Probleem carburateur Derbi

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Brommert_01
Pro tuner
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005

Re: Probleem carburateur Derbi

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ik denk dat je bedoelt dat hij uitvalt door het mengsel? Als je zegt door"omdat hij geen toeren maakt" dan is het nu van belang dat je ff alles goed in elkaar zet, luchtfilter dat je wilt gebruiken, carb alles luchtdicht maken, en dan even ''afstellen" (iets proberen dat hij stationair reageert op gas) en dan verder kijken. Het klinkt namelijk als te arm denk ik, dat hij in de toeren schiet door te arm lopen en bij volgas uitvalt door teveel lucht, maar dat is mijn vermoeden, geen idee wat je er qua sproeier etc in hebt
fernand10
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 2008

Ongelezen bericht door fernand10 »

Brommert_01 schreef:Ik denk dat je bedoelt dat hij uitvalt door het mengsel? Als je zegt door"omdat hij geen toeren maakt" dan is het nu van belang dat je ff alles goed in elkaar zet, luchtfilter dat je wilt gebruiken, carb alles luchtdicht maken, en dan even ''afstellen" (iets proberen dat hij stationair reageert op gas) en dan verder kijken. Het klinkt namelijk als te arm denk ik, dat hij in de toeren schiet door te arm lopen en bij volgas uitvalt door teveel lucht, maar dat is mijn vermoeden, geen idee wat je er qua sproeier etc in hebt
Het is een replica carb en was volgens de vorige eigenaar of een 15 of een 17.5 en hij heeft sproeier 90, mijn bougie is zwart elke keer dat ik hem eruit haal. en hij maakt ongetwijfeld wel toeren als ik gas open doe maar het wordt gewoon minder en minder totdat hij uiteindelijk uit gaat, als ik gas geef hij borrelt gewoon, zelfde geluid als dat ik hem aan probeer te kicken met gas open (en hij niet aan slaat) maar ik laat er donderdag even iemand naar kijken want er zijn wel meer problemen, bij mij is versnelling 1 de zwaarste versnelling van de 6 dus er is sowieso iets niet goed
Brommert_01
Pro tuner
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005

Haha, dat laatste weet ik denk ik, moet je even op het blok kijken, dan staat er vgm EBS50, net naast de olie vuldop
fernand10
Derbi fan

Brommert_01 schreef:Haha, dat laatste weet ik denk ik, moet je even op het blok kijken, dan staat er vgm EBS50, net naast de olie vuldop
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, hoe zou dat impact moeten hebben? het is niet iets wat ik altijd al had, dit gebeurde nadat het blok dagen lang op de schakelpook bleef leunen toen hij van de brommer weg werd gehaald
Brommert_01
Pro tuner

Dat 1 de zwaarste versnelling is?
fernand10
Derbi fan

Brommert_01 schreef:Dat 1 de zwaarste versnelling is?
Ik word oprecht gek want ik kan niet lezen wat de derde letter is, ik weet niet hoeveel dingen die derde letter kan zijn maar zo ziet het eruit: https://gyazo.com/a849e50e4e846ab7e24f27293a5c29c2 https://gyazo.com/068ef454f9b31a7175f880849a1ec3a1
Het is niet zo hoekig als een E dus ik weet niet wat het anders moet zijn maar in ieder geval geen E, ik heb trouwens een ducati ontsteking weet niet of die er altijd al op heeft gezeten maar misschien geeft dat een hint. Maar zoals ik al zei hij heeft niet altijd al andersom geschakeld, het is echt sinds hij telkens op de schakelpook leunde, en hij schakelt zegmaar niet 100% andersom want als ik omlaag tik in zn 1 gaat hij niet naar 2 ofzo, de manier waarop hij omhoog en omlaag gaat is hetzelfde maar versnelling 2 is super licht en versnelling 1 is super zwaar, zo zwaar dat als je hem erin aan probeert te duwen dat het wiel 90% van de keren blokkeert. ook als ik de koppeling inhoudt rolt hij een stuk zwaarder dan in zn neutraal maar het vliegwiel draait toch niet
Plaats reactie