Het ''algemene'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Probleem 1/3: Nergens valse lucht? met of zonder choke? bougie kleur?

Probleem 2/3: Je moet hem heel voorzichtig, met gevoel in zijn vrij zetten (vanaf zijn 1 gaat dat het beste), anders heb je gewoon een intern probleem.

Probleem 3/3: Neutraal schakelaar zit ergens in je blok, dicht bij je schakelwals volgens mij. Dus daar even zoeken.
Misschien slechte massa of andere elek probleem.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

derbi-ftw schreef:Probleem 1/3: Nergens valse lucht? met of zonder choke? bougie kleur?

Probleem 2/3: Je moet hem heel voorzichtig, met gevoel in zijn vrij zetten (vanaf zijn 1 gaat dat het beste), anders heb je gewoon een intern probleem.

Probleem 3/3: Neutraal schakelaar zit ergens in je blok, dicht bij je schakelwals volgens mij. Dus daar even zoeken.
Misschien slechte massa of andere elek probleem.
Ik heb geen choke, en ook geen valse lucht. Ik dachr vlotterniveau? Aangezien hij uitvalt als hij schuin staat, en bij stoppie.

Ik doe hem altijd via z'n 1 in z'n vrij, maar het lijkt alsof her pookje vast zit als je kracht zet, en dan ineens schiet hij in z'n 2, zo blijf ik priegelen. Tot hij soms in zn vrij staat, maar daarna als je hem de volgensde keer start, dan staat hij opeens in zn 1.

Kan je daarbij via het vliegwielkapje? Want ik had een week het vliegwielkapje vervangen, toen even wat prut eruit gehaald, en sindsdien gaf hij aan dat hij in z'n vrij staat. Toen was er nog niks aan de hand. Totdat ik hem gister even wasde bij de wasstraaat, en toen gaf hij alleen nog maar neutraal aan.
Bedankt voor je antwoord iig
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Als reactie op mijn vorige vraag: kan het zijn dat door het koude weer, en omdat ik geen choke heb, dat de carb niet warm is, en daarom in het begin hij uitvalt bij gas geven? Pas als die even warm is is het weg, omdat de carb dan verwarm wordt. Op praat ik nu pure onzin? En hoe zou ik dat kunnen oplossen? Want hij staat gewoon verwarmd met 20℃
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kevrie »

Denk dat de kabel dan kapot is gegaan als hij het doet sinds het wassen. Waarschijnlijk dat er dan kortsluiting is ontstaan n vandaar de constant brandende neutraal lamp. Je zou ook de kabel los kunnen halen. Dan geeft hij niet meer aan dat hij in de neutraal staat, alleen kan je wel weer alles op je dashboard zien. En over het uitvallen, heb je de carb al is schoongemaakt? Dit kan ook ervoor zorgen dat hij steeds uitvalt (heb het ook gehad)
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

kevrie schreef:Denk dat de kabel dan kapot is gegaan als hij het doet sinds het wassen. Waarschijnlijk dat er dan kortsluiting is ontstaan n vandaar de constant brandende neutraal lamp. Je zou ook de kabel los kunnen halen. Dan geeft hij niet meer aan dat hij in de neutraal staat, alleen kan je wel weer alles op je dashboard zien. En over het uitvallen, heb je de carb al is schoongemaakt? Dit kan ook ervoor zorgen dat hij steeds uitvalt (heb het ook gehad)
Dankje voor de tip! Ja de carb, luchtfilter heb ik schoongemaakt. Maar als het vuil is dan zou hij ook moeten uitvallen als je bij het stoplicht straat toch? Het wordt steeds erger. Nu valt hij ook uit als die stagionair loopt,eerst alleen bij gas geven. Ik ga toch alles even nalopen!
Bveldhuizen82
Schakelrijder
Berichten: 128
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 13:29
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2008
Locatie: Veenendaal

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Bveldhuizen82 »

Ik moetorgen voor mn praktijk. Als ik slaag zou ik gelijk willen rijden. Mag dit of moet ik wachten totdat ik mn rijbewijs binnen heb of aangevraagd heb?
RHelthuis
Beginnende Derbi fan
Berichten: 29
Lid geworden op: do 02 okt 2014, 14:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD EVO limited edition

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door RHelthuis »

Bveldhuizen82 schreef:Ik moetorgen voor mn praktijk. Als ik slaag zou ik gelijk willen rijden. Mag dit of moet ik wachten totdat ik mn rijbewijs binnen heb of aangevraagd heb?
Als je geslaagd bent dan mag je hem direct aanvragen en duurt dit volgens het gemeentehuis 5 werkdagen (ligt vaak na een dag of 2 a 3 wel klaar). Je kan hem ook versneld aanvragen dan duurt het 1 dag. Kost je ong 30 euro meer. En je mag officieel pas rijden als je rijbewijs binnen is.
Laatst gewijzigd door RHelthuis op ma 20 okt 2014, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
RHelthuis
Beginnende Derbi fan
Berichten: 29
Lid geworden op: do 02 okt 2014, 14:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD EVO limited edition

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door RHelthuis »

Waar zit het verschil tussen crossbrillen? en zijn er nog verschillende maten? En hoe zit het met de lenzen, zijn daar verschillende soorten van, tegen bijv zonlicht ofzo? Ik heb een bril nodig voor in het donker, voor overdag, voor in de regen etc kan je dan gewoon een standaard bril halen? Ik las ergens dat iemand lenzen voor overdag had en voor 's avonds.
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Bveldhuizen82 schreef:Ik moetorgen voor mn praktijk. Als ik slaag zou ik gelijk willen rijden. Mag dit of moet ik wachten totdat ik mn rijbewijs binnen heb of aangevraagd heb?
Je mag niet rijden dan. Pas als je het pasje bezit. Zelf ook gedaan, maar toen kreeg ik een lulverhaal dat ik niet verzekerd ben enzo, en ik moest verder lopen naar huis. De bon gaf hij voor deze keer niet. En met een knipoog zei hij dat m'n terugloopuitlaatje van m'n aerox moest. Bestaat dus toch aardige agenten.

