Afstelprobleem
Geplaatst: ma 16 jun 2014, 16:39
Beste iedereen,
Ik heb zoals sommige van jullie miss al hebben gezien een projectje lopen, maar nu loop ik tegen een probleem aan.
De brommer loopt en rijdt, maar daar blijft het bij.
Om te beginnen eerst maar even de set-up:
Airsal 50
Dellorto 17,5
sproeier 92
TWV 12-53
Gianelli enduro uitlaat
standaard luchtfilter
Nu de probleempjes...
1. Olie lekt uit een aftapplug onder het blok. Het drupt er als het ware uit. De bout lijkt dol, zou dit te verhelpen zijn met een nieuwe plug of ben ik verder van huis?
2. Brommer klimt na de 3e versnelling heel moeilijk in toeren. Dus in z'n 4 krijgen gaat nog goed en dan is het net alsof het vermogen op is. Na een halve kilometer wil die wel in zijn 5 en blijft ie ook wel, maar 6 is een no-go en als ik wind tegen heb of een viaduct op moet dan moet ik vrijwel altijd terugschakelen. Het is zelf zo erg dat ik de 45 km/u niet kan halen.
Ik heb vele fora voor dit probleem afgezocht voor mensen met een soortgelijk probleem, maar vaak staat de uiteindelijk oplossing er niet bij als het verholpen is of het is iets wat bij mij niet het geval is omdat ik het dan meteen ga checken.
Ik had eerst twv 13-53 en dacht dat het daar aan zou liggen, nee dus. Merk alleen verschil in de eerste 3 versnellingen.
De bougie gecontroleerd of hij niet te arm gemengd stond en de conclusie was zelfs iets te rijk, want bougie was zwart.
3. Het afstellen blijkt ook een probleem, want krijg de juiste bougiemaat niet gevonden. Begonnen met 98 (veel te rijk)
toen lager en lager gegaan en bij 84 kreeg ik m helemaal niet meer aan de praat. Bij 90 was de bougie grijs en 92 (Wat ik nu heb) is eigenlijk weer te veel van het goede.
Als iemand een idee heeft voor een of alle problemen. Let me know!
En ga niet zeveren dat het met elkaar te maken heeft, want dat geloof ik zelf ook wel.
Ik heb zoals sommige van jullie miss al hebben gezien een projectje lopen, maar nu loop ik tegen een probleem aan.
De brommer loopt en rijdt, maar daar blijft het bij.
Om te beginnen eerst maar even de set-up:
Airsal 50
Dellorto 17,5
sproeier 92
TWV 12-53
Gianelli enduro uitlaat
standaard luchtfilter
Nu de probleempjes...
1. Olie lekt uit een aftapplug onder het blok. Het drupt er als het ware uit. De bout lijkt dol, zou dit te verhelpen zijn met een nieuwe plug of ben ik verder van huis?
2. Brommer klimt na de 3e versnelling heel moeilijk in toeren. Dus in z'n 4 krijgen gaat nog goed en dan is het net alsof het vermogen op is. Na een halve kilometer wil die wel in zijn 5 en blijft ie ook wel, maar 6 is een no-go en als ik wind tegen heb of een viaduct op moet dan moet ik vrijwel altijd terugschakelen. Het is zelf zo erg dat ik de 45 km/u niet kan halen.
Ik heb vele fora voor dit probleem afgezocht voor mensen met een soortgelijk probleem, maar vaak staat de uiteindelijk oplossing er niet bij als het verholpen is of het is iets wat bij mij niet het geval is omdat ik het dan meteen ga checken.
Ik had eerst twv 13-53 en dacht dat het daar aan zou liggen, nee dus. Merk alleen verschil in de eerste 3 versnellingen.
De bougie gecontroleerd of hij niet te arm gemengd stond en de conclusie was zelfs iets te rijk, want bougie was zwart.
3. Het afstellen blijkt ook een probleem, want krijg de juiste bougiemaat niet gevonden. Begonnen met 98 (veel te rijk)
toen lager en lager gegaan en bij 84 kreeg ik m helemaal niet meer aan de praat. Bij 90 was de bougie grijs en 92 (Wat ik nu heb) is eigenlijk weer te veel van het goede.
Als iemand een idee heeft voor een of alle problemen. Let me know!
En ga niet zeveren dat het met elkaar te maken heeft, want dat geloof ik zelf ook wel.