Nieuw achterlicht kapje er af gevallen.

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Adriaan
Schakelrijder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:38
Vervoersmiddel: derbi senda DRD racing sm 2009
Locatie: Grijpskerke

Nieuw achterlicht kapje er af gevallen.

Ongelezen bericht door Adriaan »

Heb 2 weken geleden een nieuw achterlicht besteld bij bromfietsschop.nl en kreeg deze pas anderhalve week later binnen omdat hij eerst naar een ander adres was gestuurd.... Toen ik hem binnen had was het een ander achterlicht dan op de foto op de site staat.
Toen ik hem toch maar gemonteerd had (met de originele rubbers die er normaal ook tussen zitten) Zat het prima en werkte prima.
Vanmorgen zat mijn achterlicht er nog keurig op en toen ik op school was kwam ik er achter dat het kapje er af gedonderd was en mn ledjes ook geen leven meer vertoonde.

Hebben meer mensen ervaring met zo'n probleem (of met deze site?!)en wat hebben jullie er aan gedaan?

Adriaan
Gebruikersavatar
chrizztian93
Pro tuner
Berichten: 591
Lid geworden op: wo 09 feb 2011, 20:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Derbi Senda SDR
Volkswagen Polo 6N
Audi A3 1.8 20VT quattro
Locatie: Kloetinge

Re: Nieuw achterlicht kapje er af gevallen.

Ongelezen bericht door chrizztian93 »

Heb er 1 bij de dealer gekocht met raw's erin. Ben dat kapje na 10 km af verloren. Gewoon terugsturen ofzo.. en als je een nieuwe heb da kapje eraf snokken en dan zelf goed vastlijmen oid ;)
Afbeelding
Adriaan
Schakelrijder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:38
Vervoersmiddel: derbi senda DRD racing sm 2009
Locatie: Grijpskerke

Re: Nieuw achterlicht kapje er af gevallen.

Ongelezen bericht door Adriaan »

Ja heb al een mailtje gedaan naar de site waar ik hem gekocht heb...
MOrgen op de weg naar school nog maar even goed kijken of ik hem zie liggen dan kan ik hem misschien er weer in vast kitten/lijmen ofzo.

Iemand nog ervaring?
Gebruikersavatar
jens extreme sm
Pro tuner
Berichten: 584
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 23:22
Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm

Re: Nieuw achterlicht kapje er af gevallen.

Ongelezen bericht door jens extreme sm »

andere dan op de foto? wil je mischien een foto plaatsen want wil de zelfde gaan kopen.
die van mij past ook totaal niet, en t kapje is er ook af gevlogen. ik ga gewoon een nieuwe kopen.
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
Gebruikersavatar
Reinder
Tuner
Berichten: 430
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
Vervoersmiddel: Derbi Xrace
Locatie: Apeldoorn

Re: Nieuw achterlicht kapje er af gevallen.

Ongelezen bericht door Reinder »

Welke is het precies? als het deze (http://bromfietsshop.nl/index.php?pid=s ... r=BO349720" onclick="window.open(this.href);return false;) is, kan ik me alvast voorbereiden, aangezien ik zit te wachten tot deze binnen komt :lol:
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Adriaan
Schakelrijder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:38
Vervoersmiddel: derbi senda DRD racing sm 2009
Locatie: Grijpskerke

Re: Nieuw achterlicht kapje er af gevallen.

Ongelezen bericht door Adriaan »

Ja dat is hem;) Het is trouwens een iets andere dan op de foto. Die van mijn had een helder glaasje dus zonder ribbels en een chromen achterkant..

http://bromfietsshop.nl/index.php?pid=s ... r=BO924821" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik had gemailt en deze is wel het zelfde als op de foto.. Heel raar want wilde deze eigelijk ook..
Gebruikersavatar
Reinder
Tuner
Berichten: 430
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
Vervoersmiddel: Derbi Xrace
Locatie: Apeldoorn

Re: Nieuw achterlicht kapje er af gevallen.

Ongelezen bericht door Reinder »

Over dat verzenden, ik wacht trouwens ook al een week dot dit + een liter 2t olie komt, heb net even gebeld en te horen gekregen dat die vandaag pas verzonden wordt.
En over dat lampje, ik ga wanneer ik hem op me brommer heb wel vastkitten denk ik, lijkt me behoorlijk kut wanneer 't glaasje ineens weg is :P
Had jij deze (http://bromfietsshop.nl/index.php?pid=s ... r=BO111983" onclick="window.open(this.href);return false;) toevallig trouwens? Of die hierboven? :P
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Gebruikersavatar
Lex
Pro tuner
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 22:03
Vervoersmiddel: Suzuki DRZ400SM
Locatie: Hoeven

Re: Nieuw achterlicht kapje er af gevallen.