Maar ik zou dus wachten tot je hem hebt. Vaak is hij er al na 2/3 dagen.
Danny97
Beginnende tuner
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 18:15
Vervoersmiddel: Derbi senda Xrace 09 50cc
rieju rs2 airsal 80cc in opbouw
Derbi sdr 05 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 70cc opknapper (sold)
Locatie: Purmerend

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Danny97 »

ja aardige heb je er ook tussen zitten, ligt eraan wat je (rij) gderag is tegen zn agent. en de globale technishe staat van je brommert
Sommigen mensen kunnen beter de olie laten zitten en de brommer verversen.
Gebruikersavatar
kevinbob
Schakelrijder
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 25 jun 2014, 18:23
Vervoersmiddel: Derbi DRD EVO limited edition 2009
Locatie: Peize

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kevinbob »

Hallo, ik heb een vraag mijn benzinetank is waar de dop indraait afgebroken ik kan voor een zacht prijsje een nieuwe kopen maar dat is van een gewone senda oud model en ik heb de evo limited past deze tank in mijn brommer?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Nee, je hebt 1 van een DRD nodig.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
kevinbob
Schakelrijder
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 25 jun 2014, 18:23
Vervoersmiddel: Derbi DRD EVO limited edition 2009
Locatie: Peize

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kevinbob »

derbi-ftw schreef:Nee, je hebt 1 van een DRD nodig.
Bedankt :thumbup:
connor
Beginnende Derbi fan
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 22 okt 2010, 20:47
Vervoersmiddel: xrace

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door connor »

Hallo

Ik kan voor een prijsje aan een oud type gpr blok komen . Deze zou ik in een senda willen plaatsen . Nu mijn vraag is ik heb nog een kickstartsysteem liggen van een nt blok . Zou je dit systeem kunnen gebruiken in het dit oud type blok ?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

connor schreef:Hallo

Ik kan voor een prijsje aan een oud type gpr blok komen . Deze zou ik in een senda willen plaatsen . Nu mijn vraag is ik heb nog een kickstartsysteem liggen van een nt blok . Zou je dit systeem kunnen gebruiken in het dit oud type blok ?
Ja dat past, maar een GPR blok is geen Senda blok.
En trouwens, dit is ook geen Derbi blok lol: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

(mocht je deze hebben gezien)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
connor
Beginnende Derbi fan
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 22 okt 2010, 20:47
Vervoersmiddel: xrace

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door connor »

neen het gaat om een blok dat in belgië ligt. Maar het gaat wel degelijk om een ot gpr blok . Dus de aanpassing dat zouden moeten gebeuren is een gat in koppelingsdeksel boren kickstart systeem monteren ? behalve dat er omgekeerd moet geschakeld worden zijn er nog nadelen aan verbonden ?

Grtz
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Het heeft eens balansas (maar dit is absoluut geen nadeel, meer een voordeel)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

connor schreef:neen het gaat om een blok dat in belgië ligt. Maar het gaat wel degelijk om een ot gpr blok . Dus de aanpassing dat zouden moeten gebeuren is een gat in koppelingsdeksel boren kickstart systeem monteren ? behalve dat er omgekeerd moet geschakeld worden zijn er nog nadelen aan verbonden ?

Grtz
Er hoeft niet omgekeerd geschakeld te worden als je hiervoor met een senda blok reed. Is gewoon 1 omlaag rest omhoog
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Blokje schreef:
connor schreef:neen het gaat om een blok dat in belgië ligt. Maar het gaat wel degelijk om een ot gpr blok . Dus de aanpassing dat zouden moeten gebeuren is een gat in koppelingsdeksel boren kickstart systeem monteren ? behalve dat er omgekeerd moet geschakeld worden zijn er nog nadelen aan verbonden ?

Grtz
Er hoeft niet omgekeerd geschakeld te worden als je hiervoor met een senda blok reed. Is gewoon 1 omlaag rest omhoog
Wat lul jij? :emo:

GPR heeft andere schakelwals erin, dus als jij die in een Senda doet schakel je omgekeerd.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Joram schreef:
Blokje schreef:
connor schreef:neen het gaat om een blok dat in belgië ligt. Maar het gaat wel degelijk om een ot gpr blok . Dus de aanpassing dat zouden moeten gebeuren is een gat in koppelingsdeksel boren kickstart systeem monteren ? behalve dat er omgekeerd moet geschakeld worden zijn er nog nadelen aan verbonden ?

Grtz
Bij gpr zit pookje andersom dan bij senda, bij gpr is 1 omhoog rest naar beneden dacht ik. Maar als je pookje omdraait aangezien die in senda gaat, krijg je 1 omlaag rest omhoog. Maar blijkbaar klopt het niet. Excuus

Er hoeft niet omgekeerd geschakeld te worden als je hiervoor met een senda blok reed. Is gewoon 1 omlaag rest omhoog
Wat lul jij? :emo:

GPR heeft andere schakelwals erin, dus als jij die in een Senda doet schakel je omgekeerd.
Plaats reactie