Begrensd of opgevoerd?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
NoahFlemx
Banden plakker
Vervoersmiddel: Mountainbike

Begrensd of opgevoerd?

Ongelezen bericht door NoahFlemx »

Hey ik heb wat vraagjes, ik heb over 2 weken mijn praktijkexamen en daarvoor ga ik waarschijnlijk een Beta RR 50 Track kopen. Ik zou hem natuurlijk graag willen opvoeren alleen er zit wel een risico aan. Ik heb het al met mijn ouders gehad over opvoeren of niet, mijn ouders vinden het geen probleem dat ik hem zou opvoeren en hun vinden het niet erg als ik er dan een boete voor krijg, maar wat ze wel heel erg vinden is het als ik een wok status krijg. Mijn ouders willen mij echt niet naar het rdw rijden met de brommer op een aanhanger. Ik vraag me dus af of ik de brommer dan begrensd of opgevoerd zal doen? Ik woon wel in een stad maar die stad is best klein en stelt niet veel voor. Maar als ik dus een wok krijg heb ik niks meer aan me brommer. Hebben jullie misschien wat ervaring hiermee of ik het wel kan opvoeren? En stel ik rijd begrensd dan wil ik wel een mooiere uitlaat dan standaard, een voca bovenlangse leek me wel mooi, die heeft ook proppen in de uitlaat dus die kan ik ook begrensd gebruiken. Nu zag ik ergens online dat iemand zei dat je ook de proppen uit je uitlaat kan halen maar wel de cdi begrensd laten en dat je dan meer trekkracht hebt, klopt dit en blijft de topsnelheid dan nog wel legaal?

Alvast bedankt!
pog
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Re: Begrensd of opgevoerd?

Ongelezen bericht door pog »

Geniet gewoon eerst even van je begrensde brommer. dan na een paar maanden denk er opnieuw over na. ik kan je uit ervaring vertellen dat een brommer je toch nooit snel genoeg gaat. als je 50 kan wil je 70, 70 90 etc etc.

je kunt ook proberen zo veel mogelijk trek kracht te nemen en de prop een beetje uit te boren. je kunt ook overwegen een begrenzer op afstandsbediening te doen. maar als ze dat doorhebben ben je wel meer de sjaak.
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

Je kunt op de dag van herkeuren een ontheffing krijgen voor die dag zodat je zelf naar het rdw kunt rijden.
NoahFlemx
Banden plakker

42 schreef: vr 31 jan 2025, 01:06 Je kunt op de dag van herkeuren een ontheffing krijgen voor die dag zodat je zelf naar het rdw kunt rijden.
Echt? Waar kan dat? Want dat zou dan nog wel een optie zijn, de dichtstbijzijnde rdw plek is voor mij 50km rijden dus dat valt nog mee.
NoahFlemx
Banden plakker

pog schreef: do 30 jan 2025, 22:59 Geniet gewoon eerst even van je begrensde brommer. dan na een paar maanden denk er opnieuw over na. ik kan je uit ervaring vertellen dat een brommer je toch nooit snel genoeg gaat. als je 50 kan wil je 70, 70 90 etc etc.

je kunt ook proberen zo veel mogelijk trek kracht te nemen en de prop een beetje uit te boren. je kunt ook overwegen een begrenzer op afstandsbediening te doen. maar als ze dat doorhebben ben je wel meer de sjaak.
Kan ik dan ook een uitlaat kopen die geen proppen heeft? De platek 50/70 leek mij namelijk ook wel een mooie maar die heeft volgensmij geen proppen erin. En werkt dat dan goed met een begrensde cdi?
pog
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Ongelezen bericht door pog »

Durf ik zo niet te zeggen. Probleem is dat je dan niet in de powerband zult komen. Maar dat zul je met een uitlaat met prop ook niet.

Maar vgsmij is platek bestellen sowieso drama. Kan maanden duren heb ik gehoord
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... ver-de-weg

Er zijn een paar mensen geweest die een uitlaat zonder prop hebben maar met begrensde cdi, dacht me te herinneren dat die ongeveer 60 gingen maar idd wel meer koppel hadden op deze manier.
Maar ik zou dan geen snelle hoogtoerige uitlaat nemen waarvan de powerband pas bij 8 of 9k toeren begint want dan kom je zoals Pog zegt nooit in zn powerband.
Ik zou dan eerder voor een laagtoerige x fight oid gaan.
Plaats reactie