Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
JeroenvR
Pro tuner
Berichten: 704
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 15:07
Vervoersmiddel: Rieju RRX (sold)
Rieju SMX (sold)
Vivacity snor (sold)
2x Derbi DRD Racing '08 (sold)
Opel Corsa B (sold)
2x Rieju RS1 (sold)
Rieju MRX (for sale)
Speedfight 2 snor (sold)
Peugeot 207 1.6 vti
Locatie: Mierlo, Noord Brabant

Re: Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Ongelezen bericht door JeroenvR »

Wat een land :wtf:
"The ark was built by amateurs, but professionals built the Titanic"
Gebruikersavatar
wannes654
Schakelrijder
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 16:07
Vervoersmiddel: -peugot speedfight 2 70cc (sold)
-peugot vogue
-Derbi xrace 2010
-Yamaha R6 (circuit moto)
Locatie: leuven (BE)

Re: Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Ongelezen bericht door wannes654 »

ja, hier in belgie is het verschikkelijk, ik woon in leuven, in een redelijk grote stad en elke dag aan mijn school rijden er 5 zwaantjes rond en nemen alle bromfietsen mee naar de controle, boetes liggen hier ook vrij hoog. maar heb een toerenbegrenzer en valt heel goed mee, je hoort hem bijna niet zolang je mijn 21mm carbu niet helemaal opentrekt. maar daar valt altijd wel een verhaal aan te verzinnen :happy: gewoon ontgrenzen + begrenzer zou ik zeggen
pieterjan81
Schakelrijder
Berichten: 193
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 00:50
Vervoersmiddel: geen

Re: Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Ongelezen bericht door pieterjan81 »

wannes654 schreef:ja, hier in belgie is het verschikkelijk, ik woon in leuven, in een redelijk grote stad en elke dag aan mijn school rijden er 5 zwaantjes rond en nemen alle bromfietsen mee naar de controle, boetes liggen hier ook vrij hoog. maar heb een toerenbegrenzer en valt heel goed mee, je hoort hem bijna niet zolang je mijn 21mm carbu niet helemaal opentrekt. maar daar valt altijd wel een verhaal aan te verzinnen :happy: gewoon ontgrenzen + begrenzer zou ik zeggen
Welke school zit je dan? Ik woon ook in leuven en heb nog geen enkele controle gehad :happy:
pj
Gebruikersavatar
wannes654
Schakelrijder
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 16:07
Vervoersmiddel: -peugot speedfight 2 70cc (sold)
-peugot vogue
-Derbi xrace 2010
-Yamaha R6 (circuit moto)
Locatie: leuven (BE)

Re: Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Ongelezen bericht door wannes654 »

in VTI leuven, waar alle brommer te hard gaan :lol: jij?
Gebruikersavatar
R4MS3S_DRD
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: za 22 sep 2012, 17:28
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD
Locatie: België

Re: Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Ongelezen bericht door R4MS3S_DRD »

Haha ik zit in het VTI in Deinze.
Wij worden ook nooit gepakt.
Maar iedereen heeft een dax daar. Ongeloofelijk --''
Gebruikersavatar
wannes654
Schakelrijder
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 16:07
Vervoersmiddel: -peugot speedfight 2 70cc (sold)
-peugot vogue
-Derbi xrace 2010
-Yamaha R6 (circuit moto)
Locatie: leuven (BE)

Re: Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Ongelezen bericht door wannes654 »

maar bij ons gaan ze er volgens mij over,

de laatste keer moest iedereen met een brommer mee naar het politie bureau voor op de rollerbank, maar ook iedereen die een helm vast had moest zijn brommer halen, de zwaantjes zijn toen in het school gekomen en hebben iedereen met een helm hun brommer laten halen en ze hebben heel de ondergrondse brommerparking leeg gehaald :wtf:
Florian
Derbi fan
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 29 feb 2012, 23:40
Vervoersmiddel: Derbi senda X-treme
Locatie: Oostakker

Re: Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Ongelezen bericht door Florian »

