Welk merk zuiger in standaard cilinder

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Jent
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Racing 2018

Welk merk zuiger in standaard cilinder

Ongelezen bericht door Jent »

Hoi allemaal,

Sinds dinsdagmiddag ben ik bezig met het uit elkaar halen van mijn Derbi Senda SM Racing 2018 blok. De aanleiding hiervan was een ratelend/ronkend geluid wat leek op speling bij de krukas/lagers. Ik wou deze gaan vervangen en ook direct de rest van t blok checken, denk aan koppelingsplaten en cilinder. De cilinder zelf zag er puntgaaf uit, geen krasje of iets, maar de zuiger was helemaal zwart op de bovenkant en ietwat gerafeld. Niet heel veel, echt een klein beetje. Aangezien de vorige eigenaar nog nooit de zuiger heeft vervangen, lijkt het me nu handig om deze mee te nemen met de klus. De brommer heeft namelijk inmiddels al 29900 op de teller.

Ik kon echter nergens op t forum vinden welke zuiger ik het beste kan nemen en of deze 1 of 2 ringen moet hebben (ik dacht zelf aan 2).

Iemand met ervaring?
Stefan76
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi DRD Xtreme

Re: Welk merk zuiger in standaard cilinder

Ongelezen bericht door Stefan76 »

Hoi, wij hebben de zuiger van onze 2017 Derbi vervangen met een originele zuiger van Piaggio: "Zuiger Derbi Origineel 39.88 (A)" Kun je bijvoorbeeld bij Jos Dijkman kopen. Wij hebben de standaard 50cc gietijzeren cilinder er nog op iig.
Jent
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Racing 2018

Re: Welk merk zuiger in standaard cilinder

Ongelezen bericht door Jent »

Bedankt voor je antwoord, die had ik idd ook gevonden. Ik dacht dat er misschien snellere/betere zuigers van een ander merk zijn, waar mensen rijervaring mee hebben. Als er geen andere reacties komen koop ik deze idd.
Plaats reactie