derbi senda loopt niet

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door nielstheto »

hoi ik ben nieuw op dit forum

ik heb een probleem met mijn senda sinds kort hij wil ineens niet meer starten ik ben qua technisch en motorisch een klein beetje wijs van hoe en wat ikzelf heb het luchtfilter verschoond maar nog steeds geen succes heb carburateur eraf gehaald en wat ik daar aan kan zien is niks volgens mij zou deze moeten werken zoals dat moet heb ik dus remmenreiniger in de luchtfilter gespoten en meteen starten gas geven kon ook gewoon zonder afslaan alleen probeer ik weg te rijden en valt hij naar 50 meter uit zou 1 van jullie kunnen weten wat dit zou moeten zijn ?
zolang ik weet is het een standaard 50 cc met een carburateur van 12,5 als ik dat goed zag en een sproeier van 102
ikzelf heb het forum doorgezocht maar ik zie nergens het zelfde probleem staan misschien wel anders geformuleerd

alvast bedankt , Niels
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
jell3456
Schakelrijder
Berichten: 192
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 13:06
Vervoersmiddel: Derbi senda sm extreme.

Re: derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door jell3456 »

nielstheto schreef:hoi ik ben nieuw op dit forum

ik heb een probleem met mijn senda sinds kort hij wil ineens niet meer starten ik ben qua technisch en motorisch een klein beetje wijs van hoe en wat ikzelf heb het luchtfilter verschoond maar nog steeds geen succes heb carburateur eraf gehaald en wat ik daar aan kan zien is niks volgens mij zou deze moeten werken zoals dat moet heb ik dus remmenreiniger in de luchtfilter gespoten en meteen starten gas geven kon ook gewoon zonder afslaan alleen probeer ik weg te rijden en valt hij naar 50 meter uit zou 1 van jullie kunnen weten wat dit zou moeten zijn ?
zolang ik weet is het een standaard 50 cc met een carburateur van 12,5 als ik dat goed zag en een sproeier van 102
ikzelf heb het forum doorgezocht maar ik zie nergens het zelfde probleem staan misschien wel anders geformuleerd

alvast bedankt , Niels
Waarschijnlijk ergens verstopt/vuiltje in je carb, hij krijgt denk ik gewoon geen benzine en met die remreiniger waarschijnlijk net genoeg om te lopen, maar valt dan weer bijna gelijk uit, conclusie maak even je carb goed schoon.
jony schreef:schrijf wel met watervaste stift malossi op mn std cilinder
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door nielstheto »

Waarschijnlijk ergens verstopt/vuiltje in je carb, hij krijgt denk ik gewoon geen benzine en met die remreiniger waarschijnlijk net genoeg om te lopen, maar valt dan weer bijna gelijk uit, conclusie maak even je carb goed schoon.
als ik met remmenreiniger start loopt hij zo'n 50 meter maar die carb gewoon ff eraf halen en helemaal schoon blazen met de compressor ?
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Gebruikersavatar
Rikkert
Pro tuner
Berichten: 3615
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia
Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland

Re: derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door Rikkert »

Ik versta onder ''schoonmaken": Helemaal uit elkaar halen, en dan elk onderdeel apart reinigen, clean maken.

Maar je mag het ook met de compressor doen :P Maar dan haal je niet elk vuiltje eruit.
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door nielstheto »

ja dat bedoelde ik eigenlijk ook er helemaal tussenuit halen en dan gewoon in benzine leggen ( wordt tegen mij gezegd dat benzine alles schoonmaakt xD) dan zal ik elke sproeier eruit halen en alles door blazen ik ga dit morgen doen zal het laten weten wat de brommer daarna doet
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
jell3456
Schakelrijder
Berichten: 192
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 13:06
Vervoersmiddel: Derbi senda sm extreme.

Re: derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door jell3456 »

nielstheto schreef:ja dat bedoelde ik eigenlijk ook er helemaal tussenuit halen en dan gewoon in benzine leggen ( wordt tegen mij gezegd dat benzine alles schoonmaakt xD) dan zal ik elke sproeier eruit halen en alles door blazen ik ga dit morgen doen zal het laten weten wat de brommer daarna doet
Kan, gewoon goede ontvetter.

Succes!
jony schreef:schrijf wel met watervaste stift malossi op mn std cilinder
Gebruikersavatar
Rikkert
Pro tuner
Berichten: 3615
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia
Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland

Re: derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door Rikkert »

Niet te lang in de benzine laten liggen, dan word het een dikke witte drab. Gewoon half uurtje laten weken, en dan met een schone rol keukenpapier afnemen. Wat ook helpt is idd goede ontvetter; remmenreiniger of dasty van de Wibra.
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
DaanS
Pro tuner
Berichten: 5110
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x
Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant

Re: derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door DaanS »

Als het goed is heb je ook geen 12,5mm carb?
Een Puchje 50cc heeft een 12mm.

Heb je Oud of Nieuw Type blok?