R4MS3S_DRD schreef:Haha ik zit in het VTI in Deinze.
Wij worden ook nooit gepakt.
Maar iedereen heeft een dax daar. Ongeloofelijk --''
Lol, ik zit ook op het VTI in Deinze. Inderdaad veel daxen, maar de laatste tijd ook veel scooters.
Pieke schreef:Hou gewoon je mond als je het niet weet. Fout advies heeft niemand wat aan.
debeste95
Pro tuner
Berichten: 511
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 17:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Re: Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Ongelezen bericht door debeste95 »

wannes654 schreef:maar bij ons gaan ze er volgens mij over,

de laatste keer moest iedereen met een brommer mee naar het politie bureau voor op de rollerbank, maar ook iedereen die een helm vast had moest zijn brommer halen, de zwaantjes zijn toen in het school gekomen en hebben iedereen met een helm hun brommer laten halen en ze hebben heel de ondergrondse brommerparking leeg gehaald :wtf:
Dat zou in NL niet eens mogen, hoorde laatst op de meeting Gelderland dat wanneer je sleutel niet in het contact zit ze je niet eens aan mogen houden of op een rollerbank mogen zetten. Wat een ongelooflijke bullshit daar dan joh.
Gebruikersavatar
wannes654
Schakelrijder
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 16:07
Vervoersmiddel: -peugot speedfight 2 70cc (sold)
-peugot vogue
-Derbi xrace 2010
-Yamaha R6 (circuit moto)
Locatie: leuven (BE)

Re: Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Ongelezen bericht door wannes654 »

debeste95 schreef:
wannes654 schreef:maar bij ons gaan ze er volgens mij over,

de laatste keer moest iedereen met een brommer mee naar het politie bureau voor op de rollerbank, maar ook iedereen die een helm vast had moest zijn brommer halen, de zwaantjes zijn toen in het school gekomen en hebben iedereen met een helm hun brommer laten halen en ze hebben heel de ondergrondse brommerparking leeg gehaald :wtf:
Dat zou in NL niet eens mogen, hoorde laatst op de meeting Gelderland dat wanneer je sleutel niet in het contact zit ze je niet eens aan mogen houden of op een rollerbank mogen zetten. Wat een ongelooflijke bullshit daar dan joh.
ja, maar denk dat ze zo streng zijn omdat wij geen kenteken hebben, dus elke dag worden en honderden brommertjes geflitst maar kunnen ze niets doen, wij rijden ook gewoon voor de lol met zen 5 voorbij een flitspaal tegen 100km/h :D
stef
Tuner
Berichten: 413
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 11:22
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme
Quad Polaris 110cc

Re: Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Ongelezen bericht door stef »

wannes654 schreef:
debeste95 schreef:
wannes654 schreef:maar bij ons gaan ze er volgens mij over,

de laatste keer moest iedereen met een brommer mee naar het politie bureau voor op de rollerbank, maar ook iedereen die een helm vast had moest zijn brommer halen, de zwaantjes zijn toen in het school gekomen en hebben iedereen met een helm hun brommer laten halen en ze hebben heel de ondergrondse brommerparking leeg gehaald :wtf:
Dat zou in NL niet eens mogen, hoorde laatst op de meeting Gelderland dat wanneer je sleutel niet in het contact zit ze je niet eens aan mogen houden of op een rollerbank mogen zetten. Wat een ongelooflijke bullshit daar dan joh.
ja, maar denk dat ze zo streng zijn omdat wij geen kenteken hebben, dus elke dag worden en honderden brommertjes geflitst maar kunnen ze niets doen, wij rijden ook gewoon voor de lol met zen 5 voorbij een flitspaal tegen 100km/h :D
Dit vind ik dus echt idioot, hier bij zorg je dat wij ook binnenkort een nummerplaat kunnen steken, ma daar had je wss nog niet over nagedacht!
Derbi Senda X-treme 2008 blauw :D
Afbeelding

Drd vsb gezocht (zwart/blauw)
Gebruikersavatar
wannes654
Schakelrijder
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 16:07
Vervoersmiddel: -peugot speedfight 2 70cc (sold)
-peugot vogue
-Derbi xrace 2010
-Yamaha R6 (circuit moto)
Locatie: leuven (BE)

Re: Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Ongelezen bericht door wannes654 »

Dit vind ik dus echt idioot, hier bij zorg je dat wij ook binnenkort een nummerplaat kunnen steken, ma daar had je wss nog niet over nagedacht![/quote]

ik denk waar dat ik woon het echt niet uitmaakt of dat er nu per JAAR dertig keer meer word geflits of niet hoor, dit gaat echt het verschil niet maken ;)
Gebruikersavatar
wannes654
Schakelrijder
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 16:07
Vervoersmiddel: -peugot speedfight 2 70cc (sold)
-peugot vogue
-Derbi xrace 2010
-Yamaha R6 (circuit moto)
Locatie: leuven (BE)

