hululululu schreef:Zit je gaskabel niet gehaakt. Heb ik altijd als de bougie heb vervangen, dan heb ik perongeluk de kabel over het lipje van je afstelschreof op je carb getrokken.
ja ik keek naar de choke en et kabeltje viel me al op, was et ook ja..ff terug gedaan toen liep hij nog niet helemaal stationair zoals het hoort dus beetje afgesteld zeg maar en het was weer goed, heb de hele dag gereden dus had niet meer op et forum gekeken, alsnog bedankt voor het antwoord! en rikkert ook
Als jij een schuim powerfilter in je dichte originele luchtfilterbak doet, heb je geen powerfilter meer.
Want origineel zit er ook al een schuimfilter in de originele bak.
Hij krijgt dus niet meer lucht als het originele.
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
DaanS schreef:Als jij een schuim powerfilter in je dichte originele luchtfilterbak doet, heb je geen powerfilter meer.
Want origineel zit er ook al een schuimfilter in de originele bak.
Hij krijgt dus niet meer lucht als het originele.
Wel als je het filter element het kapje eraf haalt
Van mijn derbi senda sm extreme met analoge teller blijft heel de tijd het pompje branden dus dat ik moet tanken, heel mn tank volgegooid en hij blijft nog branden.
Wat is er dan kapot ?
Is het ook mogelijk om een benzinekraan met reserve op de tank te zetten, als ik nu rijd en hij kapt ermee moet ik lopen, anders kun je hem omdraaien in reserve en nog wat rijden, soort waarschuwing dus.
stefan1 schreef:Van mijn derbi senda sm extreme met analoge teller blijft heel de tijd het pompje branden dus dat ik moet tanken, heel mn tank volgegooid en hij blijft nog branden.
Wat is er dan kapot ?
Is het ook mogelijk om een benzinekraan met reserve op de tank te zetten, als ik nu rijd en hij kapt ermee moet ik lopen, anders kun je hem omdraaien in reserve en nog wat rijden, soort waarschuwing dus.
Gr Stefan
Ja, dat is mogelijk.
Die heb ik ook een!
Moet je even bij josdijkman.nl kijken.
Bij 'zoeken' invullen : benzinekraan
Dan staat er bij resultaten eentje bij voor Rieju RR.
Die moet je hebben. Deze past gewoon op Derbi!
Succes!
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
DaanS schreef:Als jij een schuim powerfilter in je dichte originele luchtfilterbak doet, heb je geen powerfilter meer.
Want origineel zit er ook al een schuimfilter in de originele bak.
Hij krijgt dus niet meer lucht als het originele.
Wel als je het filter element het kapje eraf haalt
Oow
Dan kan je nog steeds beter het originele filter gebruiken, en daar de kap vanaf halen...
Is veel minder werk en volgens mij precies hetzelfde resultaat.
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
Die van de Rieju RR monteer je dan op je tank, dan rijd je en als hij ermee kapt, op reserve en dan heb je nog 1 of 2 liter reserve ?
Gr Stefan
DaanS schreef:
stefan1 schreef:Van mijn derbi senda sm extreme met analoge teller blijft heel de tijd het pompje branden dus dat ik moet tanken, heel mn tank volgegooid en hij blijft nog branden.
Wat is er dan kapot ?
Is het ook mogelijk om een benzinekraan met reserve op de tank te zetten, als ik nu rijd en hij kapt ermee moet ik lopen, anders kun je hem omdraaien in reserve en nog wat rijden, soort waarschuwing dus.
Gr Stefan
Ja, dat is mogelijk.
Die heb ik ook een!
Moet je even bij josdijkman.nl kijken.
Bij 'zoeken' invullen : benzinekraan
Dan staat er bij resultaten eentje bij voor Rieju RR.
Misschien kennen jullie me nog, ik ben die gast die hier 2 keer heeft gevraagd hoe groot je ong zou moeten zijn voor een derbi schakel (cross en race) en ik dacht dus dat ik alleen op race zou kunnen. (ben 1.65m, groei wel heel hard momenteel) Vandaag ben ik dus naar de dealer geweest, op een derbi senda DRD racing gezeten en ik kon gewoon met beide voeten op de grond:D het zit 1000x beter dan een racer vind ik, en ik ga dus een nieuwe DRD Racing halen. Heeft hier nog iemand een DRD Racing en wat zijn je ervaringen ermee? Bedankt!
Die van de Rieju RR monteer je dan op je tank, dan rijd je en als hij ermee kapt, op reserve en dan heb je nog 1 of 2 liter reserve ?
Gr Stefan
Nee, dit helaas niet. Dan zou je een extra tank moeten hebben.
Maar wel, als je nog maar weinig benzine hebt (want dat kan je wel zien en horen in je tank),
kun je hem op reserve draaien.
Ik heb net een raar probleempje met mn derbi gehad.
Namelijk;
ik wilde hem net starten (Dit is al een aantal weken geleden, 3 of 4 denk ik) , maar toen schoot hij ineens in hele hoge toeren.
Na even laten staan liep het toerental af. (Dit was nog geen 10 seconden)
Maar toen zette ik hem in zijn 1, en wilde wegrijden, maar hij deed niets.
Hij bleef gewoon staan.
Toen in zn 2 gezet, beetje lopen met de koppeling in, en weer gasgeven, maar nog steeds niets... (Hij liep wel, niet dat ik hem aanliep ofzo)
Daarna wilde ik hem uitzetten. (Ik heb geen contactslot, dus ik moet hem uitzetten door hem in zn 1 te zetten en de koppeling rustig los te laten)
Dit wilde hij ook niet doen.
Ik heb toen de stationairschroef helemaal opengedraaid, en toen viel hij wel uit. (BEUNMANIER<<<)
Kan dit komen doordat hij niet goed is afgesteld?
Of wat doe ik verkeerd? Trap ik hem niet goed in zn versnellig ofzo?
Graag snel hulp gezocht, want er is interesse om hem morgen in te ruilen!
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
Hm dat is klote, dat is namelijk mn probleem, wil gewoon un reserve haha of benzinetank sensor gewoon vervangen? Als het lampje gaat branden kun je nogeen paar km rijden ?
Ik heb net een raar probleempje met mn derbi gehad.
Namelijk;
ik wilde hem net starten (Dit is al een aantal weken geleden, 3 of 4 denk ik) , maar toen schoot hij ineens in hele hoge toeren.
Na even laten staan liep het toerental af. (Dit was nog geen 10 seconden)
Maar toen zette ik hem in zijn 1, en wilde wegrijden, maar hij deed niets.
Hij bleef gewoon staan.
Toen in zn 2 gezet, beetje lopen met de koppeling in, en weer gasgeven, maar nog steeds niets... (Hij liep wel, niet dat ik hem aanliep ofzo)
Daarna wilde ik hem uitzetten. (Ik heb geen contactslot, dus ik moet hem uitzetten door hem in zn 1 te zetten en de koppeling rustig los te laten)
Dit wilde hij ook niet doen.
Ik heb toen de stationairschroef helemaal opengedraaid, en toen viel hij wel uit. (BEUNMANIER<<<)
Kan dit komen doordat hij niet goed is afgesteld?
Of wat doe ik verkeerd? Trap ik hem niet goed in zn versnellig ofzo?
Graag snel hulp gezocht, want er is interesse om hem morgen in te ruilen!
het teken dat je koppeling niet pakt he. . .
staat mss de kabel te fel gespannen of is de gaine achter z'n beugeltje is blijven zitten ofzo.
aangezien er nix extreems is gebeurd kan er niet erg veel schelen denk ik