Krijg brommer niet gestart.

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Rebster
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 25 mar 2015, 19:36
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door Rebster »

Ik heb 'n DRD Evo, maar krijg 'm tegenwoordig moeilijk gestart. Toen die hier thuis stonden ik er nog niet op reed, ging het altijd. Toen ik 'm hier naar toe reed, was de eerste keer dat ik reed, heb ik 'm honderdduizend keer gestart, maar nu lukt het vaak niet. Thuis nog wel redelijk, maar op school slecht. Op school ben ik wel redelijk zenuwachtig, maar 'm aanduwen gaat best makkelijk. Dan loopt 'ie echt binnen 5 stappen. Heeft iemand een trucje waarmee het makkelijk gaat?
Hij start normaal zowel met als zonder gas, maar je verzuipt 'm redelijk snel, maar ook niet extreem ofzo. Voor de rest gaat wegrijden en schakelen wel goed, das gelukkig geen probleem.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Start je hem wel altijd met de choke?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Rebster
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 25 mar 2015, 19:36
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Re: Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door Rebster »

Nee, dat niet. Heb hem overgekocht van m'n neef, die deed het altijd zonder, en eerst ging dat ook gewoon. Maar dat zou ik inderdaad ook kunnen proberen.
Trotse, vrouwelijke, intelligente maar niet erg technische brommerrijdster :) en ook een beetje blut op z'n tijd
noudi93
Schakelrijder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 04 mar 2014, 11:04
Vervoersmiddel: rieju smx pro 2005 70cc (verkocht)
yamaha xt600e
Locatie: Denekamp

Re: Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door noudi93 »

het kan zijn dat nu het warmer is hij hem steeds sneller verzuipt, normaal hoor je hem bij koud weer wel met choke te moeten starten. Als hij in de winter meteen start zonder choke kan dat betekenen dat hij te rijk loopt, waardoor hij nu met wat warmer weer verzuipt en dus niet start.
Rebster
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 25 mar 2015, 19:36
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Re: Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door Rebster »

Had het gelijk ook nog een keer aan m'n neef gevraagd, blijkt die het ook met shoke te doen :oops: Zal wel zien of het morgen dan beter gaat, en anders dan nog maar een keer aangeduwd worden (ben net 1.70 lang en maar 50 kg, en niet sterk, kan het niet in m'n eentje :wall: )
Trotse, vrouwelijke, intelligente maar niet erg technische brommerrijdster :) en ook een beetje blut op z'n tijd
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door D25 »

das ook wel kloten als de brommer zwaarder dan jou is :lol: maar met kicken zou het wel moeten lukken
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

D25 schreef:das ook wel kloten als de brommer zwaarder dan jou is :lol: maar met kicken zou het wel moeten lukken
:lol:
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
ebervanroij
Pro tuner
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002
Locatie: Helden, Limburg

Re: Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door ebervanroij »

D25 schreef:das ook wel kloten als de brommer zwaarder dan jou is :lol: maar met kicken zou het wel moeten lukken
Ik denk niet dat de meeste mensen hier zwaarder zijn dan hun derbi hoor :dry: een derbi weegt 96 kg (ik 67 en krijg hem met gemak aangeduwd)

Maar OT: Mijn Derbi start altijd in een keer zonder choke, in de winter en de zomer, dat is toch goed? (A) Of staat die dan te rijk afgesteld?
Afbeelding
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door D25 »

een senda weegt toch 85? want als het meer is ben ik niet zwaarder dan mijn brommer :lol: maar ik kan mijn derbi en honda allebei in de zomer en winter starten zonder choke dus ik neem aan dat dit niet zo bijzonder is?
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
ebervanroij
Pro tuner
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002
Locatie: Helden, Limburg

Re: Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door ebervanroij »

Nee op het kentekendinges staat 96 kilo, en dat zonder het gewicht van de benzine. Maar van die choke, ik dacht dat hij dan misschien te rijk was afgesteld vanwege dit:
noudi93 schreef:normaal hoor je hem bij koud weer wel met choke te moeten starten. Als hij in de winter meteen start zonder choke kan dat betekenen dat hij te rijk loopt, waardoor hij nu met wat warmer weer verzuipt en dus niet start.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Basvdlinde
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 13:17
Vervoersmiddel: Toyota Yaris 1.5 bomenknuffelaar editie, Derbi in progress
Locatie: Genemuiden

