Pagina 1 van 1
ontsteking 70 airsal
Geplaatst: zo 04 sep 2011, 19:35
door Robert s
ik heb nog niet zo lang een 70 airsal op mijn drd. maar ik krijg hem niet mooi aan de loop, ik denk dat het aan de ontsteking licht want ik ben van 50cc naar 70cc gegaan. nu is mijn vraag hoe ik de ontsteking moet afstellen en hoeveel mm voorontsteking.
setup,
70 airsal
17.5mm
technigas E-NOX
alvast bedankt

Re: ontsteking 70 airsal
Geplaatst: zo 04 sep 2011, 23:26
door DaliasD
Aan een Ducati ontsteking valt niet veel te stellen. Standaard waarden staan vast.
Misschien dat je de brommer gewoon even beter moet afstellen. (luchtschroef/sproeiermaat)
wat is je huidige volledige setup?
Re: ontsteking 70 airsal
Geplaatst: ma 05 sep 2011, 11:40
door Robert s
voledige setup is,
70 airsal
17.5 mm carb. sproeier 100
twv 13-53
technigas e-nox
std luchtfilter
de rest is alles ontgrenst
std ontsteking
vanaf sproeier 94 t/m 112 geprobeert maar 100 loopt het mooiste. maar het loopt nag niet mooi vanaf lagere toeren naar boven. ik heb ook wel andere brommers gehad en als je een bv een grotere cilinder er op doet dan moet de voorontsteking vroeger.
Re: ontsteking 70 airsal
Geplaatst: ma 05 sep 2011, 12:19
door RaliasR
Als sproeier 100 op top (3/4 tot vol gas) goed loopt (zonder stotteren of inhouden) dan moet je die erin houden.
Fijnafstellen doe je dan met luchtschroef en gasnaaldpositie.
Waarvan ik denk dat de luchtschroef voor jou van belang is.
Succes
Re: ontsteking 70 airsal
Geplaatst: ma 05 sep 2011, 12:32
door Robert s
oke ik zal dan nog wel weer met de lucht schoef gaan klooien
maar is het wel goed dat de voorontsteking hetzelfde blijft?
en wee iemand ook wat de voorontsteking is van een std 50cc?
Re: ontsteking 70 airsal
Geplaatst: ma 05 sep 2011, 22:14
door RaliasR
je moet goed luisteren, niet klooien
brommer warm rijden
stationairschroef iets indraaien voor iets verhoogd toerental
daarna het voorzichtig luchtschroef in- of uitdraaien, totdat de
brommer stationair het hardst loopt.
daarna stationairschroef weer terugdraaien naar een normaal toerental.
Sucees
Standaard voorontsteking 50cc is dacht ik 1.2 mm
Re: ontsteking 70 airsal
Geplaatst: di 06 sep 2011, 11:48
door Robert s
oke gedaan en loopt al een stuk beter
maar als ik bv de ontsteking nu wil gaan vervroegen zal dit ook nut hebben met een std ontsteking?
Re: ontsteking 70 airsal
Geplaatst: di 06 sep 2011, 20:18
door DaliasD
Naar mijn mening moet je niks aan de std. ontsteking doen.
Die is gewoon goed en kan in combinatie met de cdi zijn werk wel aan.
Ik denk dat je beter met een iets grotere carburateur kunt werken 21mm oid
Dan wordt de gasreactie vaak wat beter.
onze projectbrommer heeft ook 70cc met standaard ontsteking en 21mm carb en hebo uitlaat
en dat loopt heel mooi
Re: ontsteking 70 airsal
Geplaatst: di 06 sep 2011, 22:56
door Robert s
Is goed, ik ga vanaf morgen maar weer naar school en zou even kijken hoe het rijd zo.