Pagina 1 van 1
Slijtvaste 50cc cilinder
Geplaatst: zo 08 jun 2014, 23:52
door stefxtreme
Dag jongens,
Mijn blok is in de soep gedraait na 20 000 km'ers
Ik weet nog niet wat er exact allemaal kapot is maar ben al aan het kijken voor alle nieuwe onderdelen zoals krukas, cilinder, lagers, ...
Nu ik zoek een 50cc cilinder die
slijtvast is en
koppel heeft.
De meeste mensen op het forum zoeken een snelle 50cc cilinder daarmee dat ik bij de zoekfunctie niet echt een cilinder vond die slijtvast en koppel heeft. Ik was aan het denken aan een Doppler Vortex?
Wat denken jullie? Bij voorbaat dank

Re: Slijtvaste 50cc cilinder
Geplaatst: ma 09 jun 2014, 00:01
door Xtreme06
Doppler Vortex is net één van de snellere 50cc cilinders
Ik vermoed dat je blok NT is?(er staat Derbi...2008 op je profiel)
Als het OT is zou een DR50 wel wat zijn,voor NT denk ik dat je best terug een ori cilinder neemt

Re: Slijtvaste 50cc cilinder
Geplaatst: ma 09 jun 2014, 00:05
door stefxtreme
Inderdaad NT, maar de originele cilinder valt niet zomaar overal te krijgen, bij Josdijkman staat wel dat je hem daar kan krijgen maar dat is in mijn ogen zeker niet de originele aangezien die van gietijzer is en ik hier slechte ervaringen van gehoord heb.. ?
Zoek gewoon een slijtvaste cilinder die zeker niet minder koppel dan originele cilinder heeft en het mag ook meer zijn

Re: Slijtvaste 50cc cilinder
Geplaatst: ma 09 jun 2014, 00:35
door ramonl
ik heb nog een NT ori cilinder liggen

heeft weinig km's gelopen en helemaal compleet!
Re: Slijtvaste 50cc cilinder
Geplaatst: ma 09 jun 2014, 10:31
door stefxtreme
ramonl schreef:ik heb nog een NT ori cilinder liggen

heeft weinig km's gelopen en helemaal compleet!
Fijn dat je het aanbied maar zou graag een nieuwe cilinder kopen zodat ik zeker weet dat alles vers is.
Xtreme06 schreef:Doppler Vortex is net één van de snellere 50cc cilinders
Ik vermoed dat je blok NT is?(er staat Derbi...2008 op je profiel)
Als het OT is zou een DR50 wel wat zijn,voor NT denk ik dat je best terug een ori cilinder neemt

Trouwens ik heb niet gezegd dat die niet sneller mag zijn hé

maar het gaat vooral om de slijtvastheid en heb toch graag het minimum koppel van een standaard cilinder. Er gaat maximum 60 bij deze cilinder gereden worden (je kent dat wel, België, een vader die er teveel van weet, en al een aanmaning --")
Ik denk dat de keuze tussen deze cilinders gaat zijn:
- Athena
Dopler Vortex
Airsal
Artek
Gilardoni
Wat raden jullie mij aan?
Re: Slijtvaste 50cc cilinder
Geplaatst: ma 09 jun 2014, 13:04
door ramonl
Re: Slijtvaste 50cc cilinder
Geplaatst: ma 09 jun 2014, 13:08
door stefxtreme
Heb ik al gekeken maar kom er niet echt op uit wat nu het beste voor mij zou zijn...
Toch bedankt

Re: Slijtvaste 50cc cilinder
Geplaatst: ma 09 jun 2014, 13:27
door Xtreme06
Je moet er gewoon naar kijken dat je een gietijzeren cilinder hebt en de bijhorende zuiger 2 zuigerveren heeft.
Deze combinatie is het meest slijtvast en brengt het meeste koppel in de lage toeren,aangezien je topsnelheid 60 is gebruik je alleen de lage toeren.
Re: Slijtvaste 50cc cilinder
Geplaatst: ma 09 jun 2014, 14:02
door stefxtreme
Xtreme06 schreef:Je moet er gewoon naar kijken dat je een gietijzeren cilinder hebt en de bijhorende zuiger 2 zuigerveren heeft.
Deze combinatie is het meest slijtvast en brengt het meeste koppel in de lage toeren,aangezien je topsnelheid 60 is gebruik je alleen de lage toeren.
Dan blijft er als eenigste keuze dmp toch over? Maar deze lijkt mij niet zo goed? En ik heb geen zin dat mijn cilinder vol roest gaat hangen? Stel ik pak een doppler vortex of airsal, hoeveel km denk je dat ik daar probleemloos mee kan rijden?
Re: Slijtvaste 50cc cilinder
Geplaatst: di 10 jun 2014, 18:24
door stefxtreme
Zoals ik begrepen heb met er met een alu cilinder om de 15 000 km een nieuwe piston in, dan is er denk ik geen probleem als ik toch gewoon een dopler neem, ik ga er wel vanuit dat deze iets meer koppel heeft als een originele cilinder?
Re: Slijtvaste 50cc cilinder
Geplaatst: di 10 jun 2014, 20:09
door basserd
koop een gilardorni, malossi replica,
of die gietijzer orgineel.
zijn allemaal goed.
als je sneller wil. pak die gilardorni
gilardorni zet ook de cilinderwanden in de orginele cilinders. hoeveel mensen die dingen wel niet laten vast lopen. en honen en weer mee verder rijden. dat zegt wel wat over de kwaliteit van gilardorni
Re: Slijtvaste 50cc cilinder
Geplaatst: di 10 jun 2014, 20:27
door stefxtreme
Ik denk dat het een gilardorni dan gaat worden, Basserd bedankt voor jou hulp en de rest ook

Re: Slijtvaste 50cc cilinder
Geplaatst: di 10 jun 2014, 22:47
door stefxtreme
Nog een vraagje, passen de originele koelvloeistofleidingen op? Of moeten er nieuwe opkomen? Zodat ik alles in 1 keer kan bestellen. Alvast bedankt

Re: Slijtvaste 50cc cilinder
Geplaatst: do 12 jun 2014, 00:51
door pizzabezorger
Past gewoon