Re: Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Ongelezen bericht door wannes654 »

en de wetgeving voor een nummerplaat in belgie is echt al overwogen hoor, dus zal zoizo niet zooo lang meer duren
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Re: Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Ongelezen bericht door Joram »

debeste95 schreef: Dat zou in NL niet eens mogen, hoorde laatst op de meeting Gelderland dat wanneer je sleutel niet in het contact zit ze je niet eens aan mogen houden of op een rollerbank mogen zetten. Wat een ongelooflijke bullshit daar dan joh.
I hear some bullshit :)

Kom je op de openbare weg kunnen ze alles ;)
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
Cheesetwit
Beginnende tuner
Berichten: 253
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 01:42
Vervoersmiddel: Derbi X-treme
Locatie: Ergens in het oosten

Re: Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Ongelezen bericht door Cheesetwit »

Als jij je brommer netjes geparkeerd hebt en je brommer staat op stuurslot kunnen de petten je weinig maken, hij loopt best moeilijk zonder contact namelijk.
Jon schreef:ga eerst maar is normaal leren typen voordat je een gallery aan gaat maken :emo:, anders is der helemaal niks van te lezen
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Als de wouten iets willen, krijgen ze het meestal ook.
Als ze een slechte bui hebben, OF ze hebben je 3 minuten geleden 120 zien rijden, zullen ze wel moeite doen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
debeste95
Pro tuner
Berichten: 511
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 17:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Re: Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Ongelezen bericht door debeste95 »

Joram schreef:
debeste95 schreef: Dat zou in NL niet eens mogen, hoorde laatst op de meeting Gelderland dat wanneer je sleutel niet in het contact zit ze je niet eens aan mogen houden of op een rollerbank mogen zetten. Wat een ongelooflijke bullshit daar dan joh.
I hear some bullshit :)

Kom je op de openbare weg kunnen ze alles ;)
Hoe wou jij ook op de openbare weg komen zonder sleutel in je contactslot? Tenzij je je brommert gebruikt voor conditietraining en hem als een paardje over de weg staat te duwen :lolno:

Heb ook al wel verhalen gehoord van meetings waar iedereen zo op de bank werd gezet en een boete kregen, maar mits je brommer niet op contact stond of ze je ermee hebben zien rijden kan je hiertegen in hoger beroep gaan.
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Ongelezen bericht door Joram »

Als jij hem ergens parkeert, en hij staat niet op eigen terrein mogen ze je controleren. Daar hebben ze de bevoegdheid voor, anders ff beter de wet doorlezen.

Of de sleutel er nou in zit of niet, ga jij niet meewerken en lopen zeuren dat je geen sleutel hebt etc. nemen ze hem mee voor technisch onderzoek ;)
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
debeste95
Pro tuner
Berichten: 511
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 17:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Re: Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Ongelezen bericht door debeste95 »

Joram schreef:Als jij hem ergens parkeert, en hij staat niet op eigen terrein mogen ze je controleren. Daar hebben ze de bevoegdheid voor, anders ff beter de wet doorlezen.

Of de sleutel er nou in zit of niet, ga jij niet meewerken en lopen zeuren dat je geen sleutel hebt etc. nemen ze hem mee voor technisch onderzoek ;)
Zoals ik al zei, ik citeerde enkel wat mij afgelopen vol overtuiging is verteld. En ik was niet van plan om de hele wet door te gaan lezen :haai:

Maar goed, komt erop neer dat je beter in NL gepakt kan worden dan in BE :emo:
joyrider
Beginnende Derbi fan
Berichten: 49
Lid geworden op: do 26 sep 2013, 19:14
Vervoersmiddel: Beta rr50 track

Re: Nieuw Derbi Senda kopen 50 cc loopt het 45km/H ?

Ongelezen bericht door joyrider »

wannes654 schreef:ja, hier in belgie is het verschikkelijk, ik woon in leuven, in een redelijk grote stad en elke dag aan mijn school rijden er 5 zwaantjes rond en nemen alle bromfietsen mee naar de controle, boetes liggen hier ook vrij hoog. maar heb een toerenbegrenzer en valt heel goed mee, je hoort hem bijna niet zolang je mijn 21mm carbu niet helemaal opentrekt. maar daar valt altijd wel een verhaal aan te verzinnen :happy: gewoon ontgrenzen + begrenzer zou ik zeggen
haha ik woon ook in leuven, maar ik wist niet dat da daar zo erg was. zijn die rollerbankcontroles dan aan de philipsite bij de sportoase? Krijg binnenkort ook een brommer maar aan mijn school heb ik nog nooit flik gezien. wat voor begrenzer heb je? eurobegrenzer of magneetbegrenzer?
Plaats reactie