Telefoonlader bij contactslot

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
danieljanse
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 14 jan 2023, 16:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Xtreme 2015
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Telefoonlader bij contactslot

Ongelezen bericht door danieljanse »

Ha forumleden,

Heb gekeken maar zag nog nergens iets staan over het monteren van een telefoonlader bij het contactslot. Het is de bedoeling dat bij contact aan de lader stroom geeft. Iemand idee hoe en waar te monteren?

Groeten Daniël
Four wheels move the body, two wheels move the soul
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Telefoonlader bij contactslot

Ongelezen bericht door gpr050 »

Van belang is om te weten of de oplader werkt op 12v gelijkspanning. Als je met een multimeter bepaald welke draad een geschakelde plus is kan je die gebruiken om de oplader van spanning te voorzien. Als je een draad vanaf het contactslot neemt is dat vaak een rood/zwarte draad.
Draden die direct van je ontsteking komen leveren AC, ook de groene draad vanaf je cdi naar het contactslot doet dat!
danieljanse
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 14 jan 2023, 16:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Xtreme 2015
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Telefoonlader bij contactslot

Ongelezen bericht door danieljanse »

De lader werkt inderdaad op 12 volt. De stekker heeft bij mij echter maar 3 draden ipv 5 op het schakelschema.
De plus heb ik kunnen vinden en de min ook, maar als ik ze zo vastmaakte hoefde het contact niet aan te staan om de lader stroom te laten geven, wat wel de bedoeling is. Net als dat je display en je achterlicht stroom hebben bij contact aan.
Four wheels move the body, two wheels move the soul
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Telefoonlader bij contactslot

Ongelezen bericht door gpr050 »

Je zoekt met een multimeter welke draad er alleen spanning heeft op het moment dat het contact “aan” staat.
Plaats reactie