Als ik schakel van 1 naar 2 gaat het prima met de koppeling, dan gebeurt er niks raars.
maar als ik hoger ga in versnelling (3+ dus) dan doet mijn koppeling heel raar.
Als ik dan dus hoog in versnellingen ga dan schiet mijn derbi in toeren en als ik de koppeling loslaat is dit weer voorbij.
Hier heb ik dus geen last van als ik in lage versnellingen zit.
Koppelingsplaten versleten? of te dikke bakolie ofzo?
schakelprobleem
- Justin20
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda XTreme 2005
schakelprobleem
Always $trive And Prosper
A$AP is just a nickname
A$AP is just a nickname
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda r-xtreme 06
Re: schakelprobleem
Dus als je je koppeling inknijpt om te schakkelen naar zijn 3 of 4 en geen gas geeft lijkt het of het blok zelf in toeren klimt alsof hij zelf gas geeft?
of is het alleen te zien op te toeren teller of hoor je ook dat hij in toeren klimt?
als dat zo is kijk dan je gashendel en je gaskabel na, is daar niks mis mee maak dan je carburateur schoon en misschien is het daar wel mee verholpen.
als je koppelingsplaten op zijn of als je tedikke bakolie hebt kan je niet goed koppelen en schakkelen (volgends mij) dus ik denk dat het daar niks mee te maken heeft maar je zou je blokolie kunnen vervangen om te kijken of het helpt.
Succes!
of is het alleen te zien op te toeren teller of hoor je ook dat hij in toeren klimt?
als dat zo is kijk dan je gashendel en je gaskabel na, is daar niks mis mee maak dan je carburateur schoon en misschien is het daar wel mee verholpen.
als je koppelingsplaten op zijn of als je tedikke bakolie hebt kan je niet goed koppelen en schakkelen (volgends mij) dus ik denk dat het daar niks mee te maken heeft maar je zou je blokolie kunnen vervangen om te kijken of het helpt.
Succes!
DROP A GEAR AND DISAPPEAR
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
te dikke versnellingbak olie kan je krukas ook nog wel willen helpen met de krukas laten draaien waardoor hij wel makkelijker in de toeren blijft maar als je voor de gein is in zijn zes met een beetje vaart (50 a 60) zou willen uitrollen en dan terug in neutraal en dan je koppelingshendel los en kijken of hij nog zo hoog in de toeren zit
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
- Justin20
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda XTreme 2005
Ik had laatst de carburateur helemaal al schoongemaakt en de blokolie vervangen voor 10w40.
De vacuum op mijn carb is ook niet afgesloten, kan het hier misschien aan liggen?
De vacuum op mijn carb is ook niet afgesloten, kan het hier misschien aan liggen?
Always $trive And Prosper
A$AP is just a nickname
A$AP is just a nickname