Derbi GPR50 nude 2005

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Willemd
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi GPR50 nude 2005

Derbi GPR50 nude 2005

Ongelezen bericht door Willemd »

Hallo,

Ik heb afgelopen zomer een GPR50 Nude gekocht(2dehands). Het geval is dat tot 8000 rpm niet echt trekt maar van 8000 tot 12.000 als een malle.

Wat zou dat kunnen zijn? Ik zou dat bereik wat lager willen hebben zodat ik niet zoveel last heb van tegenwind(terugschakelen). Heeft dat naar beneden brengen van dat bereik gevolgen voor de snelheid?

Alvast bedankt voor de hulp,

Gr Willem
Knissaw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]

Re: Derbi GPR50 nude 2005

Ongelezen bericht door Knissaw »

Ligt aan de uitlaat. Je hebt momenteel een snelle hoogtoerige uitlaat eronder liggen. Als je dit wilt voorkomen moet je een andere uitlaat, geen andere opties mogelijk. Raad je aan originele onbegrensde te halen. Ga je minder snel (80kmh ofzo) Maar trekt onder de powerband ook gewoon lekker. Moet je wel eraan denken dat je opnieuw gaat afstellen :emo:
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
Willemd
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi GPR50 nude 2005

Ongelezen bericht door Willemd »

Heb je een adresje/link/website?

Wat versta je onder "afstellen"?

Dank voor je antwoord!
Knissaw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]

Ongelezen bericht door Knissaw »

Als jij van een grotere uitlaat op je brommer hebt zitten (wat je nu hebt) dan verbruik je meer benzine, en heeft je blok dus meer benzine nodig. Als jij er dan ineens een kleinere uitlaat erop zet dan heb je te veel benzine in je blok waardoor hij gaat stotteren.

Lees dit maar eens, Deze jongen heeft hetzelfde probleem als jij, Heb dit gisteren geschreven.
Andere uitlaat is de enige manier. Word wel afstellen geblazen. Ik raad je hierbij echt aan je er goed in te verdiepen, of hulp zoeken bij vrienden. Stel jij bent niet technisch en je hebt niemand die ÉCHT goed is met brommers (niet een vader die vroeger voor de gein een brommer had en er wel eens aan prutste, Dan ga je gegarandeerd nat) Dan raad ik je aan om naar een dealer te gaan, Vragen of ze voor jou de nieuwe uitlaat kunnen installeren die je koopt via internet. Ook gelijk even vragen of ze de begrenzer eraf willen trekken (Vraag na afloop ALLE onderdelen die ze eraan overhouden terug (uitlaat / Begrenzer) dit maakt het iets minder duur. Dealers zijn eigenlijk altijd behoorlijk duur, maar Als je het zelf niet kan is het helaas de enige oplossing. :emo:

Linkje voor uitlaat heb ik niet. Ik zou zeggen, Post op facebook Derbi koop verkoop een bericht dat je een Originele derbi gpr uitlaat van 2004 / 2005 nodig hebt. Dan vind je er wel eentje (nude en gpr zijn identiek qua uitlaat en de jaren 2004 en 2005 zijn de onderdelen ook identiek)

succes :emo:
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
Gooncy
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Ongelezen bericht door Gooncy »

Willemd schreef:Het geval is dat tot 8000 rpm niet echt trekt maar van 8000 tot 12.000 als een malle.
Welkom in de 2 takt wereld :emo:

Met een standaard uitlaat zou dit opgelost zijn aangezien die powerband veel meer verspreid zit. Dus die trekt vanaf het begin al.
DRD EDITION
Plaats reactie