Achter brug verhogen en carburateur ontgrenzen.
-
- Derbi fan
- Berichten: 54
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 14:00
- Vervoersmiddel: Derbi senda x-race 2008 getuned(verkocht), Derbi senda sdr 80cc malossi hpi yasuni r3 en 26mm stage 6 carb, yamaha jog r 2008 getuned en piaggio si gemaakt nog voor ik vloeibaar was.
- Locatie: stolwijk, beijerscheweg
Achter brug verhogen en carburateur ontgrenzen.
Beste leden,
Ik heb ongeveer een jaar geleden een Derbi gekocht, Derbi Senda x-race uit 2008 er zit momenteel een leovince v6 bovenlangs op.
Een tijdje gelden vond ik dat het tijd werd voor een andere look.
Ten eerste: Is het verstandig om mijn achterbrug te verhogen, heeft dat nog gevolgen op de ketting(molesteer ik mijn Derbi er niet mee). Ik weet dat de meeste het niet mooi vinden en er redelijk tegen zijn, maar ik vind het wel stoer. Ik ben 1,88 lang, ik vind het niet erg om op m'n tenen te staan als ik stil sta.
Ten tweede: Is het verstandig mijn carburateur te ontgrenzen zonder dat ik de uitlaat ontgrens, ik woon in de buurt van Gouda en er zijn maandelijks rollerbanken. Daarom houd ik me liever aan de snelheid van 65-70 km/h. Ik wil mijn carburateur ontgrenzen omdat ik een iets beter gas reactie wil en onderaan iets meer pit. De reden dat ik deze modificatie wil toepassen op mijn derbi is omdat ik graag wheelys wil maken . Momenteel rijd hij nu 63 op de teller. Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.
Gr Imme
Ik heb ongeveer een jaar geleden een Derbi gekocht, Derbi Senda x-race uit 2008 er zit momenteel een leovince v6 bovenlangs op.
Een tijdje gelden vond ik dat het tijd werd voor een andere look.
Ten eerste: Is het verstandig om mijn achterbrug te verhogen, heeft dat nog gevolgen op de ketting(molesteer ik mijn Derbi er niet mee). Ik weet dat de meeste het niet mooi vinden en er redelijk tegen zijn, maar ik vind het wel stoer. Ik ben 1,88 lang, ik vind het niet erg om op m'n tenen te staan als ik stil sta.
Ten tweede: Is het verstandig mijn carburateur te ontgrenzen zonder dat ik de uitlaat ontgrens, ik woon in de buurt van Gouda en er zijn maandelijks rollerbanken. Daarom houd ik me liever aan de snelheid van 65-70 km/h. Ik wil mijn carburateur ontgrenzen omdat ik een iets beter gas reactie wil en onderaan iets meer pit. De reden dat ik deze modificatie wil toepassen op mijn derbi is omdat ik graag wheelys wil maken . Momenteel rijd hij nu 63 op de teller. Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.
Gr Imme
Beginnende sleuterlaar
-
- Derbi fan
- Berichten: 54
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 14:00
- Vervoersmiddel: Derbi senda x-race 2008 getuned(verkocht), Derbi senda sdr 80cc malossi hpi yasuni r3 en 26mm stage 6 carb, yamaha jog r 2008 getuned en piaggio si gemaakt nog voor ik vloeibaar was.
- Locatie: stolwijk, beijerscheweg
Re: Achter brug verhogen en carburateur ontgrenzen.
Tandwiel verhouding 11-53
Beginnende sleuterlaar
-
- Schakelrijder
- Berichten: 170
- Lid geworden op: do 27 feb 2014, 21:35
- Vervoersmiddel: derbi senda sm x race
Re: Achter brug verhogen en carburateur ontgrenzen.
de achterbrug verhogen kan gewoon, de wegligging word anders dus de bochten kan je sneller op je plaat gaan, daarnaast moet je om de paar km je kettingrubber vervangen of een hard plastic ding erop maken, anders vreet je ketting in je achterbrug die loopt dan continu over je rubber, en het word iets minder sterk natuurlijk
je luchtfilter ontgrenzen heeft denk ik niet heel veel zin, je kan het allicht proberen maar je kan het beter in combi met je uitlaat doen, en als je onderaan meer pit wil geef je toch gewoon goed veel gas en laat je de koppeling schieten paar keer oefenen en wheely moet haast lukken
je luchtfilter ontgrenzen heeft denk ik niet heel veel zin, je kan het allicht proberen maar je kan het beter in combi met je uitlaat doen, en als je onderaan meer pit wil geef je toch gewoon goed veel gas en laat je de koppeling schieten paar keer oefenen en wheely moet haast lukken
-
- Pro tuner
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
Re: Achter brug verhogen en carburateur ontgrenzen.
ten eerste dat hangt er van af hoeveel je hem verhoogd
ten tweede je haalt (bijna) hellemaal niks uit het ongrensen van je cab
ten derde wheelies kun je ook wel met een standaard derbi gewoon oefenen
ten tweede je haalt (bijna) hellemaal niks uit het ongrensen van je cab
ten derde wheelies kun je ook wel met een standaard derbi gewoon oefenen

Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
-
- Tuner
- Berichten: 492
- Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 15:31
- Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro
Re: Achter brug verhogen en carburateur ontgrenzen.
Je gaat nu al trouwens harder dan 53, dan kan je net zo goed alles ontgrenzen je krijgt nu toch al een wok als je op de roller moet, dan kan je hem beter ook verdienen. 