Ongelezen bericht door Lex »

En??
Heb je hem gevonden?
Adriaan
Schakelrijder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:38
Vervoersmiddel: derbi senda DRD racing sm 2009
Locatie: Grijpskerke

Re: Nieuw achterlicht kapje er af gevallen.

Ongelezen bericht door Adriaan »

Ja heb hem gevonden maar lag in splinters naast het fietspad... Nu heb ik mail terug gekregen dat ik hem retour moet sturen en dat ik dan weer een nieuwe krijg. Maarja rij dan weer meer dan een week zonder achterlicht of knippers....

Nee was niet die uit die link maar de gene die ik helemaal boven in het topic heb gezet;)
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Nieuw achterlicht kapje er af gevallen.

Ongelezen bericht door Boeki »

Ik ben die van mij na 800km ofzo verloren. Heb toen een ori drd achterlicht gekocht, en dat kapje er op gekit, is nog mooier ook dan die heldere.. :) Maar die was ik de dag erna ook alweer verloren, gelukkig hoorde ik het, dus daarna met lijm vastgezet, en zit er nog steeds op. :problem:
Open the Throttle and Smile
Adriaan
Schakelrijder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:38
Vervoersmiddel: derbi senda DRD racing sm 2009
Locatie: Grijpskerke

Re: Nieuw achterlicht kapje er af gevallen.

Ongelezen bericht door Adriaan »

O oke naja ik krijg als het goed is maandag mijn nieuwe toegestuurd en dan ga ik hem gelijk goed vast zetten met kit en secondelijm :box:.
Tip voor mensen bij wie hij er af valt gewoon gelijk even mailen naar de site. Of gewoon bij je bromboer bestellen die doet meestal nog minder moeilijk als iets heel snel kapot gaat.
Gebruikersavatar
Reinder
Tuner
Berichten: 430
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
Vervoersmiddel: Derbi Xrace
Locatie: Apeldoorn

Re: Nieuw achterlicht kapje er af gevallen.

Ongelezen bericht door Reinder »

Vandaag ook me bestelling gehad en ook heb ik het 'verkeerde' achterlicht gekregen. Bromfietsshop is hier dus heel laks in of stuurt deze gewoon ter vervanging ofzo, http://www.vischscooters.nl/webshop/ver ... ductId=822 die heb ik gehad, nu laat ik het er maar bij denk ik, aangezien ik deze ook wel mooi vind, maar toch beetje slordig..
Hoe kan je deze het beste vast zetten trouwens? Zelf het kapje eraf sjorren (hoe? Ik zie mezelf namelijk dat ding al tegen een tafelrand slaan waarbij er dus iets kapot gaat :lol: ) en dan vast kitten, of volstaat alleen ophangen in rubbers ook?
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Adriaan
Schakelrijder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:38
Vervoersmiddel: derbi senda DRD racing sm 2009
Locatie: Grijpskerke

Re: Nieuw achterlicht kapje er af gevallen.

Ongelezen bericht door Adriaan »

Reinder schreef:Vandaag ook me bestelling gehad en ook heb ik het 'verkeerde' achterlicht gekregen. Bromfietsshop is hier dus heel laks in of stuurt deze gewoon ter vervanging ofzo, http://www.vischscooters.nl/webshop/ver ... ductId=822 die heb ik gehad, nu laat ik het er maar bij denk ik, aangezien ik deze ook wel mooi vind, maar toch beetje slordig..
Hoe kan je deze het beste vast zetten trouwens? Zelf het kapje eraf sjorren (hoe? Ik zie mezelf namelijk dat ding al tegen een tafelrand slaan waarbij er dus iets kapot gaat :lol: ) en dan vast kitten, of volstaat alleen ophangen in rubbers ook?
Ik heb dus ook deze gehad ipv een andere die ik eigelijk wou maar vond hem eigelijk ook er wel vet op staan dus krijg deze als het goed is morgen opnieuw.

Je kan denk ik het beste het kapje er proberen af te halen (dus aan de zijkant die dingetjes in duwen of uitvouwen) en dan het kapje er af. Nu zelf wat bedenken met kit ofzo en misschien nog goed vast zetten met seconde lijm.
Dit even goed hard laten worden en dan onder je brommer hangen. Zou het wel vast zetten met de originele rubbertjes dit voorkomt dat de ledjes zelf kapot trillen omdat alles dan 1 op 1 mee trilt met je frame (en dus je blok).
Zo had ik mn originele achterlicht naar de *@#!! geholpen door hem niet in de rubbers te doen.

Succes
Gebruikersavatar
Swansie-Turbo
Derbi fan
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 13:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda R

Re: Nieuw achterlicht kapje er af gevallen.

Ongelezen bericht door Swansie-Turbo »

Ook al 2x kapje verloren..
gelukkig ontichelijk veel zooi thuis liggen..
waarvan ook 2 ouder lampen..(A)
Kwestie van goed vast lijmen xd
Beter een sterretje in je voorruit dan een voorruit in je sterretje. !
Plaats reactie