Pagina 52 van 87

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 27 mar 2013, 21:08
door Pre1239
Ik zou graag deze uitlaat kopen: "http://www.easyparts.be/showarticles_in ... langs.html"
Past deze op m'n Derbi Senda Xtreme 50SM E2 4ED Black uit 2007 ?
Dit is m'n uitlaat:

Afbeelding

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: vr 29 mar 2013, 15:35
door Job
Je foto doet het niet + uitlaat is uitverkocht :roll:

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: vr 29 mar 2013, 15:41
door Joram
Past, maar hij is idd uitverkocht, en Turbokit heeft niet voor niets de bijnaam Turbokut :emo:

Beter koop je een fatsoenlijke uitlaat.

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: vr 29 mar 2013, 15:43
door Rikkert
Yasuni cross ofzo.

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: ma 01 apr 2013, 13:05
door pieterjan81
Dit is misschien een domme vraag, maar weet er iemand of ik de sproeier uit de carburateur kan halen zonder dat ik de carbu er af haal?
Pj

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: ma 01 apr 2013, 13:11
door Joram
Kan, carb draaien en dan vlotterbak eraf.

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: za 06 apr 2013, 19:01
door derbi-ftw
Heb een vraagje over de bougie.

Set-up:
ori 50cc
Leovince v6 ( bovenlangs)
14mm carburateur, sproeier 72
2mm voorontsteking
oliepomp 2mm vooruit
gasnaald in het midden
bougie: BR8ES

Het probleem is nu dat die enorm rookt, en een beetje benzine/olie mengsel lekt bij de uitlaatpoort.
Als ik er een BR9ES of BR9EG in doe, zou die dan minder roken? :think:

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: za 06 apr 2013, 19:20
door WiebevZ
nee, je brommer staat te rijk afgesteld

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: za 06 apr 2013, 19:27
door derbi-ftw
Ik dacht dat sproeier 72 al aardig klein was voor een orig + leovince v6.

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: za 06 apr 2013, 19:31
door WiebevZ
ja, maar veel roken en troep uit de uitlaatpoort is toch een teken van een te rijke afstelling.
maar ik heb ook een BR9ES erin zitten dus die erin zetten kan geen kwaad lijkt mij.

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: za 06 apr 2013, 23:48
door nielstheto
van br8 naar br9 verschilt alleen de hittegraad..

alleen jullie praten over BR9ES
ik heb B8ES

wat is die R dan?

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: za 06 apr 2013, 23:50
door nielstheto
heb t al gevonden ;) voor diegene die zich ook afvragen

die R slaat op resistor. Soms is er een weerstand van 5K Ohm ingebouwd voor radio-onstoring.

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: za 06 apr 2013, 23:56
door WiebevZ
@ derbi-ftw
ik had het toch fout, heb net even lopen zoeken en een te lage hittegraad kan inderdaad zorgen voor troep uit je uitlaatpoort.
dus zou het minder moeten zijn met een hogere hittegraad, dus bijvoorbeeld met een BR9ES.

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: zo 07 apr 2013, 05:29
door derbi-ftw
WiebevZ schreef:@ derbi-ftw
ik had het toch fout, heb net even lopen zoeken en een te lage hittegraad kan inderdaad zorgen voor troep uit je uitlaatpoort.
dus zou het minder moeten zijn met een hogere hittegraad, dus bijvoorbeeld met een BR9ES.
Oke bedankt, had er al sproeier 68 in gedaan, en was van plan hem vandaag te starten :emo:
Dan bestel ik eerst even wat leuke bougies :happy:

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: ma 08 apr 2013, 21:48
door qongon
ik heb me olietankje er afgehaald en me carburateur om schoon te maken en begrenzen er uit tehalen en te kijken welke spoeier er in zat moet ik nu me olie pomp ontluchten of iets als ik alles er weer op zet en ga kijken of deze sproeier goed is ?

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: ma 08 apr 2013, 23:29
door nielstheto
olie pompje of iets van de olie heeft geen sproeiers

wel ontluchten gewoon tankje erop doen die slangen erop olie erin en dan met een benzine slang jou olie pompje zelf ontluchten benzine slang op de asje en op een boormachine dat schuifje helemaal open gooien ( in je hand houden en constant los houden) dan rustig toeren maken met je boormachine tot max toeren dan is je pomp met de 10 minuten zo ontlucht

anders als je daar geen zin in hebt alles aansluiten en ff stationair op mengsmering laten lopen ff die kleine slang wie op de carb gaat los laten zodat je kan zien wanneer de olie er eindelijk is .... zodra je olie ziet ff op de slang kijken naar enige luchtbelletjes
als jou slang niet transparant is dan gewoon op je carb gooien nadat hij olie heeft gelekt..

alvast succes ;)

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: vr 12 apr 2013, 00:30
door SneakyBastard
Hallo, ik heb een derbi drd 85th anniversary alles origineel.

Ik zou graag 70-75 rijden en deftig optrekken zonder een uitlaat te moeten verandern(dmv tandwielen)
Is dit nog gezond voor de brommer?
Welke tandwielverhouding raden jullie me aan?
En vertrouwen jullie een Eurobegrenzer?

Alvast bedankt !

Grtz Sneaky

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: vr 12 apr 2013, 09:37
door nielstheto
Probeer 12/52 dan zou je ongeveer in de buurt moeten komen
Ik rij zo'n 67 met 12/53 ;)

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: zo 14 apr 2013, 17:46
door SneakyBastard
nielstheto schreef:Probeer 12/52 dan zou je ongeveer in de buurt moeten komen
Ik rij zo'n 67 met 12/53 ;)
Bedankt, en voor 60-65 te rijden en goed op te trekken?

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: zo 14 apr 2013, 21:47
door peter96M
Ik had vandaag een ontstekings probleem, dus ik heb alles doorgemeten en prima. Dus ik dacht waarkan het dan aan liggen. :think: dus ik trok voor de gein dat stekkertje eruit wat naar de kabelboom loopt. Enhij vonkte weer :think: dus nu vermoed ik kabelbreuk in de kabels die naar het contactslot lopen? Iemand dit ooit eerde meegemaakt?