hallo allemaal.
ik heb een vraagje over mijn derbi senda.
als die koud is dan krijg ik hem niet aan met kicken, alleen met rennen(ongeveer 5 meter dan is die aan )
als die een beetje warm is dan is het geen probleem en kick ik hem in 1 keer aan.
weet iemand hoezo ik hem niet aangekickt krijgt?
dat zou ik eerlijk gezegd niet weten
ik kan van het weekend even kijken. ik had mijn bougie ook een beetje los zitten toen ik mijn motorblok eronder uit haalden, kan dat er iets mee te maken hebben? ik durf niet te zeggen of dit ook al onder het rijden was maar heb er niet aan gezeten dus denk het wel.
Heb destijds precies hetzelfde gehad. Je moet idd altijd je choke gebruiken, ik heb zelf m'n carburateur bijgesteld toen werkte alles weer (ook zonder choke). Het kan overigens ook zijn dat ergens water in is gekomen, als ik jou was zal ik mijn carburateur in ieder geval schoonmaken.
contrasolar schreef:Heb destijds precies hetzelfde gehad. Je moet idd altijd je choke gebruiken, ik heb zelf m'n carburateur bijgesteld toen werkte alles weer (ook zonder choke). Het kan overigens ook zijn dat ergens water in is gekomen, als ik jou was zal ik mijn carburateur in ieder geval schoonmaken.
Dankjewel, me brommer ligt nu helemaal uit elkaar dus kan meteen de carb goed schoonmaken, nog iemand goeie tips over schoonmaken van een carb?
mijn zoon zijn derbi kreeg hij ook niet aan met kicken alleen maar met aanrennen. En dan liep ie evengoed niet mooi en er zat de eerste meters geen pit in. Ook stationair sloeg ie steeds af. Hij was het zo zat dat ie een nieuwe carb, bougie, kabel, pakkingen (uitlaat, cillinder en kop), benzinepomp en membraam heeft gekocht en nu kan ie zelfs als ie koud is met zijn hand de derbi aan kicken.
Hetzelfde hadden we ook met zijn citta gilera. Gekloot met de carb ding was gewoon versleten. Nieuwe erop en rijden als een trein.
Rene M schreef:mijn zoon zijn derbi kreeg hij ook niet aan met kicken alleen maar met aanrennen. En dan liep ie evengoed niet mooi en er zat de eerste meters geen pit in. Ook stationair sloeg ie steeds af. Hij was het zo zat dat ie een nieuwe carb, bougie, kabel, pakkingen (uitlaat, cillinder en kop), benzinepomp en membraam heeft gekocht en nu kan ie zelfs als ie koud is met zijn hand de derbi aan kicken.
Hetzelfde hadden we ook met zijn citta gilera. Gekloot met de carb ding was gewoon versleten. Nieuwe erop en rijden als een trein.
vindt het ook niet zo storend om alles te vervangen, moet ik namelijk ook weer gaan lope kutten met afstellingen enzo. ik ga het gewoon proberen als die weer in elkaar zit, heb de carb schoongemaakt. dus als die in elkaar zit even kijken wat die doet. en proberen op de choke.