-
- Derbi fan
- Berichten: 54
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 14:00
- Vervoersmiddel: Derbi senda x-race 2008 getuned(verkocht), Derbi senda sdr 80cc malossi hpi yasuni r3 en 26mm stage 6 carb, yamaha jog r 2008 getuned en piaggio si gemaakt nog voor ik vloeibaar was.
- Locatie: stolwijk, beijerscheweg
Re: Achter brug verhogen en carburateur ontgrenzen.
Bedank voor de snelle reacties!
Ophoging is blijkbaar toch niet zo handig. Carburateur ga ik sws proberen,
Weet iemand hoeveel maten groter ik dan moet met de injectienaald.(wat is de standaard maat van derbi)
De rollerbank in gouda is niet precies, ik ging 70 op de gps en op de rollerbank53

Ophoging is blijkbaar toch niet zo handig. Carburateur ga ik sws proberen,
Weet iemand hoeveel maten groter ik dan moet met de injectienaald.(wat is de standaard maat van derbi)
De rollerbank in gouda is niet precies, ik ging 70 op de gps en op de rollerbank53

Beginnende sleuterlaar
-
- Pro tuner
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
Re: Achter brug verhogen en carburateur ontgrenzen.
geen enkele rollerbank is precies klasgenoot die normaal 60 gaat ging op de rollerbank 33 na de aftrekkingen natuurlijk
maar ik snap eigelijk niet goed dat je geen wheelie kunt maken met tandwiel 11 en een leovince? gewoon langzaam laten rollen iets naar achter gaan zitten. al rollend wat meer gas geven en dan beheerst de koppeling los laten met wat oefenen moet het dan lukken
maar ik snap eigelijk niet goed dat je geen wheelie kunt maken met tandwiel 11 en een leovince? gewoon langzaam laten rollen iets naar achter gaan zitten. al rollend wat meer gas geven en dan beheerst de koppeling los laten met wat oefenen moet het dan lukken

Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
-
- Derbi fan
- Berichten: 54
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 14:00
- Vervoersmiddel: Derbi senda x-race 2008 getuned(verkocht), Derbi senda sdr 80cc malossi hpi yasuni r3 en 26mm stage 6 carb, yamaha jog r 2008 getuned en piaggio si gemaakt nog voor ik vloeibaar was.
- Locatie: stolwijk, beijerscheweg
Re: Achter brug verhogen en carburateur ontgrenzen.
Ja precies oefenen, je weet wel dat er een prop in de uitlaat zit he, ecbt power heeft die niet meer
.
Maar met die techniek moet het wel lukken.
Morgen ff klooien aan die carburateur en dan kijken wat ie doet. Ik laat wel weten als er echt verschil te merken is. Want alle beetje pit zijn welkom, ik mis dat onbegrenst rijden zoo erg
Wheelys morgen ook maar oefenen want die techniek heb ik nog niet hellemaal door.
Nogmaals bedankt

Maar met die techniek moet het wel lukken.

Morgen ff klooien aan die carburateur en dan kijken wat ie doet. Ik laat wel weten als er echt verschil te merken is. Want alle beetje pit zijn welkom, ik mis dat onbegrenst rijden zoo erg

Wheelys morgen ook maar oefenen want die techniek heb ik nog niet hellemaal door.
Nogmaals bedankt

Beginnende sleuterlaar
-
- Derbi fan
- Berichten: 54
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 14:00
- Vervoersmiddel: Derbi senda x-race 2008 getuned(verkocht), Derbi senda sdr 80cc malossi hpi yasuni r3 en 26mm stage 6 carb, yamaha jog r 2008 getuned en piaggio si gemaakt nog voor ik vloeibaar was.
- Locatie: stolwijk, beijerscheweg
Re: Achter brug verhogen en carburateur ontgrenzen.
Balen geen begrenzer in mijn carburateur
, nou ja in ieder geval dat ding gereinigd.
Ik heb nog ff 2 vragen, 1 mijn chromen velgen hebben een beetje aanslag(vooral achter), dit is waarschijnlijk niet te restoreren denk ik(of het kost klauwen met geld). Ik heb het al meerdere malen geprobeerd met duur chroompoets spul. Stel dat ik mijn velgen zou spuiten, zal de waarden van mijn Derbi dan dalen als ik hem volgend jaar verkoop
? Nog tips voor het spuiten van de velgen(extra goed schuren ivbm chroom bijv?). 2 mijn frame begint heel licht op een aantal plekjes te roesten, wat zal ik doen?
Ik zat zelf te denken aan, licht schuren en dan met dezelfde kleur licht aanbrengen(helaas krijg je hierdoor wel een klein beetje kleur verschil op het frame). Zijn hier misschien andere methodes voor. Het blok eronderuit halen gaat mij net iets te ver, voor die kleine plekjes vind ik dat niet waard al die tijd.
Alle info is welkom, hoe meer hoe beter.

Ik heb nog ff 2 vragen, 1 mijn chromen velgen hebben een beetje aanslag(vooral achter), dit is waarschijnlijk niet te restoreren denk ik(of het kost klauwen met geld). Ik heb het al meerdere malen geprobeerd met duur chroompoets spul. Stel dat ik mijn velgen zou spuiten, zal de waarden van mijn Derbi dan dalen als ik hem volgend jaar verkoop

Ik zat zelf te denken aan, licht schuren en dan met dezelfde kleur licht aanbrengen(helaas krijg je hierdoor wel een klein beetje kleur verschil op het frame). Zijn hier misschien andere methodes voor. Het blok eronderuit halen gaat mij net iets te ver, voor die kleine plekjes vind ik dat niet waard al die tijd.
Alle info is welkom, hoe meer hoe beter.

Beginnende sleuterlaar