Het ''algemene'' kleine vragen topic
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
1 liter op 14 km bedoelt hij daarmee.
Red je niet denk ik hoor, zo'n setup zit je al gauw tegen de 1:12 of 1:10
Vebruik ligt compleet aan hoe je rijd. Ik kan wel zeggen x aantal km's. Maar beste is gewoon normaal te rijden en zelf te kijken wat je verbruikt. Dat kunnen wij je niet vertellen.
Red je niet denk ik hoor, zo'n setup zit je al gauw tegen de 1:12 of 1:10
Vebruik ligt compleet aan hoe je rijd. Ik kan wel zeggen x aantal km's. Maar beste is gewoon normaal te rijden en zelf te kijken wat je verbruikt. Dat kunnen wij je niet vertellen.

ja daarom zei ik ook, je mag blij zijn als je 1 op 14 gaat halen.
Maar idd zal wel meer richting 1:12 of 1:10 gaan
Maar idd zal wel meer richting 1:12 of 1:10 gaan
En hoeveel liter zit er ongeveer in een derbi senda tank??
Moet ik mengsmering gebruiken of gewoon benzine er in gieten??
Moet ik mengsmering gebruiken of gewoon benzine er in gieten??
7 als ik me niet vergis.
Bij zo'n setup zou ik persoonlijk de oliepomp afsluiten en mengsmering tanken.
Vertrouw de oliepompjes van derbi niet meer bij zulke toeren. Met mengsmering weet je iig zeker dat je zuiger gesmeerd wordt.
Bij zo'n setup zou ik persoonlijk de oliepomp afsluiten en mengsmering tanken.
Vertrouw de oliepompjes van derbi niet meer bij zulke toeren. Met mengsmering weet je iig zeker dat je zuiger gesmeerd wordt.

En hoe sluit je de oliepomp af??
Welke mengsmering moet ik gebruiken, 1:25?
Welke mengsmering moet ik gebruiken, 1:25?
Gewoon 1:50 en oliepomp kan je er afhalen en een plaatje met pakking ervoor schroeven. Of de slangetjes af sluiten.

Sorry, maar waar zit de oliepomp?? 

Weet jij het zeker dat jij aan 80cc gaat beginnen? =/ Als je dusdanig weinig kennis hebt, kan je dan niet beter beginnen met een tamme ori 50? Damn.
Hier staan de user manuals, zoek maar op.
Ik blijf niet alles voor kauwen.
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=2&t=6" onclick="window.open(this.href);return false;

http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=2&t=6" onclick="window.open(this.href);return false;

met 1:50, bedoel je 1liter olie op 50liter benzine he?
Laatst gewijzigd door matthias1 op wo 29 jun 2011, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- chrizztian93
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Derbi Senda SDR
Volkswagen Polo 6N
Audi A3 1.8 20VT quattro - Locatie: Kloetinge
Er staat toch niets in die user manuals over een oliepomp afsluiten??n00n schreef:Weet jij het zeker dat jij aan 80cc gaat beginnen? =/ Als je dusdanig weinig kennis hebt, kan je dan niet beter beginnen met een tamme ori 50? Damn.
Nee, maar wel waar die zit en hoe die werkt, want volgens mij moet je dat eerst nog maar eens uitvogelen.
Kom op jongen, gebruik ook even je gezond verstand en laat mij niet alles voorkauwen, daar leer je niks van.
Kom op jongen, gebruik ook even je gezond verstand en laat mij niet alles voorkauwen, daar leer je niks van.

In die user manual staat er niet echt veel info. Mss een duidelijkere manual of foto??
Ok, ik weet nu waar de oliepomp zit en hoe ik ze moet afsluiten. Heel erg bedankt! 

- mathieurnx96
- Tuner
- Vervoersmiddel: DRD, kx500 en civic ek
ongeveer 55mm als ik my niet vergis.chrizztian93 schreef:Hoelang zijn uitlaatveren van een scr corse hm?
I LOVE POLEN
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi sdr
Wat kan het probleem zijn dat als ik mijn koppelingskant monteer met origineele pakking het koppelingshevel muurvast zit en dat hij dan ook niet meer wil schakelen?
Kan dit er ook te maken hebben dat ik m'n koppelingsveertjes helemaal hebt ingedraaid.
Btw ik heb een 70cc dr maar hij heeft ook bijna geen compressie in vergelijking met m'n 50cc dmp.
Ik heb snel hulp nodig want ik heb m'n bromfietsrijbewijs gehaald maar kan zo nog niet rijden dit vind ik een beetje jammer.
Ik hoor het wel.
Kan dit er ook te maken hebben dat ik m'n koppelingsveertjes helemaal hebt ingedraaid.
Btw ik heb een 70cc dr maar hij heeft ook bijna geen compressie in vergelijking met m'n 50cc dmp.
Ik heb snel hulp nodig want ik heb m'n bromfietsrijbewijs gehaald maar kan zo nog niet rijden dit vind ik een beetje jammer.
Ik hoor het wel.
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: X-treme R '08
Hoeveel olie moet er in de versnellingbak bij bijvullen? in de manual staat capacity: 0,65
Maar hoeveel moet ik er in gooien? wat dat is altijd minder dan de totale capaciteit.
Of gewoon 650 ml erin gooien?
Maar hoeveel moet ik er in gooien? wat dat is altijd minder dan de totale capaciteit.
Of gewoon 650 ml erin gooien?
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi sdr
er in gooien totdat het er bij het minimale niveau bij de koppelingskant uitkomt gelopen en dan nog een beetje er bij vullen.
weet iemand het antwoord op mijn vraag 2 posten hierboven?
weet iemand het antwoord op mijn vraag 2 posten hierboven?
Tuurlijk moet je die veertjes helemaal in draaien.
Ws heb je heveltje op koppelings huis er niet goed op, tandjes moeten richting achterwiel gericht zijn bij monteren van koppelings deksel. Daarna draai de as met een schroevendraaier met de klok mee en monteer je de hevel zo strak mogelijk naar achter.
Ws heb je heveltje op koppelings huis er niet goed op, tandjes moeten richting achterwiel gericht zijn bij monteren van koppelings deksel. Daarna draai de as met een schroevendraaier met de klok mee en monteer je de hevel zo strak mogelijk naar achter.