vocht in temp meter

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
koekievg
Derbi fan
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 23:16
Vervoersmiddel: Derbi xtreme
Locatie: Rotterdam

vocht in temp meter

Ongelezen bericht door koekievg »

Sinds de winter heb ik last van vocht in mijn stage6 temp meter, waardoor het schermpje slecht te lezen is.
Met het warme weer van vorige week is het vocht gewoon blijven zitten.
Komt dit vaker voor? wat is hier de oorzaak van? en hoe is dit te verhelpen?
Laurens_035
Schakelrijder
Berichten: 177
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 17:32
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2011 (Verkocht)
Derbi senda drd xtreme 2015
Tomos luxe
Drankfiets
Locatie: Soest
Contacteer:

Re: vocht in temp meter

Ongelezen bericht door Laurens_035 »

Heb maar ff wat randoms van google gepakt
:Doe-het-zelf oplossingen


• Je kunt met een föhn of een luchtdrukspuitje zelf je koplampen droogblazen. Demonteer hiervoor de lampen of gebruik een verlengsnoer. Let wel dat dit een tijdelijke oplossing is omdat het water wel verdampt, maar wel achterblijft in de lamp.

• het is ook erg handig om een klein gaatje te boren aan de onderkant van je koplamp. De lamp is daardoor beter geventileerd en het water kan er zo gemakkelijker uitstromen. Boor het gaatje achter de reflector zodat het niet zichtbaar is. Voor de APK regelgeving is dit geen enkel probleem.

• Een geweldige tip is het gebruik van vochtvreters. Je vindt deze vocht opnemende zakjes bijvoorbeeld in schoenendozen of in de verpakking van leren tassen. Je kunt deze achteraan in de koplamp steken net tussen het afdekplaatje en de reflector. Elke vorm van condens zal eenvoudig door het zakje worden opgenomen en je ziet binnen enkele dagen al effect.

• Mochten alle oplossingen niet werken, dan is er wellicht grote schade aan de kit of het afdichtrubbertje. Dan blijft er nog maar een oplossing mogelijk en dat is de vervanging van de totale koplamp.
http://Www.youtube.com/bytoysoldier" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaapert
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 03 mar 2013, 11:37
Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 limited 2008
Locatie: Ellecom

Re: vocht in temp meter

Ongelezen bericht door Jaapert »

Er zit wel vaker vocht achter, tenminste bij mij. Dit gaat altijd wel weer weg en kan geen kwaad.
Plaats reactie