Geen verstand van brommer maar wil toch een Derbi

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
ivogoertz
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: za 07 mar 2015, 17:30
Vervoersmiddel: Derbi DRD Ltd '08
Locatie: Haelen, Limboland (Limburg)

Geen verstand van brommer maar wil toch een Derbi

Ongelezen bericht door ivogoertz »

Hoi, ik ben 15 jaar en ik ben aan het kijken voor een brommer, maar ik heb weinig tot geen verstand van Brommers. Ik weet wel een beetje maar als mensen bijvoorbeeld beginnen over een choke(?) dan wordt het al erg wazig voor mij :blink: . Maar ik ben toch erg verlieft geworden op Derbi's en ik wil er ook wel erg graag een hebben. Maar is het een probleem dat ik erg vrij weinig vanaf weet? Want er zijn bij mij in de buurt ook bijna geen dealers of dergelijke die brommers onderhouden dus zal ik dat zelf moeten doen. Is dit een probleem?
timcc schreef: ik ben op zoek naar een derbi drd racing of een drd pro (senda mag eventueel ook)
noudi93
Schakelrijder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 04 mar 2014, 11:04
Vervoersmiddel: rieju smx pro 2005 70cc (verkocht)
yamaha xt600e
Locatie: Denekamp

Re: Geen verstand van brommer maar wil toch een Derbi

Ongelezen bericht door noudi93 »

De basis van brommers is niet moeilijk om te leren. Als je het onderhoud zelf wil doen is ook niet moeilijk maar de eerste keer dat je dingen doet zul je wel hulp nodig gaan hebben. Maar meestal woont er wel iemand in de buurt die wel even wil helpen.

Het word wat ingewikkelder als je daadwerkelijk motorische dingen gaat veranderen waardoor er opnieuw afgesteld moet worden enzo. Daarvoor zul je waarschijnlijk wel naar iemand anders toe moeten.

Het is wel enigzins handig om te weten hoe de carburateur werkt want daar zitten vaak de meeste motorische problemen. (naar mijn ervaring) En dit heeft ook met moeilijk starten enzo te maken.