Blokolie en KVS-reservoir Derbi Senda X-treme SM 2007

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
DutchSmokert
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Yamaha Aerox '01 (Sold) Derbi Senda Xtreme '07

Blokolie en KVS-reservoir Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door DutchSmokert »

Ik heb na bijna 4 jaar op een aerox te hebben gereden vorige week mijn eerste (tweedehands) schakelbrommer met 23k op de teller gehaald. Deze bleek later een probleem te hebben toen ik thuiskwam, namelijk dat hij veel koelvloeistof lekte. Dit heb ik vandaag opgelost door een imitatieradiator te plaatsen. De originele bleek een drama te zijn toen ik deze eraf haalde.
http://s23.postimg.org/84peswsmj/screen ... _08_31.png

1.
Nu zag ik echter volgens mij iets raars met het reservoir. Hij geeft aan dat hij vol is, maar het onderste "Leidingtje" dat volgens mij naar de carbarateur gaat als ik het goed zag, zit niet onder het waterpeil. Maar toen ik keek of het reservoir scheef zat, zat deze gewoon aan het frame vast en aan de zijkant waar ook de claxon normaal gesproken zit. En ik kan de voorkant niet hoger duwen, want dan kan ik hem niet meer vastmaken aan de onderkant bij m'n frame. Hoort dit zo eruit te zien?, want nu krijgt hij volgens mij alleen kvs als ik een heuvel oprij of niet? :problem:

Overigens brandt het hittelampje ook heel de tijd, hoort deze altijd te branden? Ik heb de sensor al vervangen, omdat ik dacht dat deze kapot was (een stukje plastic rond het kabeltje was gescheurd), maar nu brandt hij nog steeds.
Afbeelding

2.
Ik heb gisteren gelezen hoe je de blokolie ververst en dit net gedaan met Castrol Power RS 4T blokolie, maar er kwam maar een miezerige hoeveelheid blokolie uit en bij ongeveer 200-250ml gaf hij al aan dat hij volzat bij die imbus aan de zijkant. Klopt het dat er maar zo weinig in hoeft? En als dat inderdaad zo is, maakt het dan uit dat ik er in ben blijven gieten tot ongeveer 450ml?

Dit was de hoeveelheid die eruit kwam:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=l4Py9ZHAczs[/youtube]
D25
Pro tuner
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR

Re: Blokolie en KVS-reservoir Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door D25 »

verbeter mij als ik dit verkeerd heb maar staat er niet in dat derbi onderhoudsboekje dat er 0,65 liter olie in moet?
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
DutchSmokert
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Yamaha Aerox '01 (Sold) Derbi Senda Xtreme '07

Ongelezen bericht door DutchSmokert »

Ik heb er geen onderhoudsboekje bijgekregen, dus ik kan dat helaas niet controleren :palm: . Maar het lijkt mij ook dat er veel meer in moet dan die 200ml.

Edit: Manual gevonden hier op het forum. Moet idd 650ml in. Morgen nog z'n 150ml erbij gooien dus.
When doing this, make sure the motorbike is vertical and remove the minimum level screw (OIL MIN) on the right-hand cap on the engine (2). This level shows the minimum amount of oil needed for the engine to work properly, but remember that the recommended oil level would be higher than that, so it is worth making sure there is 650 c.c. of oil in the crankcase.
Nu rest alleen de vraag over het KVS-tankje.
Joram
Pro tuner
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)

Ongelezen bericht door Joram »

Als het uit het gat van het peilboutje komt niks bij ingooien !!
Anders gooit ie alle olie via de overloop er uit.

Heb je wel beide aftapboutjes losgehaald, zowel aan onderkant van blok als de aftapbout onderaan bij het deksel?

Ik heb zovaak mijnr afgetapt en alle olie kwam er gewoon uit, laatste beetje moet je de brommer schuin naar rechts houden zodat het bij de bout bij deksel eruitkomt.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
nielsfcg1
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: (Nog)Geen

Ongelezen bericht door nielsfcg1 »

er moet 650ml in idd. En bij het peilboutje staat duidelijk dat er minimaal zoveel in moet zitten, dus lekker 650ml ingooien en karren.

en bij mij komt het kvs ook niet bij het bovenste slangetje, hier hoef jij je geen zorgen over te maken.
Plaats reactie