Het ''algemene'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
Pietjeee
Beginnende Derbi fan
Berichten: 37
Lid geworden op: za 02 feb 2013, 18:01
Vervoersmiddel: Derbi xtreme special edition
Locatie: Noord-Holland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Pietjeee »

Hallo,

Ik ben bezig met het ontluchten van mijn achter rem. Ik had daarvoor mijn remklauw uit elkaar gehaald, remzuigers naar achter geduwd (ging wat moeizaam) en alles wat schoongemaakt. Daarna weer gemonteerd op de brommer. Maar nu zit ik met het probleem dat ik ze niet op druk kan krijgen. Ik ben begonnen met een injectiespuit vol met remvloeistof te spuiten via het onluchtingnippeltje totdat het uit het remvloeistof reservoir kwam. Toen waren de remmen nog steeds niet echt op druk, daarna nog 400x lopen pompen (pompen, rem in, nippeltje open, nippeltje dicht, rem uit en pompen). Maar ik krijg hem maar niet op druk. Wat doe ik verkeerd?
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Zijn er mensen met een drd pro blok die toevallig weten hoe je de neutraalschakelaar uitzet? Hele tijd zie ik NE staan op mijn km teller. Ik hoef de neutraalschakelaar niet, want ik weet zelf wel of die in z'n neutraal staat of niet. Of kan je hem soms eruit trekken met een stekkertje uit je digitale teller?
Bveldhuizen82
Schakelrijder
Berichten: 128
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 13:29
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2008
Locatie: Veenendaal

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Bveldhuizen82 »

welke uitlaat is stiller? de gianelli conti, mk thrower of de malossi mhr replica 50/70?
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Blokje schreef:Zijn er mensen met een drd pro blok die toevallig weten hoe je de neutraalschakelaar uitzet? Hele tijd zie ik NE staan op mijn km teller. Ik hoef de neutraalschakelaar niet, want ik weet zelf wel of die in z'n neutraal staat of niet. Of kan je hem soms eruit trekken met een stekkertje uit je digitale teller?
Stekker loshalen van de sensor, bij teller gaat maar 1 er in.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
crosserke
Schakelrijder
Berichten: 159
Lid geworden op: do 27 feb 2014, 18:21
Vervoersmiddel: Derbi SDR
Locatie: België

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door crosserke »

hoe laat ik gemakkelijk mijn derbi op ralantie draaien (dwz zonder gas geven)
nu heeft hij net wat te weinig gas en valt hij na ~10seconden uit
Joram schreef:Ohja, belgen :emo:

Gewoon gas op die lolly dan.
JoostvanK
Beginnende tuner
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 22:28
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme sm '05

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door JoostvanK »

crosserke schreef:hoe laat ik gemakkelijk mijn derbi op ralantie draaien (dwz zonder gas geven)
nu heeft hij net wat te weinig gas en valt hij na ~10seconden uit
Stationairschroef aandraaien
Kruiskop schroefje met veertje erachter op deze afbeelding:
Afbeelding
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Joram schreef:
Blokje schreef:Zijn er mensen met een drd pro blok die toevallig weten hoe je de neutraalschakelaar uitzet? Hele tijd zie ik NE staan op mijn km teller. Ik hoef de neutraalschakelaar niet, want ik weet zelf wel of die in z'n neutraal staat of niet. Of kan je hem soms eruit trekken met een stekkertje uit je digitale teller?
Stekker loshalen van de sensor, bij teller gaat maar 1 er in.
Top! Alleen nog even de sensor vinden.

Ander probleem waar ik niet uitkom. Het is vandaag ongeveer 7 graden, dus redelijk koud. Ik rijd ongeveer 15 km naar school. Uit de schuur is het blok 18graden. Vervolgens kick ik, en is hij na 1 minuut warmdraaien op 30 graden, dan ga ik rijden, en na ongeveer 10 km is het blok nog steeds 43 graden. Uiteindelijk op school aangekomen, flink in toeren gegaan onderweg, maar toch is hij nog onder de 50 graden. De cilinderkop kan ik gewoon vastpakken, is wel warm, maar ik kan hem vast blijven houden. De slangen zijn ook warm en radiateur ook. Maar niet zoals vroeger. Alles is veel kouder. Nu is het buiten wel kouder, maar ik rijd nu de hele tijd met een 'koud blok' wat ook niet heel goed is. Wat kan dit zijn? Brommer rijdt gewoon goed, setup airsel 50 met scr corse onderlangs en 17.5 mm carb. Vroeger altijd rond de 65-75 graden. Wel hoor ik als ik stil sta een gillend geluid, en als ik gas geef steeds harder, maar dit is de waterpomp volgens mij. Het lijkt me niet goed om te blijven rijden met een blok dat niet warm wordt, dus hopelijk heeft iemand een tip. (Er zitten wel 3 soorten kvs gemixt in, maar dat lijkt me niet een probleem, had nog 3 restjes over)
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

JE MAG NOOIT VERSCHILLENDE KOELVLOEISTOFFEN MIXEN!!!!!!!!!!!
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
Derbi95
Pro tuner
Berichten: 531
Lid geworden op: za 20 aug 2011, 01:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
Locatie: Naaldwijk, Westland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Derbi95 »

derbi-ftw schreef:JE MAG NOOIT VERSCHILLENDE KOELVLOEISTOFFEN MIXEN!!!!!!!!!!!
hoezo zou dat niet mogen dan??
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

In kvs zitten bepaalde stoffen die ervoor zorgen dat het zijn werk doet, hoe langer het kvs erin zit hoe slechter die stoffen worden.
(Daarom altijd minimaal 1x per jaar verversen)

Er zijn verschillende kleuren kvs, dit om te laten zien wat erin zit en wat er dus ook in moet!
De stoffen van 1 soort kvs gaan meestal niet samen met het andere kvs, dit zorgt ervoor dat de kvs slechter wordt.

