooi werkt (Ik heb een 2009 Derbi Senda SM). Hier is een linkje naar het lampie waar ik het over heb.

https://www.amazon.nl/Motorfiets-Univer ... r=8-1&th=1

Als iemand enig idee heeft, alvast bedankt!
scotp298
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 09 jan 2023, 00:02
Vervoersmiddel: 2018 Aprilia SX50

Re: Ledlamp op derbi

Ongelezen bericht door scotp298 »

Ik heb sinds een tijdje ook zo'n zelfde koplamp erop zitten. Ik heb hem van aliexpress. Ik kreeg er een aantal stekkertjes en van die aansluitingen voor op de draadjes bij om het te monteren. Ik heb de stekker die op de originele koplamp pastte eraf getrokken en alle draadjes eruit gehaald. Toen even uitgezocht welk draadje wat was, de aanluitingen op de draadjes gemaakt, de aansluitingen in de stekker gemonteerd, en de stekker aangesloten.

Deze heb ik: https://nl.aliexpress.com/item/10050034 ... pt=glo2nld

Hij heeft in totaal 3 verschillende standen, de 'led strip' die aan de onderkant loopt is er een. Dan heb je klein en groot licht van die bolletjes die je op de foto van de lamp ziet. onderste 2 of 3 zijn klein licht, bovenste 2 of 3 zijn groot licht. Tijdens het monteren heb ik ergens in de kabelboom een los stekkertje gevonden waar stroom op stond, deze heb ik maar gewoon op de led strip aangesloten, anders werkt deze natuurlijk niet. Ik weet niet of jij ook zo'n extra stekkertje hebt. Knipperlichten heb ik er gewoon afgehaald, zijn ook niet verplicht! Bij agenten wel de hand uitsteken dan..
FalconR
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 05 mar 2023, 22:38
Vervoersmiddel: 2009 Derbi Senda SM

Re: Ledlamp op derbi

Ongelezen bericht door FalconR »

scotp298 schreef: do 06 apr 2023, 02:09 Ik heb sinds een tijdje ook zo'n zelfde koplamp erop zitten. Ik heb hem van aliexpress. Ik kreeg er een aantal stekkertjes en van die aansluitingen voor op de draadjes bij om het te monteren. Ik heb de stekker die op de originele koplamp pastte eraf getrokken en alle draadjes eruit gehaald. Toen even uitgezocht welk draadje wat was, de aanluitingen op de draadjes gemaakt, de aansluitingen in de stekker gemonteerd, en de stekker aangesloten.

Deze heb ik: https://nl.aliexpress.com/item/10050034 ... pt=glo2nld

Hij heeft in totaal 3 verschillende standen, de 'led strip' die aan de onderkant loopt is er een. Dan heb je klein en groot licht van die bolletjes die je op de foto van de lamp ziet. onderste 2 of 3 zijn klein licht, bovenste 2 of 3 zijn groot licht. Tijdens het monteren heb ik ergens in de kabelboom een los stekkertje gevonden waar stroom op stond, deze heb ik maar gewoon op de led strip aangesloten, anders werkt deze natuurlijk niet. Ik weet niet of jij ook zo'n extra stekkertje hebt. Knipperlichten heb ik er gewoon afgehaald, zijn ook niet verplicht! Bij agenten wel de hand uitsteken dan..
Thx voor de reactie! Ik ga denk ik hetzelfde doen, heb ook een nieuwe kabelboom gekocht (oude was helemaal beun ofzo), ik houd vast ook wel een extra stekkertje over waar stroom op staat, hoop ik dan tenminste. Ben erg benieuwd. Nou moet ik ook nog ff uitzoeken hoe ik m'n display aan moet sluiten haha. Ik stuur wel een foto op deze post als m'n koplampie gelukt is!
janssens83
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 05 dec 2023, 06:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda sm xtreme 2015

Re: Ledlamp op derbi

Ongelezen bericht door janssens83 »

Is dit gelukt?

Werkt deze lamp gewoon op de 12V wisselspanning die op de koplamp van een Senda zit?
of hebben jullie dit veranderd naar gelijkspanning (DC)?

Grtz
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Ledlamp op derbi

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Heb zelf op m'n rieju zo'n led ktm koplamp gezet. Heb verder niks aangepast. Nu zit er vgm wel een gelijkrichter in een rieju. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen
janssens83
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 05 dec 2023, 06:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda sm xtreme 2015

Re: Ledlamp op derbi

Ongelezen bericht door janssens83 »

Skakelbr schreef: di 05 dec 2023, 10:13 Heb zelf op m'n rieju zo'n led ktm koplamp gezet. Heb verder niks aangepast. Nu zit er vgm wel een gelijkrichter in een rieju. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen
Brand de LED koplamp als de motor niet draait?
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Ledlamp op derbi

Ongelezen bericht door gpr050 »

Dát kan alleen als je een accu hebt, en de verlichting met de geschakelde plus hebt verbonden…
Brommers met accu hebben vaak alleen de richtingaanwijzers, het remlicht en de dashboard verlichting op die geschakelde plus aangesloten. Het groot/dimlicht komt vaak direct van de lichtspoel en is dus AC. Heb je geen accu en wil je DC, dan moet je de dc voeding vanaf de gelijkrichter nemen.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Ledlamp op derbi

Ongelezen bericht door Skakelbr »

janssens83 schreef: di 05 dec 2023, 19:01
Skakelbr schreef: di 05 dec 2023, 10:13 Heb zelf op m'n rieju zo'n led ktm koplamp gezet. Heb verder niks aangepast. Nu zit er vgm wel een gelijkrichter in een rieju. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen
Brand de LED koplamp als de motor niet draait?


Zit geen accu in, maar heb even gekeken en rieju heeft standaard een gelijkrichter in de spanningsregelaar. Nu kan je redelijk makkelijk er een gelijkrichter er tussen zetten.
Plaats reactie