niks werkt met afstellen

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

niks werkt met afstellen

Ongelezen bericht door Blokje »

Hallo,

Ik weet dat het vervelend is als er elke keer een topic wordt geopend, maar heb alle how to's gelezen, de andere topics, en het hele afsteltopic. Maar ik kom er niet meer uit. Ik zal proberen uit te leggen:
Ik heb een drd pro, met een airsel 50, 17.5mm carb, onderlangse scr corse chroom, sproeier 100, gasnaald op 2 (van boven af gezien).

Ik heb bijna een jaar gereden met een schroef in het choke gat, wat er voor zorgde dat de choke erop zat als het ware, en dat reed met sproeier 90 perfect. Vond het tijd voor een choke, dus een handchoke gemonteerd, sproeier 98 en gasnaald op 3 gedaan. Stotterde, dus afgebouwd, uiteindelijk rijdt sproeier 90 goed, maar vrijwel hetzelfde als 92,94,96. Maar met choke open reed hij beter dus ging ik weer naar 98 want toen reed hij niet met choke open. Gasnaald op 3 dus stotteren, gasnaald op 1 kan je niet optrekken, want dan duurt het even voor die gas pakt, en dan schiet hij in toeren, rijdt dus voor geen meter. Dus nu gasnaald op 2, en sproeier 100. Nu heeft hij stagionair bij volgas een soort bwoap, en schiet dan in toeren. Uit de bougie kan ik niks opmaken, omdat die nieuw helemaal wit is (BRES 8 volgens mij) en hij verkleurt maar heel langzaam. Maar voor zover die kleurt wordt hij koffiemelk bruin achtig. Maar dir is heel subtiel. Nergens valse lucht!!

Ik haal nu een top van 80, terwijl ik dus in het begin met die schroef in m'n chokegat 100 haalde. Nu maakt snelheid mij niet zo uit, maar het is raar. Spruitstuk rubber is nieuw.

Ik kom er niet meer uit. Heeft iemand nog een idee? Hij wil maar niet mooi afstellen.

Alvast bedankt!
hallobora
Schakelrijder
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 06 mar 2013, 12:51
Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing Mhr 80
Locatie: partij

Re: niks werkt met afstellen

Ongelezen bericht door hallobora »

als ik het zou zijn zou ik een andere caburateur proberen
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: niks werkt met afstellen

Ongelezen bericht door Blokje »

Helpt niet. Deze carb is nog helemaal goed. Bovendien was er niks aan de hand tot die schroef eruit ging en een choke kwam. Kan die wel weer terug doen, maar liever niet.
Gebruikersavatar
Oreo
Schakelrijder
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 12:58
Vervoersmiddel: Tomos A35 (snor)
Tomos 4TL (2 keer)
Derbi Senda DRD X-treme
Honda MTX-SH
Volkswagen Golf 1.8 Milestone
Locatie: Ter Aar

Re: niks werkt met afstellen

Ongelezen bericht door Oreo »

Kijk je luchtfilter eens na, is deze helemaal schoon? Nergens beschadigingen/kniekjes in de slangen van je carburateur? Is je pijp van binnen schoon?
Dat zijn een paar dingen die mij zo gelijk te binnen schieten

EDIT: mss nog hittegraad 9 proberen? Je ontsteking nakijken e d?
No free rides, gas or ass!
Rikvo
Schakelrijder
Berichten: 170
Lid geworden op: do 27 feb 2014, 21:35
Vervoersmiddel: derbi senda sm x race

Re: niks werkt met afstellen

Ongelezen bericht door Rikvo »

heb hetzelfde probleem gehad, maak gewoon je luchtfilter weer goed als er evt gaten in zitten dat moet schelen het filterelement schoonmaken kijk je bedrading van de ontsteking eens na (evt een nieuwe bougie) en net als hierboven check gewoon alles goed, als nog niks helpt probeer een andere stator dat ding achter je vliegwiel, bij mijn brommertje was k een half jaar aant klooten, andere motorblokken liepen goed op dezelfde cilinder en carb, en achteraf was het de ontsteking (stator), stel je grondplaat af op het stipje/streepje en zet alles er weer op en kijk dan nog eens met sproeier 100 en gasnaald op de middelste stand en probeer anders eens een andere ontsteking

zijn je membraan, zuiger en cilinder nog goed?
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: niks werkt met afstellen

Ongelezen bericht door Blokje »

Rikvo schreef:heb hetzelfde probleem gehad, maak gewoon je luchtfilter weer goed als er evt gaten in zitten dat moet schelen het filterelement schoonmaken kijk je bedrading van de ontsteking eens na (evt een nieuwe bougie) en net als hierboven check gewoon alles goed, als nog niks helpt probeer een andere stator dat ding achter je vliegwiel, bij mijn brommertje was k een half jaar aant klooten, andere motorblokken liepen goed op dezelfde cilinder en carb, en achteraf was het de ontsteking (stator), stel je grondplaat af op het stipje/streepje en zet alles er weer op en kijk dan nog eens met sproeier 100 en gasnaald op de middelste stand en probeer anders eens een andere ontsteking

zijn je membraan, zuiger en cilinder nog goed?
heb alles gecheckt, alles is goed. Als ik de oude chokekabelhouder met schroef erin zet dan rijdt hij weer als een beest, zet ik de gewone handchoke erop dan rijdt hij dus kut en is niet af te stellen. Dit is toch apart?

maar er komt waarschijnlijk een compleet nieuw blok in. Maar het probleem zit hem dus in de carb, en niet het blok
bpsurfer
Schakelrijder
Berichten: 169
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 21:37
Vervoersmiddel: derbi senda xtreme
Locatie: gelderland

Re: niks werkt met afstellen

Ongelezen bericht door bpsurfer »

het probleem zit um in dat je hem niet goed afsteld, als je nou is gewoon bij 0 begint en de how to afstellen leest...

stukje met choke open rijden etc dat heeft niks met afstellen te maken, dat ding is er voor als je brommer met koud weer niet start.
beter een gat in je uitlaat dan een uitlaat in je gat
https://www.youtube.com/user/brennoprakken voor sport en brommer videos ( kitesurfen / wildwater kayakken / windsurfen )
hallobora
Schakelrijder
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 06 mar 2013, 12:51
Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing Mhr 80
Locatie: partij

Re: niks werkt met afstellen

Ongelezen bericht door hallobora »

bpsurfer choke geeft wel een indicatie van of de sproeier te klein is
Rikvo
Schakelrijder
Berichten: 170
Lid geworden op: do 27 feb 2014, 21:35
Vervoersmiddel: derbi senda sm x race

Re: niks werkt met afstellen

Ongelezen bericht door Rikvo »

probeer dus met sproeiers van 100-110 te werken dat moet dan meer effect hebben omdat hij met choke wel goed loopt, heeft hij zonder choke een te kleine sproeier ik zou als ik jou was eerst grotere sproeiers proberen als je dat nog niet gedaan had en anders een andere carb proberen ipv gelijk een nieuw blok
Plaats reactie