Hallo, eerste post/vraag.
Ik heb een aprilia sx 50 uit 2016 en een vrij simpele vraag.
Welke versnellingsbakolie (blokolie) zou ik gebruiken? Putoline GP10 of Castrol MTX 10W40?
De brommer is standaard alleen wel onbegrensd en 11/53 vertanding.
Moet ik het gewoon bijvullen tot het ''oil minimum'' gaatje lekt?
Alvast bedankt.
Het ''algemene'' kleine vragen topic
-
- Pro tuner
- Berichten: 772
- Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
GP10 gebruik ik al jaren.
Heb er alleen achterlijk veel van over (tegen zacht prijsje :p )
Inderdaad opvullen tot het oil minimum gaatje met de brommer rechtop.
Heb er alleen achterlijk veel van over (tegen zacht prijsje :p )
Inderdaad opvullen tot het oil minimum gaatje met de brommer rechtop.
-
- Banden plakker
- Berichten: 15
- Lid geworden op: wo 14 mei 2025, 16:30
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2008
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Hallo, ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn dat ik best wel wat compressie verlies heb doordat mijn uitlaat pakking gaar is? Ik kan hem met 1 hand naar beneden drukken en er zit wel nog genoeg compressie op om mijn vinger omhoog te blazen als ik hem op het bougie gat zet, maar hij start niet en ik gok dat dit komt door de lage compressie. Iemand een idee?
-
- Pro tuner
- Berichten: 772
- Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Nee ook al zou de hele uitlaat er af zijn heb je geen compressie verlies.
Kijk eens door de uitlaat naar binnen. Zie je bruine/zwarte verbrandingsporen onder de zuigerveren? Zo ja dan is er in min of meerdere maten compressie verlies.
Het mooiste is om dit te zien met heel de cilinder er af, maar dat is wat meer werk.
Kijk eens door de uitlaat naar binnen. Zie je bruine/zwarte verbrandingsporen onder de zuigerveren? Zo ja dan is er in min of meerdere maten compressie verlies.
Het mooiste is om dit te zien met heel de cilinder er af, maar dat is wat meer werk.