Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
Jimmyspeed
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 23:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM '07 50cc
Piaggio Zip 2000 met custom sp kappen
Locatie: Waddinxveen

Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door Jimmyspeed »

Ik heb al aardig wat forums gelezen maar vraag mij nu toch echt af!? Hoe zit t nou met die nieuwe regelingen en alles? Bij welke snelheid krijg je nou wel en bij welke snelheid nou juist niet een boete?
En bij welke snelheid krijg je nou wel of niet een wok? En vanaf welke snelheid word je brommer/scooter in beslag genomen? En wat zijn de boetes en consecuenties bij al deze overtredingen?
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door MikeR »

Als tijdens een controle op een rollenbanktest blijkt dat de brom-/snorfiets is opgevoerd, dan wordt het kentekenbewijs direct ingevorderd door de politie.
Aldus http://www.scooterbelang.nl/nl/node/468
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jimmyspeed
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 23:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM '07 50cc
Piaggio Zip 2000 met custom sp kappen
Locatie: Waddinxveen

Re: Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door Jimmyspeed »

Maar iedereen zegt op deze manier weer iets anders. De politie MAG inderdaad de brom/snorfiets gevorderd worden, maar dit gebeurt niet altijd. Ook las ik op de rijksoverheid site dat als een brom/snorfiets meer dan 15km/u te hard rijd er een boete van €120 volgt maar boven de 15km/u te hard een boete van €250 en in dat geval word ook meteen het kenteken in beslag genomen en moet je laten herkeuren!
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2013 ... nomen.html
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door MikeR »

Ik ben zelf op de roller geweest toen de nieuwe regeling in werking was, ben erg gematst want agent wou de moeite niet doen om allemaal papieren in te vullen als hij mijn kenteken zou hebben ingevorderd. Snelheid was 84 en boven de 75 gaat de boete via de officier van justitie en kan dus variëren tussen 150 en 250 euro(meestal dan, is ook afhankelijk van je verleden)
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jimmyspeed
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 23:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM '07 50cc
Piaggio Zip 2000 met custom sp kappen
Locatie: Waddinxveen

Re: Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door Jimmyspeed »

Thanks mike, ik denk dat ik als ik zo ver ben dat ik ga modden dat ik m dan maximaal 75km/u laat lopen gewoon om veilig te zijn op t gebied van me kenteken en een boete van maximaal €250. Of 80km/u met een goede begrenzer dat als die aan staat dat ie dan in de 10-15 km/u klasse valt.
Dan zijn wout blij met een mooie boet van €120 en ik ben blij dat ik verder kan rijden!
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door Joram »

Geeft natuurlijk geen garantie, de ene agent is de andere niet.

Ken er genoeg die wok kregen bij de geringste snelheidsovertreding.
Dat Mike gematst is door een agent hoeft niet te zeggen dat de agent in jouw geval dat ook doet.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
Jimmyspeed
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 23:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM '07 50cc
Piaggio Zip 2000 met custom sp kappen
Locatie: Waddinxveen

Re: Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door Jimmyspeed »

Joram schreef:Geeft natuurlijk geen garantie, de ene agent is de andere niet.

Ken er genoeg die wok kregen bij de geringste snelheidsovertreding.
Dat Mike gematst is door een agent hoeft niet te zeggen dat de agent in jouw geval dat ook doet.
Neej weet ik maar als ik onder de 55 blijf en de begrenzer niet TE overduidelijk aanwezig is door bijvoorbeeld de begrenzer op een bbepaald aantal toeren in te stellen dat je het niet zo heel erg veel hoort...
rené
Pro tuner
Berichten: 1070
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door rené »

je kun hem beter 150 laten lopen, kom je wat gemakkelijker weg :thumbup:
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
Rickjee.
Tuner
Berichten: 388
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 13:48
Locatie: Tiel

Re: Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door Rickjee. »

als je pech heb heb je een agent te pakken die al tig van zulke begrenzers heb gehoordt gezien of whatever,
hier in de buurt, krijgen ze cursus begrenzers, en ja ingevorderde brommers zijn daar dan een voorbeeld van,

als je word gepakt en je heb begrenzer die je aftermarket kan kopen ben je zwaaar de sigaar,

met mijn oude rox, met behoorlijke setup 70cc motorforce getuned c16 overange 21 mm carb ect,
liep 100 op de roller hij wauw hem niet veder open trekken, omdat de rollerbank dat niet aan kon/kan,
wat uitdraaide op papieren kwijt punt op me rijbewijs en 360,- boete, + de rest ( daar ben ik dan mee gematst )

dus als ik jou was, zou ik of wel opvoeren en het risico lopen,
of niet opvoeren en save zijn,

meeste agenten nemen bij meer dan 5km te hard je papieren al in beslag,
waarom 5 ? omdat dat correctie is van de rollerbank
rené
Pro tuner
Berichten: 1070
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door rené »

je moet gewoon daar rijden waar de politie niet is, als je gepakt word is het te laat. Koop dus gewoon een legale goedkope scooter voor de risico ritjes en hou de opgevoerde derbi voor de fun ritjes in niet-risicogebieden. Ik had zelf toen ik mijn auto rijbewijs nog niet had altijd een peugeot vivacity erbij voor naar school en de derbi gebruikte ik alleen in de buurt voor na me werk en kortere ritjes, waar ik woon heeft in geen 100 jaar nog geen rollerbank gestaan. En je moet ook gewoon goed opletten, blik op oneindig heet dat :box: als je in de verte iets verdachts ziet gewoon bij iemand het erf op rijden en daar stil gaan staan.
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
JD
Pro tuner
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 15:25

Re: Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door JD »

Nieuwe regeling is (wat de agent mij vertelde); de agent mag zelf bepalen of hij je kentekenpapieren inneemt, dus als je 50 gaat op de rollerbank maar je rijdt zonder ligt of je hebt onveilige mankementen aan je brommer, mag die ook al je kentekenpapieren innemen.

