Het ''technische'' kleine vragen topic
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Oud Type en Nieuw type,dit zijn trouwens niet de officiele benaming.Dat is D50BO voor NT en EBE50 voor OT.
Het verschil zit voornamelijk in de koeling,bij OT gaat dit langs buiten(met een slang) en bij NT langs binnen.
De meeste onderdelen zijn ook niet onderling verwisselbaar.
Het verschil zit voornamelijk in de koeling,bij OT gaat dit langs buiten(met een slang) en bij NT langs binnen.
De meeste onderdelen zijn ook niet onderling verwisselbaar.
-
- Banden plakker
- Berichten: 2
- Lid geworden op: wo 12 feb 2014, 11:35
- Vervoersmiddel: Derbi DRD X-Treme 2011
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
hartstikke bedankt!
-
- Schakelrijder
- Berichten: 185
- Lid geworden op: di 28 jan 2014, 17:43
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Achterrem ontluchten moet je toch in deze volgorde doen:
Pompen (druk op te bouwen) - rempedaal in houden - ontluchtings nippel los - ontluchtings nippel vast - rempedaal los laten.
Kan iemand dit bevestigen/verbeteren????
Pompen (druk op te bouwen) - rempedaal in houden - ontluchtings nippel los - ontluchtings nippel vast - rempedaal los laten.
Kan iemand dit bevestigen/verbeteren????
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
1 ding weet ik wel zeker, je moet je reservoir waar je remvloeistof in zit wel open zetten dus dopje er afhalen en het ''trechtertje'' er uit halen.
Oja en Pasop wat remvloeistof is erg agressief op lak (ook coating) en ook slecht voor je huid.
Oja en Pasop wat remvloeistof is erg agressief op lak (ook coating) en ook slecht voor je huid.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 185
- Lid geworden op: di 28 jan 2014, 17:43
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Oke je bedoelt dat ik als ik de rem ga ontluchten het zwarte dekseltje van het rempotje eraf moet laten + dat zwarte rubberen trechter ding?
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Jup anders kun je pompen tot je een ons weegt
-
- Schakelrijder
- Berichten: 185
- Lid geworden op: di 28 jan 2014, 17:43
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Als ik nu druk opbouw,de rem in druk, nippel los, nippel dicht rem los. Daalt de remvloeistof in het potje niet.
Als ik dan druk opbouw, de rem in druk, nippel los, rem los, nippel dicht. Dan daalt het remvloeistof wel.
Welke manier is nu goed? ik wil niet 4 uur lang voor niets staan te pompen lol.
Als ik dan druk opbouw, de rem in druk, nippel los, rem los, nippel dicht. Dan daalt het remvloeistof wel.
Welke manier is nu goed? ik wil niet 4 uur lang voor niets staan te pompen lol.
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
ik had zelf een slangetje op het (open) nippeltje gedaan en die omhoog gehouden en dan pompen je zult dan de remvloeistof omhoog zien gaan en weer dalen, enzo zal de lucht ontsnappen ik heb gok ik zelf 50 x gepompt voordat alle lucht er uit was, oja en zorg dat er remvloeistof blijft staan in het reservoir dus als het bijna op is weer bijvullen anders heb je weer lucht in je systeem gezogen en kun je weer opnieuw beginnen.
James
James
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Rem nooit loslaten met nippel open, je trekt dan lucht naar binnen toe, kun je ontluchten tot je een ons weegt.
Beste is om een systeem te ontluchten vanaf de klauwen. Vloeistof erin doen via ontluchtingsnippel tot het in het reservoir komt.
Je hebt dan al de meeste lucht op de meest logische manier eruit, lucht omhoog duwen ipv andersom proberen.
Beste is om een systeem te ontluchten vanaf de klauwen. Vloeistof erin doen via ontluchtingsnippel tot het in het reservoir komt.
Je hebt dan al de meeste lucht op de meest logische manier eruit, lucht omhoog duwen ipv andersom proberen.
spijker95 schreef:Heerlijk strak

