Hallo,
ik heb een Derbi senda xtreme uit 2006 met een orginele kilometerteller er op.
alles deed het na behoren kilometer teller en toerenteller.
ik heb mijn voor knipperlichten opnieuw aangesloten.
ik alles weer vast zetten. start de brommer, doet mijn toerenteller het ineens niet meer hij heeft het wel altijd gedaan.
mvg,
Toerenteller stopt er ineens mee
-
- Banden plakker
- Berichten: 17
- Lid geworden op: vr 23 mei 2014, 22:18
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Toerenteller stopt er ineens mee
De toerenteller werkt met het losse 3 polig stekkertje wat onderin de teller zit.
Er zit een rode,een gele en een groen/gele draad aan.
Rood is +12V via het kontaktslot.
Geel komt van de lichtspoel (dit is de signaaldraad)
Groen/geel is massa.
Doet je licht het wel?
Anders heb je sluiting in je spanningsregelaar..
Er zit een rode,een gele en een groen/gele draad aan.
Rood is +12V via het kontaktslot.
Geel komt van de lichtspoel (dit is de signaaldraad)
Groen/geel is massa.
Doet je licht het wel?
Anders heb je sluiting in je spanningsregelaar..
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
- Berichten: 17
- Lid geworden op: vr 23 mei 2014, 22:18
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme
Re: Toerenteller stopt er ineens mee
licht deed het wel altijd maar nu ook al niet meer ik ben 1 keer gevallen en toen is klein licht alleen geknapt.
en groot licht deed het wel altijd maar nu ook niet meer.
spanningsregelaar kapot? bedankt voor het reageren
en groot licht deed het wel altijd maar nu ook niet meer.
spanningsregelaar kapot? bedankt voor het reageren
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Toerenteller stopt er ineens mee
Je hebt dus de spanningsregelaar vervangen en nu werkt er niets meer?
Toch wel hetzelfde type gebruikt hoop ik?
(er zijn zowel 5 als 6 polige regelaars namelijk)
Dan wordt het tijd om te gaan meten dus.
Als je de stekker van de spanningsregelaar lostrekt, start dan je brommer en meet op de gele draad.
Dat is de toevoer en daar moet dus minstens 12v opstaan(kan oplopen tot een volt of 60 als je het licht niet aanzet)
Heb je dat niet, dan heb je of ergens kortsluiting, of je ontsteking is kapot...
Meet ook eens de weerstand tussen de - van de akku en je motorblok, die moet erg laag zijn, minder dan 1 Ohm
Kan ook nog een kapotte akku zijn, mocht deze wisselspanning gekregen hebben door een kapotte regelaar, dan laadt deze nooit meer op.
Kan zelfs een nieuwe regelaar slopen..
Laad anders de akku eens op, met een losse 12V voeding/akkulader.
Verder werkt een regelaar heel eenvoudig:
Als de spanning boven de 14 V komt, sluit deze het teveel kort naar massa(daarom worden ze ook vrij warm)
Ik gebruik al jaren een 4 polige regelaar van een scooter , die gaan nooit kapot, maar je moet wel een aanpassing maken in de aansluitingen, want er moet dan ook een losse knipperlichtautomaat bij.
Toch wel hetzelfde type gebruikt hoop ik?
(er zijn zowel 5 als 6 polige regelaars namelijk)
Dan wordt het tijd om te gaan meten dus.
Als je de stekker van de spanningsregelaar lostrekt, start dan je brommer en meet op de gele draad.
Dat is de toevoer en daar moet dus minstens 12v opstaan(kan oplopen tot een volt of 60 als je het licht niet aanzet)
Heb je dat niet, dan heb je of ergens kortsluiting, of je ontsteking is kapot...
Meet ook eens de weerstand tussen de - van de akku en je motorblok, die moet erg laag zijn, minder dan 1 Ohm
Kan ook nog een kapotte akku zijn, mocht deze wisselspanning gekregen hebben door een kapotte regelaar, dan laadt deze nooit meer op.
Kan zelfs een nieuwe regelaar slopen..
Laad anders de akku eens op, met een losse 12V voeding/akkulader.
Verder werkt een regelaar heel eenvoudig:
Als de spanning boven de 14 V komt, sluit deze het teveel kort naar massa(daarom worden ze ook vrij warm)
Ik gebruik al jaren een 4 polige regelaar van een scooter , die gaan nooit kapot, maar je moet wel een aanpassing maken in de aansluitingen, want er moet dan ook een losse knipperlichtautomaat bij.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;