rieju MRX elektra werkt niet

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
ruben64621
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 18 jul 2023, 18:58
Vervoersmiddel: rieju mrx 50

rieju MRX elektra werkt niet

Ongelezen bericht door ruben64621 »

hallo,

ik heb een tijdje geleden een rieju mrx 50 uit 2008 gekocht maar er staat een wok op dus moet hem helemaal opnieuw ombouwen dat hij door de keuring heen kan er zat een custom kabelboom, kosso DB-01RN kilometer teller (deze was nog niet aangesloten) en een light bar op die er orgineel niet op zitten maar nu komt mijn probleem de de brommer maakte voor mijn gevoel niet genoeg elektriciteit op lage toeren dus heb geprobeerd een accu er op aan te sluiten maar dit ging moelijk om dat de kabelboom custom was gemaakt dus heb ik een orginele kabelboom gekocht en die er op proberen te zetten maar nu geeft de de brommer geen elekriciteit meer ik heb van een vriend die de zelfde spaningsregelaar heeft en die ook op meeste derbis zit een schema door gestuurd gekregen ( onder aan te vinden ) en heb het zo aan gesloten maar weet niet of het zo klopt en het contact slot werkt ook niet want als ik hem via het contact slot uit zet blijft de brommer door lopen

schema van aansluiten spanings regelaar:

Zo te zien moet je deze als volgt aansluiten :
(Vanaf de aansluitingen gezien )
1. 2. 3
4. 5. 6


Op 4 komt de gele draad van de ontsteking.
Op 1 komt de + van de akku
Op 6 komt de geel/groene draad (massa)
Op 2 komt de oranje draad die naar de knipperlichtschakelaar op je stuur gaat.
Op 5 komt de geschakelde + van het kontakt.(rood/zwart)

Pen 3 blijft dus over...

alvast bedankt voor de reacties !
gpr050
Tuner
Berichten: 400
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: rieju MRX elektra werkt niet

Ongelezen bericht door gpr050 »

Ja dat zou zo (bij een 6 polige spanningsregelaar) moeten werken. Bij de oudere modellen zou het kunnen zijn dat op “3” een gele draad moet worden aangesloten, op 4 zit dan een geel/rode draad.
Dit heeft niks met de ON/OFF werking van je contactslot te maken. Er moet een draad (vaak groen) van je cdi naar je contactslot lopen. Als deze draad, door het in “off” zetten van je contactslot, met massa verbonden wordt zal je motor uitgaan.
Dit is wel zoals het bij Derbi zit, of dat 1 op 1 ook geldt voor een Rieju weet ik niet
Plaats reactie