Ook kan dit gevolgen op de plekken waar de kvs langs loopt denk hierbij aan: KVS slangen,cilinderkop,cilinder en de waterpomp!
Het meest voorkomende is dat de slangen lichtelijk gaan verstoppen, er bouwt zich dan een soort van smurrie op.
(zoals als een slagader die zich dicht krimt)

De rest staat allemaal op google.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

derbi-ftw schreef:In kvs zitten bepaalde stoffen die ervoor zorgen dat het zijn werk doet, hoe langer het kvs erin zit hoe slechter die stoffen worden.
(Daarom altijd minimaal 1x per jaar verversen)

Er zijn verschillende kleuren kvs, dit om te laten zien wat erin zit en wat er dus ook in moet!
De stoffen van 1 soort kvs gaan meestal niet samen met het andere kvs, dit zorgt ervoor dat de kvs slechter wordt.

Ook kan dit gevolgen op de plekken waar de kvs langs loopt denk hierbij aan: KVS slangen,cilinderkop,cilinder en de waterpomp!
Het meest voorkomende is dat de slangen lichtelijk gaan verstoppen, er bouwt zich dan een soort van smurrie op.
(zoals als een slagader die zich dicht krimt)

De rest staat allemaal op google.
Maar het was allemaal groen, dus zelfde kleur. Maar dat verklaart niet waarom die zo goed koelt, dat m'n cilinder niet warm wordt.. is me echt een raadsel
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Heb je verder ook geen scheurtjes in je cilinder of kop? Of dat je kvs niveau heel licht daalt.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
ThysNibourg
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 21 okt 2013, 18:43
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing, Derbi Senda R Cross Spirit, Yamaha Aerox
Locatie: Zwinderen Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door ThysNibourg »

M'n koppelingskabel is geknapt hoe kun je dat makkelijk maken of moet je gewoon een nieuwe kopen
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

ThysNibourg schreef:M'n koppelingskabel is geknapt hoe kun je dat makkelijk maken of moet je gewoon een nieuwe kopen
Het beste is gewoon een nieuwe of andere koppelingskabel erop monteren.
Dingen zijn niet duur en als je de oude gaat maken, zal die zeker weten opnieuw een keer knappen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

derbi-ftw schreef:Heb je verder ook geen scheurtjes in je cilinder of kop? Of dat je kvs niveau heel licht daalt.
nee, helemaal niks. Koppakking ook nog goed. De koppelingsdeksel was eraf, dus nalle kvs eruit, toen bijgevuld, gaan rijden. Werdbmn cilinder 120 graden. Dus gelijk gestopt, terug gelopen. Toen bleek er een nippeltje van de carb verstopt te zijn waar de kvs binnenkomt vanaf het reservoir. Toen weer bijgevuld, en toen ging het wel stromen. Sindsdien blijft hij dus koud
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Heb een schroef in het choke gat (vorige eigenaar gedaan) op zich rijdt de brommer goed, maar rijdt hij altijd met choke aan eigenlijk. Als ik de schroef eruit haal, dan is de choke uit als het ware. Zou de brommer dan berter gaan rijden? Nu krijgt hij eigenlijk de hele tijd meer benzine dan zou moeten. De luchtschroef zou dan ook verder moeten open straan dan 1,5 slag, omdat hij meer benzine krijgt hij ook meer lucht nodig heeft om een goed mengsel te creeren?
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kristof »

zet de choke gewoon uit en stel opnieuw af
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
Riderrobbie
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 21:00
Vervoersmiddel: Derbidrdxtreme2012
Locatie: Zeeland,Waarde

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Riderrobbie »

Hallo allemaal,
Mijn naam is Robbie ikben 16jaar oud,ik zaterdag mijn 1e brommer gekocht .
Vandaag en gisteren ben ik ben ik schakelen aan het leren. Het wegrijden wil wel lukken maar ik schakel steeds fout over, dan hoor je dat hij overtoeren maakt en soms een soort klapje/knal wat kan dit zijn? Ikben echt bang dat ik straks mijn blok kapot rij(is het heel slecht) Ik weet nogniet goed hoe dit forum werkt dus als ik iets fout doe zeg het maar.

Gr robbie
kilian.lion230198
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 23 okt 2014, 23:50
Vervoersmiddel: Razzo str

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kilian.lion230198 »

Hoi heb van een vriend een eurobegrenzer gekregen maar hoe moet ik die juist aansluiten op mijn cdi ik heb het witblauwe kabeltje al geprobeert en dat geeft geen verschil in toeren of snelheid :wall:
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Riderrobbie schreef:Hallo allemaal,
Mijn naam is Robbie ikben 16jaar oud,ik zaterdag mijn 1e brommer gekocht .
Vandaag en gisteren ben ik ben ik schakelen aan het leren. Het wegrijden wil wel lukken maar ik schakel steeds fout over, dan hoor je dat hij overtoeren maakt en soms een soort klapje/knal wat kan dit zijn? Ikben echt bang dat ik straks mijn blok kapot rij(is het heel slecht) Ik weet nogniet goed hoe dit forum werkt dus als ik iets fout doe zeg het maar.

Gr robbie
Welkom op het derbi-forum. Waar komt die knal vandaan? Uit je blok? Of ketting? Of uitlaat? Schakelt hij voor de rest goed? Dus gaaat het ene beetje soepel met je pookje opschakelen? Ik denk niet dat je je blok zomaar kapot rijd.
Plaats reactie