heey mensen,
ik heb een derbi senda xtreme uit 2005 en een 70cc blok, ik wil de 70cc eruit halen en hem vervangen door 50cc omdat die zonder de 70cc al aan redelijk hoge snelheid zit vanwege de uitlaat etc.
nou is mijn vraag of dat hiermee kan en of ik geen extra onderdelen nodig heb zoals een andere krukas of weet ik veel wat
http://www.schaafbromfietsen.nl/webwink ... d=00005002
Groetjes Rickk!
70cc Helpp!!!!
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 20
- Lid geworden op: di 25 aug 2015, 17:06
- Vervoersmiddel: derbi senda xtreme 2005
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: 70cc Helpp!!!!
Als ie uit 2005 is,heb je het oude type blok.
(Zit een koelslang op de cilinder en 1 op de kop)
Je hebt ook een cilinderkop nodig,70cc kop loopt echt niet goed op een 50cc.
Dan heb je meer aan deze : http://www.schaafbromfietsen.nl/webwink ... d=00002923
(Zit een koelslang op de cilinder en 1 op de kop)
Je hebt ook een cilinderkop nodig,70cc kop loopt echt niet goed op een 50cc.
Dan heb je meer aan deze : http://www.schaafbromfietsen.nl/webwink ... d=00002923
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 20
- Lid geworden op: di 25 aug 2015, 17:06
- Vervoersmiddel: derbi senda xtreme 2005
Re: 70cc Helpp!!!!
oh oke, bedankt voor je reactie, maakt het nog uit of het een aluminium kop is of gietijzere kop???
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: 70cc Helpp!!!!
De cilinderkoppen zijn altijd van aluminium.
Ik heb nog nooit een cilinderkop van gietijzer gezien bij een 2 takt, sommige 4 takt brommers hadden wel een gietijzeren kop
(oude 4 takt Honda automaatjes uit de jaren 60).
Dus daar hoef je je niet druk om te maken
Ik heb nog nooit een cilinderkop van gietijzer gezien bij een 2 takt, sommige 4 takt brommers hadden wel een gietijzeren kop
(oude 4 takt Honda automaatjes uit de jaren 60).
Dus daar hoef je je niet druk om te maken

Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 20
- Lid geworden op: di 25 aug 2015, 17:06
- Vervoersmiddel: derbi senda xtreme 2005
Re: 70cc Helpp!!!!
om van 70cc naar 50cc te gaan heb ik alleen een zuiger +cilinderkop nodig toch?
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: 70cc Helpp!!!!
En een cilinder uiteraard.
Zit nogal een verschil in diameter namelijk.
70cc = 47 mm en de 50cc = 39,9 mm
Je hebt dus een cilinder,kop en zuiger nodig.
Zit nogal een verschil in diameter namelijk.
70cc = 47 mm en de 50cc = 39,9 mm
Je hebt dus een cilinder,kop en zuiger nodig.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;