Ik had 73 op de rollerbank met mn evo, verder was die keurig in orde, die agent was soepeltjes dus ik had mazzel en kreeg alleen een boete (120euro)
Heb je pech, en je hebt een agent die niet zo soepel is ben je dus met bv. 60kmh op rollerbank je kentekenpapieren al kwijt.
Gebruikersavatar
Jimmyspeed
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 23:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM '07 50cc
Piaggio Zip 2000 met custom sp kappen
Locatie: Waddinxveen

Re: Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door Jimmyspeed »

Allemaal prima maar ik ga nu dus in leiden naar school en ik woon ik waddinxveen. Het is ongeveer dit: http://www.anwb.nl/m/routeplanner?vertr ... =toonroute
Maar denken jullie dat ik daar heel veel risico loop? Ik bedoel, het niet alsof ik dwars door leiden moet.
Rickjee.
Tuner
Berichten: 388
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 13:48
Locatie: Tiel

Re: Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door Rickjee. »

waneer je bang ben om gepakt te worden gewoon niet doen :emo:
JD
Pro tuner
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 15:25

Re: Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door JD »

Ik rijd elke dag vanuit boskoop naar leiden, en moet wel dwars door het centrum, 1x rollerbank gehad.
Iigt ook aan het tijdstip, ik rijd sochtens vroeg en savonds, dan staan ze er niet vaak. Kom je in de middag dan ja rond die tijden zetten ze rollerbank neer.

En ja, er staat bijna dagelijks rollerbank in leiden.
Vaak bij langegracht, lammerschans en bij die hoogvliet voor de breestraat.
Gebruikersavatar
Jimmyspeed
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 23:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM '07 50cc
Piaggio Zip 2000 met custom sp kappen
Locatie: Waddinxveen

Re: Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door Jimmyspeed »

Ik rijd waddinxveen - ROC Leiden Lammenschans iedere dag maar weet je of ik dan heel veel risico loop. Ik wil sowieso een goeie begrenzer en die zo afstellen dat ik niet opval met me toeren, maar dat ik bijvoorbeeld een top heb van 70 a 75 maar met begrenzer aan een mooie 55 ofzo dat zie ik dan nog wel maar ik wil er het liefst natuurlijk voor zorgen dat t nooit nodig zal zijn!
Gebruikersavatar
Jimmyspeed
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 23:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM '07 50cc
Piaggio Zip 2000 met custom sp kappen
Locatie: Waddinxveen

Re: Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door Jimmyspeed »

Ik rijd nu al sinds begin dit schooljaar met de scooter naar school en heb nog geen 1 keer op de route politie gezien maar heb ik dan gewoon geluk of is dit gewoon een leuke route waar nooit politie komt? :dry:
JD
Pro tuner
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 15:25

Re: Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door JD »

Jimmyspeed schreef:Ik rijd nu al sinds begin dit schooljaar met de scooter naar school en heb nog geen 1 keer op de route politie gezien maar heb ik dan gewoon geluk of is dit gewoon een leuke route waar nooit politie komt? :dry:
Op de route vanaf roc naar waddinxveen komt niet zo veel politie nee, maar bij roc zelf wil nog wel is een rollerbank staan.
Als ik jou was zou ik een begrenzer in je zip zetten, tip: stel hem wel heel goed af!
Gebruikersavatar
Jimmyspeed
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 23:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM '07 50cc
Piaggio Zip 2000 met custom sp kappen
Locatie: Waddinxveen

Re: Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door Jimmyspeed »

Ik heb al een mooi begrenzertje op me zippie zitten ik rijd 60 en met begrenzer aan 52 maar t gaat me dr om dat ik op een derbi lekkerder kan rijden en niet voor lul staan naast me vrienden die wel derbi rijden zoals SendaMitch met z'n drd limited.
JD
Pro tuner
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 15:25

Re: Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door JD »

Schakels zijn moeilijker te begrenzen, ik had ook een begrenzer in mn evo.
Stotterde een heel klein beetje, en die agent wist meteen dat er een begrenzer in zat.

Er meteen uit moeten knippen en in moeten leveren, ze zeiden hou maar rekening met 280 eu boete (is al ruim een jaar geleden)
Gebruikersavatar
Jimmyspeed
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 23:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM '07 50cc
Piaggio Zip 2000 met custom sp kappen
Locatie: Waddinxveen

Re: Rollerbank, hoe zit dat nou eigenlijk?

Ongelezen bericht door Jimmyspeed »

Ik wil een begrenzer die me brommer zo'n mooie 55 laat lopen en als ik m uit zet dat ie iets van 70 rijd??? Laat ik t zo zeggen "ik wil niet dat je de begrenzer hoort"
Plaats reactie