grote kosten
-
Rijsttaffel
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd x-treme
grote kosten
hallo, ik heb even een vraagje. Ik ben van plan nog een derbi te kopen maar nu heeft deze al 20000 km op de teller staan. volgens de verkoper is er nog vrijwel niks in het blok zelf vervangen. kan iemand mij een idee geven hoeveel me het in het ergste geval extra gaat kosten mocht er veel in het blok versleten zijn? en bij welk km-tal ongeveer de grote kosten gemiddeld gaan komen? alvast bedankt
-
lostintheether
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: no
- Contacteer:
Re: grote kosten
Hallo Rijsttaffel,
Bij 20.000 km zonder eerdere blokrevisie is de kans groot dat er groot onderhoud nodig is. Reken in het slechtste geval op €300 tot €500 aan arbeidskosten als een garage het blok moet openen en de lagers, keerringen en pakkingen vervangt. Als de krukas of versnellingsbak ook versleten zijn, kan het oplopen tot €600+ of meer, afhankelijk van de onderdelen.
Gemiddeld genomen beginnen de grote kosten voor dit type Derbi-blokken rond de 15.000 tot 20.000 km. Ik zou de verkoper vragen naar bewijs van onderhoud; zonder dat zou ik de prijs stevig naar beneden onderhandelen.
Succes met je beslissing!
Bij 20.000 km zonder eerdere blokrevisie is de kans groot dat er groot onderhoud nodig is. Reken in het slechtste geval op €300 tot €500 aan arbeidskosten als een garage het blok moet openen en de lagers, keerringen en pakkingen vervangt. Als de krukas of versnellingsbak ook versleten zijn, kan het oplopen tot €600+ of meer, afhankelijk van de onderdelen.
Gemiddeld genomen beginnen de grote kosten voor dit type Derbi-blokken rond de 15.000 tot 20.000 km. Ik zou de verkoper vragen naar bewijs van onderhoud; zonder dat zou ik de prijs stevig naar beneden onderhandelen.
Succes met je beslissing!