Laatste vraag, als ik mn cilinder er weer opzet moet ik dan ook kvs in de buitenste rand van de cilinder gooien? Zat namelijk wel wat kvs in toen ik hem eraf haalde...
hoeft niet je moet gewoon de slang die van je kop af komt volgooien met kvs als hij erop zit zolang dat hij overloopt en dan het tankje afvullen dat werkt het fijnst. en dan ff laten draaien en weer afvullen als dat nodig is
NorbertKB43 schreef:En hoe zou het kunnen dat mijn radiator niet echt warm was toen ik een warmloper kreeg?
omdat hij maar heel even warm wordt en dan slaat hij vast(dus je hebt maar heel even hitte). en dus wordt de kvs nog niet zo heet dat deze de hele radiator gloeiend heet maakt
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Vandaag lekker stukje gereden, goed warm laten draaien/rijden. Ben mn nieuwe zuiger en gehoonde cilinder nu al ruim 200km aan het inrijden, steeds iets meer door de powerband en steeds iets langer doortrekken. Vanmiddag dus warmloper gehad na 20km rijden, cilinder was redelijk warm en radiator ook. Ik rij sinds mn vorige warmloper op mengsmering en meng 1/45, dit lijkt me wel voldoende. Sproeier 108 en loopt net iets te rijk ivm inrijden, wat zou het kunnen zijn?
Ik ga nu sws een nieuwe cilinder halen want na 2x warmloper vertrouw ik het niet meer!
dat is wel erg vaag, ik heb het wel een x met de scooter gehad dat ie hem warm liep, toen eerst een beste partij mengsmering door de tank gedaan zo dat ie lekker vet was en toen ging het goed, als je hem niet z'n vermogen laat leveren met optrekken enzo zou het bijna goed moeten zijn, of je zuiger is te groot maar dat lijkt me sterk, hou je koelvloeistof goed in de gaten die zakt altijd iets als je er nieuwe in heb gedaan en hij moet tussen min en max inzitten, maar je moet ongeveer 5 sec je hand op de rad kunnen houden dan is hij niet te heet of te koud. werkt je thermostaat wel goed als die hem bij een bepaalde temp dicht stuurt ipv open gaat het niet goed
maar gewoon ff terug gaan waar je de cilinder en zuiger gekocht heb
De zuiger was niet te groot, zelf denk ik idd dat het met de koeling te maken heeft of mischien valse lucht. Thermostaat heb ik de vorige keer gecheckt en die deed het nog.
Hoe kan je checken of je koeling nog naar behoren werkt en of hij geen valse lucht trekt?
thermometer er tussen zetten. maar doe jou thermostaat is in een pan met water en kook deze is en kijk of hij nog wel open gaat gewoon even voor de zekerheid
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
wat voor luchtfilter heb je, bij origineel luchtfilter is het wel te groot, en hoe zet jij je cilinder vast, muur vast zodat je hem zowat niet meer los krijg, dan heb je ook een vergrootte kans dat hij eerder vast loopt ivm het uitzetten en krimpen door de warmte, de cilinder moet gewoon hand vast zitten
Ja ik heb origineel luchtfilter, en cilinder zit niet muur vast. Gewoon handvast, zou het kunnen dat de luchtschroef niet goed stond? Dat hij dan op top niet genoeg lucht krijgt of??
nee zou eigelijk niet kunnen of je moet een te kleine sproeier hebben en hem dan open gedraaid hebben, hij moet ongeveer op 1,5 slag open staan, als je hem verder open draai, dan zorg je ervoor dat je meer lucht door je benzine mengsel gaat wat uit de sproeier komt, dus dan word je sproeier kleiner als het waren , maar dat kan nooit een paar maten schelen, als je hem er helemaal uitdraai is het een ander verhaal dan zou het misschien kunnen
Hmm, wat zou dan nog meer de oorzaak kunnen zijn? Niet goed in gereden? Al te snel te lang zitten gassen? Waterpomp? Te kleine sproeier lijkt me sterk, met choke viel die ook direct uit. Meng 1/45 dus ook voldoende.
Had wel hier ergens op het forum gelezen dat iemand hetzelfde als mij had, had ook net een nieuwe uitlaat en toen warmloper toen laten honen en toen weer. En dat was ook 2x rond de topsnelheid.