gpr scrambler banden

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
TonyMarZ0572
Banden plakker
Vervoersmiddel: derbi gpr 2005

gpr scrambler banden

Ongelezen bericht door TonyMarZ0572 »

goedeavond iedereen, ik ben bezig met een derbi gpr scrambler project alleen loop tegen de bandkeuze.
ik had recent banden gevonden maar die zijn helaas uitverkocht en ben ten einde raad.
ik moet dus banden vinden voor een niet te zware prijs.
de maat achter is 130/70-17
en de maat voor is 100/80-17
ik heb echter ook gekeken naar banden voor een senda (dit omdat ik weet dat mijn vriendin haar brommer de zelfde bandmaat heeft)
maar ben er echter niet wijzer op geworden.
het moeten banden zijn die ook redelijk op de weg kunnen, denk aan banden op bijvoorbeeld zo'n adventure motor.
alvast dank
HenkieHans
Tuner
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.ph ... 53#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: gpr scrambler banden

Ongelezen bericht door HenkieHans »

In dit topic vind je een hoop ervaringen over een hoop verschillende banden, wat mij betreft het checken waard: viewtopic.php?t=156

Als ik dan zelf nog een duit in het zakje mag doen: van alle banden die ik heb gehad lijken mij de Bridgestone Battlax BT45R het beste voor deze situatie. Ja, ze zijn prijzig, maar zijn ook erg goed en gaan erg lang mee. Veel grip bij warm en droog weer, zo veel zelfs dat ik er aardig plat mee kon. Maar ook bij kou en nattigheid ging deze band echt goed bij mij, aangezien er toch wel een flink profiel op zit, het is absoluut geen semi-slick zoals sommige Michelins en Pirelli's. Het grote verschil met deze band en een hoop andere banden is (naar mijn mening) de voorspelbaarheid en het grote werkvenster van deze band. Sommige banden voelen bij regenachtige, droge, warme en koude dagen compleet verschillend aan, en ik had het idee dat de battlax dat een stuk minder heeft. Ook niet zo gek, het is immers bedoeld als band voor sportieve toermodellen, oftewel: een band die dus lang mee gaat, veel weersomstandigheden aankan, maar het ook toelaat om dit te combineren met een sportieve rijstijl.

Als je echt wilt trappen met je scrambler, dan zou ik eerder aan Pilot Sport van Michelin denken.
TonyMarZ0572
Banden plakker
Vervoersmiddel: derbi gpr 2005

Re: gpr scrambler banden

Ongelezen bericht door TonyMarZ0572 »

Dankje voor de reactie, ik ga er naar kijken
Plaats reactie