Blokolie en KVS-reservoir Derbi Senda X-treme SM 2007
Geplaatst: za 18 apr 2015, 21:18
Ik heb na bijna 4 jaar op een aerox te hebben gereden vorige week mijn eerste (tweedehands) schakelbrommer met 23k op de teller gehaald. Deze bleek later een probleem te hebben toen ik thuiskwam, namelijk dat hij veel koelvloeistof lekte. Dit heb ik vandaag opgelost door een imitatieradiator te plaatsen. De originele bleek een drama te zijn toen ik deze eraf haalde.
http://s23.postimg.org/84peswsmj/screen ... _08_31.png
1.
Nu zag ik echter volgens mij iets raars met het reservoir. Hij geeft aan dat hij vol is, maar het onderste "Leidingtje" dat volgens mij naar de carbarateur gaat als ik het goed zag, zit niet onder het waterpeil. Maar toen ik keek of het reservoir scheef zat, zat deze gewoon aan het frame vast en aan de zijkant waar ook de claxon normaal gesproken zit. En ik kan de voorkant niet hoger duwen, want dan kan ik hem niet meer vastmaken aan de onderkant bij m'n frame. Hoort dit zo eruit te zien?, want nu krijgt hij volgens mij alleen kvs als ik een heuvel oprij of niet?
Overigens brandt het hittelampje ook heel de tijd, hoort deze altijd te branden? Ik heb de sensor al vervangen, omdat ik dacht dat deze kapot was (een stukje plastic rond het kabeltje was gescheurd), maar nu brandt hij nog steeds.

2.
Ik heb gisteren gelezen hoe je de blokolie ververst en dit net gedaan met Castrol Power RS 4T blokolie, maar er kwam maar een miezerige hoeveelheid blokolie uit en bij ongeveer 200-250ml gaf hij al aan dat hij volzat bij die imbus aan de zijkant. Klopt het dat er maar zo weinig in hoeft? En als dat inderdaad zo is, maakt het dan uit dat ik er in ben blijven gieten tot ongeveer 450ml?
Dit was de hoeveelheid die eruit kwam:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=l4Py9ZHAczs[/youtube]
http://s23.postimg.org/84peswsmj/screen ... _08_31.png
1.
Nu zag ik echter volgens mij iets raars met het reservoir. Hij geeft aan dat hij vol is, maar het onderste "Leidingtje" dat volgens mij naar de carbarateur gaat als ik het goed zag, zit niet onder het waterpeil. Maar toen ik keek of het reservoir scheef zat, zat deze gewoon aan het frame vast en aan de zijkant waar ook de claxon normaal gesproken zit. En ik kan de voorkant niet hoger duwen, want dan kan ik hem niet meer vastmaken aan de onderkant bij m'n frame. Hoort dit zo eruit te zien?, want nu krijgt hij volgens mij alleen kvs als ik een heuvel oprij of niet?

Overigens brandt het hittelampje ook heel de tijd, hoort deze altijd te branden? Ik heb de sensor al vervangen, omdat ik dacht dat deze kapot was (een stukje plastic rond het kabeltje was gescheurd), maar nu brandt hij nog steeds.

2.
Ik heb gisteren gelezen hoe je de blokolie ververst en dit net gedaan met Castrol Power RS 4T blokolie, maar er kwam maar een miezerige hoeveelheid blokolie uit en bij ongeveer 200-250ml gaf hij al aan dat hij volzat bij die imbus aan de zijkant. Klopt het dat er maar zo weinig in hoeft? En als dat inderdaad zo is, maakt het dan uit dat ik er in ben blijven gieten tot ongeveer 450ml?
Dit was de hoeveelheid die eruit kwam:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=l4Py9ZHAczs[/youtube]