-
- Schakelrijder
- Berichten: 185
- Lid geworden op: di 28 jan 2014, 17:43
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Yeaaaa heb mijn rem ontlucht, heel erg bedankt James.
Kan ik nu het rempotje bijvullen tot Max en dan dat rubberen trechtertje erin?
Kan ik nu het rempotje bijvullen tot Max en dan dat rubberen trechtertje erin?
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
-
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: zo 06 okt 2013, 10:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
- Locatie: rijssen
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
zaterdag reed ik op mijn brommer weg bij een winkel, en begon mijn koppeling te slippen. als ik de hendel helemaal inkneep, kon ik het palletje op het blok nog bijna een cm verder duwen met mijn hand. Ik dacht dus dat de koppeling niet goed was. ik hem weer afgesteld bij het stuur dat ik dacht dat het goed stond, maar vandaag begon die al weer iets te slippen als ik in lage versnelling vol gas rijdt. veel strakker kan ik hem niet zetten want dan voel ik de tandjes in het blok schrapen.
zijn mijn koppelingsplaten versleten?
bij een vorige reparatie werd mij al gezegd dat de platen al niet helemaal lekker meer waren (ca 1200 km terug) echter heeft mijn blok nog geen 15000 km op de teller
zijn mijn koppelingsplaten versleten?
bij een vorige reparatie werd mij al gezegd dat de platen al niet helemaal lekker meer waren (ca 1200 km terug) echter heeft mijn blok nog geen 15000 km op de teller

-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Platen op ja, niet zo gek met 15.000 op de teller hoor.
spijker95 schreef:Heerlijk strak

-
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: zo 06 okt 2013, 10:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
- Locatie: rijssen
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
oke, dacht dat het vrij vroeg was. Ik zal eens even uitzoeken wat ik ga doen (welke platen, evt. nieuwe veren) en of ik het zelf ga doen zonder ervaring of dat ik het laat doen.
iemand tips voor goede platen? blok is standaard ontgrenst en dat blijft waarschijnlijk ook zo voorlopig.
iemand tips voor goede platen? blok is standaard ontgrenst en dat blijft waarschijnlijk ook zo voorlopig.
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Gewoon DMP erin gooien. Kost geen drol en kan alles aan.
spijker95 schreef:Heerlijk strak

-
- Schakelrijder
- Berichten: 171
- Lid geworden op: zo 14 jul 2013, 15:23
- Vervoersmiddel: Derbi xtreme 2005 80cc
Derbi Senda Xrace 2008 70cc - Locatie: Deil
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Ik wil een nieuwe bougie halen maar ik weet niet welke. Mijn brommer is volledig ontgrensd met een scr corse sm chroom. Ik heb een B9ES en een BPR9ES zien staan maar ik weet niet welke het beste zou zijn voor mijn setup. Er zit nu een B10ES in, is dat goed? Alle hulp is welkom!
Met vriendelijke groet,
Boyd
Met vriendelijke groet,
Boyd
-
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: zo 06 okt 2013, 10:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
- Locatie: rijssen
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
joram deze bedoel je? http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=7084" onclick="window.open(this.href);return false;. En dan de bijgeleverde veren gebruiken, oude terugmonteren, of setje malossi veren meebestellen?
-
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: zo 06 okt 2013, 10:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
- Locatie: rijssen
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
om het koppelingsdeksel te verwijderen, moet dan ook de hele oliepomp los, en ontlucht worden? of kan ik gewoon de vier bouten van het kapje loshalen en de oliepomp eraf pakken?
iemand misschien een filmpje of wat afbeeldingen/filmpje waarop ik kan zien hoe dit in elkaar zit?
iemand misschien een filmpje of wat afbeeldingen/filmpje waarop ik kan zien hoe dit in elkaar zit?
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Oliepomp kan blijven zitten.
Olie aftappen, of als je olie niet wilt aflaten brommer op zijkant leggen.
Bij NT blok eerst kvs aflaten, bij OT kun je slangen aan pomp laten zitten, maar handig is het niet want dan moet je deksel steeds vasthouden.
En dan gewoon de schroeven vd veren loshalen en je kan de platen vervangen.
Malossi veren zijn bij std set-up niet nodig.
Olie aftappen, of als je olie niet wilt aflaten brommer op zijkant leggen.
Bij NT blok eerst kvs aflaten, bij OT kun je slangen aan pomp laten zitten, maar handig is het niet want dan moet je deksel steeds vasthouden.
En dan gewoon de schroeven vd veren loshalen en je kan de platen vervangen.
Malossi veren zijn bij std set-up niet nodig.
spijker95 schreef:Heerlijk strak

-
- Derbi fan
- Berichten: 97
- Lid geworden op: di 24 sep 2013, 19:57
- Vervoersmiddel: Seat ibiza 1.2 TSI 2014
Derbi DRD Racing 2009,
Yamaha Aerox 2007
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
ben mn derbi blok aan het reviceren, ga hem binnen kort na een poos wachten weer in elkaar zetten.
maar even een vraagje daarover, zitten de ringen van bv primaire/secundaire as (versnellingsbak) kickstart koppelingsonderdelen etc... op dezelfde plek bij NT en OT?
alvast bedantk!
maar even een vraagje daarover, zitten de ringen van bv primaire/secundaire as (versnellingsbak) kickstart koppelingsonderdelen etc... op dezelfde plek bij NT en OT?
alvast bedantk!

Don't dream your live, but live your live!