Maar als je alles standaard hebt, is sproeier 102 toch wel aardig groot of niet? :think:
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
Wesley95
Pro tuner
Berichten: 590
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 20:16
Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing VERKOCHT
Derbi drd limited 08
Ktm sx250 verkocht
Suzuki rm125 verkocht
Bmw e30 325i m50 swap
Opel corsa b daily
Suzuki RM125 2000
Opel Corsa 1.2 16v
BMW E30 324d verkocht
Locatie: Oosteind (100% woutvrij)

Re: derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door Wesley95 »

oud is 14 en nieuw 17.5 toch? maar sproeier 102 voor een 12.5mm(wss 14) is dat niet beetje groot?
Afbeelding
the skullkid schreef:
Maurits schreef:Oke. En ik kan mijn uitlaat er gewoon zo afhalen zonder dat ik ergens op moet letten?
Opletten dat die koud is.
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door nielstheto »

nog niet echt een kijkje genomen naar de maat zou zomaar een 14 mm kunnen zijn xD
hij ligt nu in de benzine en alles losgehaalt doorgeblazen wachten tot ik wakker wordt :P
en ja wist haast al wel zeker dat 102 te groot was wat zou ik met ( als goed is originele cilinder) sproeier ? 96 hoorde ik hier en daar al en het is de oude type blok :D
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
mitchellvanrijn
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: do 28 apr 2011, 13:21
Vervoersmiddel: .
Derbi Senda x-race SM 50cc 2010 (te koop)
Derbi Senda xtreme SM 2009
-80 MHR
-SCR Corse hm 50/70
-stage 6 pwk 28mm
-malossi e13 powerfilter
-malossi vl6 membraan
-malossi spruitstuk
Locatie: mijdrecht

Re: derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door mitchellvanrijn »

Ik zou vanaf 98 naar beneden gaan, het zal wss om en nabij de 96 liggen, maar je kan beter te rijk beginnen dan dat je te arm rijdt
Gebruikersavatar
Rikkert
Pro tuner
Berichten: 3615
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia
Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland

Re: derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door Rikkert »

102 en 96 is erg groot voor std setup.

Heb je standaard uitlaat? begrenst? of ontgrensd? Dan begin je beter bij 90 en bouw je af tot 80. Want meestal zit dat wel rond de 84/86/88
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door nielstheto »

ik heb de derbi gekocht met een leovince v6 onderlangs uitlaat denk niet dat deze begrensd is :P maar ik heb de carb eronder gezet na lekker goed drogen maar naar 10 km laat deze mij mooi weer staan kan het soms niet liggen aan de mengsmering ik rij 1 op 40 maar volgens mij is de benzine vuil want zodra ik sta is het even wachten en daarna kan ik weer stukje rijden ??? het blijft voor mij een vage kwestie 1 van jullie dit eerder gebeurd ?
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
jell3456
Schakelrijder
Berichten: 192
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 13:06
Vervoersmiddel: Derbi senda sm extreme.

Re: derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door jell3456 »

nielstheto schreef:ik heb de derbi gekocht met een leovince v6 onderlangs uitlaat denk niet dat deze begrensd is :P maar ik heb de carb eronder gezet na lekker goed drogen maar naar 10 km laat deze mij mooi weer staan kan het soms niet liggen aan de mengsmering ik rij 1 op 40 maar volgens mij is de benzine vuil want zodra ik sta is het even wachten en daarna kan ik weer stukje rijden ??? het blijft voor mij een vage kwestie 1 van jullie dit eerder gebeurd ?
Lijkt wel of je derbi te warm? Word/ te weinig lucht?
jony schreef:schrijf wel met watervaste stift malossi op mn std cilinder
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door nielstheto »

toen met de eerste keer starten nadat ik die carb er weer op had gezet rookte hij wel iets precies waar weet ik niet maar bij de cilinder ergens ? koelvloeistof ? zoals de radiateur die kapot kan zijn of slecht ? vind alleen maar een beetje klote worden hij reed als een zonnetje opzich die 10 km :D maar nu heb ik die carb er weer af gehaald benzine uit de tank water door heen gespoeld en lopen schudden dadelijk nieuwe mengsmering halen bij een andere mengsmeer boer xD en dan maar eens proberen maar als je denkt dat hij te warm wordt moet ik dan niet juist met meer olie rijden zoals 1 op 35 ?? of 1 op 30
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door nielstheto »

Zo alles er weer op gezet en nu verrekt hij om te lopen zelfs met een beetje remmenreiniger in de luchtfilte zojuist ff een leer een brul gegeven met kicken maar daar blijft het bij ( heb het gevoel dat de carb vernieuwt moet worden ) of dat het iets met de onsteking heeft te maken ik ben nu echt de weg kwijt en heb zojuist gezien dat de flotterkamer loopt te lekken
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door nielstheto »

Iemand die nog verdere adviezen kan geven anders moet ik het op een manier zoeke.
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
jell3456
Schakelrijder
Berichten: 192
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 13:06
Vervoersmiddel: Derbi senda sm extreme.

Re: derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door jell3456 »

nielstheto schreef:Iemand die nog verdere adviezen kan geven anders moet ik het op een manier zoeke.

Verzuipt die niet?
Check even of je vlotter niet blijft hangen!
jony schreef:schrijf wel met watervaste stift malossi op mn std cilinder
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door nielstheto »

jell3456 schreef:
Verzuipt die niet?
Check even of je vlotter niet blijft hangen!
ja idd ik was dat pinnetje schijnbaar kwijt van het vlottertje ! heb nu een nieuwe vlotter met toe behoren gehaald en jammer genoeg heeft de brommerboer geen verstelbare sproeier dus ik nam een 86 :D mooie witte rook dus goeie ontbranding alleen nu wil hij niet echt meer zo goed optrekken en soms lijkt het net of hij juist geen benzine krijgt ? kan dit komen door een te kleine sproeier ? anders haal ik morgen een 90 en kijk dan wat hij dan doet ( heb wel een onderlangse leovince v6 ikzelf denk wel onbegrensd)
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Gebruikersavatar
marvin65
Pro tuner
Berichten: 689
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 17:36
Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
Locatie: Oss

Re: derbi senda loopt niet

Ongelezen bericht door marvin65 »

Kijk naar de kleur van je bougie en je weet of je sproeier te klein is ;)
Gas erop !
Plaats reactie