Re: Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door Basvdlinde »

hahaha ik ben wel zwaarder dan mn racing :thumbup: maar in de winter moet ik hem of aanlopen, of starten met choke, in de zomer is aan kicken geen enkel probleem
Ik hou van dubbel D !! (Dikke Derbi)
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door D25 »

ebervanroij schreef:Nee op het kentekendinges staat 96 kilo, en dat zonder het gewicht van de benzine. Maar van die choke, ik dacht dat hij dan misschien te rijk was afgesteld vanwege dit:
noudi93 schreef:normaal hoor je hem bij koud weer wel met choke te moeten starten. Als hij in de winter meteen start zonder choke kan dat betekenen dat hij te rijk loopt, waardoor hij nu met wat warmer weer verzuipt en dus niet start.
kan ook wel kloppen ik heb mijn brommer altijd wel iets rijker afgesteld (geen zin in vastloper) maar ik heb nog nooit gehad dat ze mij echt snel verzopen :eh:
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Rebster
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 25 mar 2015, 19:36
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Re: Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door Rebster »

Thuis lukt 't tegenwoordig eigenlijk altijd in 1x. Op school nog steeds niet. Waarschijnlijk ben ik dan te nerveus ofzo. Kan ook wel schelen dat 'ie thuis natuurlijk altijd in de schuur staat. Heb 'm ondertussen al wel een keer zelf aangelopen, 't loopt bij onze school naar beneden, maakt het wel makkelijker :silent: En ik denk da 'k gewoon nog een beetje moet wennen. Dit wordt zeg maar m'n tweede week dat ik rijd, dus ik ben al lang blij dat schakelen en wegrijden soepel gaat. (ben drie keer zo snel als m'n zus daarmee, minstens. Die deed er heel lang over op d'r yamaha tzr.)

't verbaast me altijd weer dat jongens zo raar opkijken van een meisje op 'n schakelbrommer. Zo vreemd is dat toch niet?
Laatst gewijzigd door Rebster op di 31 mar 2015, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Trotse, vrouwelijke, intelligente maar niet erg technische brommerrijdster :) en ook een beetje blut op z'n tijd
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door garfield »

Je kan er ook een startmotir opbouwen..
Hoef je (bijna) nooit meer te kicken...
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
ebervanroij
Pro tuner
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002
Locatie: Helden, Limburg

Re: Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door ebervanroij »

Rebster schreef: 't verbaasd me altijd weer dat jongens zo raar opkijken van een meisje op 'n schakelbrommer. Zo vreemd is dat toch niet?
Niet raar, maar niet veel voorkomend (tenminste ik ken geen enkel meisje met een schakel).
Afbeelding
Rebster
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 25 mar 2015, 19:36
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Re: Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door Rebster »

garfield schreef:Je kan er ook een startmotir opbouwen..
Hoef je (bijna) nooit meer te kicken...
Ik leer wel gewoon kicken hoor... Veel leuker :thumbup:
Trotse, vrouwelijke, intelligente maar niet erg technische brommerrijdster :) en ook een beetje blut op z'n tijd
Mclaren
Tuner
Berichten: 492
Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 15:31
Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro

Re: Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door Mclaren »

Rebster schreef:
garfield schreef:Je kan er ook een startmotir opbouwen..
Hoef je (bijna) nooit meer te kicken...
Ik leer wel gewoon kicken hoor... Veel leuker :thumbup:
Sowieso al een goede keuze dat je op een schakel rijdt :thumbup:
Rebster
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 25 mar 2015, 19:36
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Re: Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door Rebster »

Anders scootertje ofzo. Lelijke dingen. Heb daar echt al eeuwen een hekel aan. Wilde ook al een jaar of 3 zelf brommer rijden, had ook al een helm om bij m'n zus achterop te kunnen. 2e hands helmen maatje xxxs zijn alleen wel moeilijk te vinden :/
Trotse, vrouwelijke, intelligente maar niet erg technische brommerrijdster :) en ook een beetje blut op z'n tijd
Rebster
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 25 mar 2015, 19:36
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Re: Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door Rebster »

Tegenwoordig lukt het me eigenlijk altijd. Vorige week donderdag voor de eerste keer, toen was ik helemaal verbaasd dat 'ie startte. Vrijdags was ik vergeten de choke te gebruiken, dus toen lukte het niet. De rest van de week gelukkig wel :thumbup:
Trotse, vrouwelijke, intelligente maar niet erg technische brommerrijdster :) en ook een beetje blut op z'n tijd
Rebster
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 25 mar 2015, 19:36
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Re: Krijg brommer niet gestart.

Ongelezen bericht door Rebster »

En de laatste tijd weer niet.. Word dus elke dag aangeduwd, vaak zelfs thuis. Ik probeer 't wel altijd met choke, maar toch lukt 't niet. Wel een beetje frustrerend af en toe :wall:
Trotse, vrouwelijke, intelligente maar niet erg technische brommerrijdster :) en ook een beetje blut op z'n tijd
Plaats reactie