Onderhoud en meningen

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
willemVEBU
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 08 nov 2017, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda
Adly ATV 50R S sporty (sold)
Derbi GPR 50
Derbi senda R (Project)
Ktm LC4 620 (SM & Enduro)
Locatie: Enspijk

Onderhoud en meningen

Ongelezen bericht door willemVEBU »

Goedenavond allemaal,

Ik wil graag een extra brommer brommer aanschaffen om te crossen en evt beetje te stunten (wheelien enzo). Maar mijn vraag is nou, de setup bestaat uit een 86cc Alu top performance met 28mm carb. Op een AM6 blok. Vraagt dit veel onderhoud en gaat er veel kapot aan? Zitten degelijke lagers in en TP kruk in. Is dit verantwoord of zit ik dan na ieder ritje met de pas onderdelen te bestellen?

Alvast bedankt
Willem
ist nie kapot? Loate zo!
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Onderhoud en meningen

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

De set-up is wel degelijk. Zolang je er normaal mee om gaat (Dus niet starten, en direct vol gas..) kun je er best plezier van hebben ja.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
willemVEBU
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 08 nov 2017, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda
Adly ATV 50R S sporty (sold)
Derbi GPR 50
Derbi senda R (Project)
Ktm LC4 620 (SM & Enduro)
Locatie: Enspijk

Re: Onderhoud en meningen

Ongelezen bericht door willemVEBU »

dat vond ik ook haha. ik ben opgevoed door een groot motor en auto liefhebber en ben aangeleerd alles rustig en goed warm te rijden voordat ik er gekke dingen mee doe ofzo. :emo: ik hoop maar dat het dan heel blijft haha. thnx iig
ist nie kapot? Loate zo!
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Onderhoud en meningen

Ongelezen bericht door Narco »

Met zo'n big bore set up krijg je wel echt veel meer trillingen waardoor eigenlijk alles de neiging heeft om los te trillen of kapot te trillen en je toch wel moet blijven sleutelen om hem op de weg te houden.
Mijn ervaring met flink opgevoerde schakels is dat er haast altijd wel wat is.
En bij deze zwaar getunede cilinders wordt elke pk er uit geperst, hoge toeren met een wand die ramvol zit met gaten (poorten), dit zorgt allemaal juist niet voor degelijkheid en een lange levensduur.
Ook hangt de levensduur af van hoe goed of hoe slecht de nikasil wand is.

Ik zeg dit allemaal terwijl ik nu zelf ook een BRK 88cc kit gekocht heb, maar ik hou ook rekening met het ergste, dus uurtje rijden om vervolgens weer 2 uur te sleutelen.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
willemVEBU
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 08 nov 2017, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda
Adly ATV 50R S sporty (sold)
Derbi GPR 50
Derbi senda R (Project)
Ktm LC4 620 (SM & Enduro)
Locatie: Enspijk

Re: Onderhoud en meningen

Ongelezen bericht door willemVEBU »

Narco schreef:Met zo'n big bore set up krijg je wel echt veel meer trillingen waardoor eigenlijk alles de neiging heeft om los te trillen of kapot te trillen en je toch wel moet blijven sleutelen om hem op de weg te houden.
Mijn ervaring met flink opgevoerde schakels is dat er haast altijd wel wat is.
En bij deze zwaar getunede cilinders wordt elke pk er uit geperst, hoge toeren met een wand die ramvol zit met gaten (poorten), dit zorgt allemaal juist niet voor degelijkheid en een lange levensduur.
Ook hangt de levensduur af van hoe goed of hoe slecht de nikasil wand is.

Ik zeg dit allemaal terwijl ik nu zelf ook een BRK 88cc kit gekocht heb, maar ik hou ook rekening met het ergste, dus uurtje rijden om vervolgens weer 2 uur te sleutelen.
niet helemaal wat ik had gehoopt haha. ik hoop maar op het beste dan maar :?
ist nie kapot? Loate zo!
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Onderhoud en meningen

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

50cc of 86cc het gaat niet binnen een paar uur kapot :lol:

Er is nergens wat gezegd over een ''zwaar getunede'' set-up. Grote kans dat het gewoon een 86cc TPR uit de doos is. (Verdere informatie over de afkomst van de cilinder is niet bekend)
Degelijke 86cc om mee te crossen. Maar goed, als je het meeste plezier ervan wil hebben gaat het vooral om het goed inrijden en afstellen ervan.

Verder zal je brommer niet uit elkaar gaan trillen (mits je alles goed vast zet/borgt).
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
willemVEBU
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 08 nov 2017, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda
Adly ATV 50R S sporty (sold)
Derbi GPR 50
Derbi senda R (Project)
Ktm LC4 620 (SM & Enduro)
Locatie: Enspijk

Re: Onderhoud en meningen

Ongelezen bericht door willemVEBU »

derbi-ftw schreef: Er is nergens wat gezegd over een ''zwaar getunede'' set-up. Grote kans dat het gewoon een 86cc TPR uit de doos is. (Verdere informatie over de afkomst van de cilinder is niet bekend)


Degelijke 86cc om mee te crossen. Maar goed, als je het meeste plezier ervan wil hebben gaat het vooral om het goed inrijden en afstellen ervan.
hoe bedoel je TPR uit de doos? is dat een blok? of wat is dat als ik vragen mag :D . verder gok ik ook niet echt dat het snel kapot zal gaan. het lijkt mij allemaal wel degelijk spul. Top performance is toch degelijk spul? :mrgreen:
hij is al ingereden en elke maand olie vervangen. dus dat zal wel snor zitten hoop ik. ben nog aant twijffelen maar denk toch dat ik hem ga halen haha
ist nie kapot? Loate zo!
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Onderhoud en meningen

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

''TPR'' is de serie van Top Performances > Top Performances Racing

Is net wat extra aandacht aan besteed bij Top Performances. Uit de doos bedoel ik, zonder dat er wat aan ''getuned'' of aangepast is

Wel zul je altijd het verschil hebben met AM6 motorblok en Derbi motorblok.
- Minpunt van AM6 is o.a: Schuine vertanding/hard in de versnelling trappen/schakel arm komt vanzelf omhoog (erg vervelend).

Maar nogmaals, met deze AM6 set-up kun je best plezier van hebben.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
willemVEBU
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 08 nov 2017, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda
Adly ATV 50R S sporty (sold)
Derbi GPR 50
Derbi senda R (Project)
Ktm LC4 620 (SM & Enduro)
Locatie: Enspijk

Re: Onderhoud en meningen

Ongelezen bericht door willemVEBU »

derbi-ftw schreef:''TPR'' is de serie van Top Performances > Top Performances Racing

Is net wat extra aandacht aan besteed bij Top Performances. Uit de doos bedoel ik, zonder dat er wat aan ''getuned'' of aangepast is

Wel zul je altijd het verschil hebben met AM6 motorblok en Derbi motorblok.
- Minpunt van AM6 is o.a: Schuine vertanding/hard in de versnelling trappen/schakel arm komt vanzelf omhoog (erg vervelend).

Maar nogmaals, met deze AM6 set-up kun je best plezier van hebben.
ooh zo! ik snap het. er is na zeggen idd nog niks aan getuned. zowel aan de cilinder als het blok zelf niet (qua carters bewerken).

bedankt voor je hulp! even het eea nog regelen en dat denk ik dat het maar gebeurd haha. :woot:
fijne dag verder.
ist nie kapot? Loate zo!
Plaats reactie