velgen en frame probleem

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Br(ommer)imme
Derbi fan
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 14:00
Vervoersmiddel: Derbi senda x-race 2008 getuned(verkocht), Derbi senda sdr 80cc malossi hpi yasuni r3 en 26mm stage 6 carb, yamaha jog r 2008 getuned en piaggio si gemaakt nog voor ik vloeibaar was.
Locatie: stolwijk, beijerscheweg

velgen en frame probleem

Ongelezen bericht door Br(ommer)imme »

Balen geen begrenzer in mijn carburateur :problem: , nou ja in ieder geval dat ding gereinigd.
Ik heb nog ff 2 vragen, 1 mijn chromen velgen hebben een beetje aanslag(vooral achter), dit is waarschijnlijk niet te restoreren denk ik(of het kost klauwen met geld). Ik heb het al meerdere malen geprobeerd met duur chroompoets spul. Stel dat ik mijn velgen zou spuiten, zal de waarden van mijn Derbi dan dalen als ik hem volgend jaar verkoop :| ? Nog tips voor het spuiten van de velgen(extra goed schuren ivbm chroom bijv?). 2 mijn frame begint heel licht op een aantal plekjes te roesten, wat zal ik doen?
Ik zat zelf te denken aan, licht schuren en dan met dezelfde kleur licht aanbrengen(helaas krijg je hierdoor wel een klein beetje kleur verschil op het frame). Zijn hier misschien andere methodes voor. Het blok eronderuit halen gaat mij net iets te ver, voor die kleine plekjes vind ik dat niet waard al die tijd.
Alle info is welkom, hoe meer hoe beter. ;)
Beginnende sleuterlaar
jespo9
Derbi fan
Berichten: 90
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 16:05
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2009
Locatie: zeeland

Re: velgen en frame probleem

Ongelezen bericht door jespo9 »

de velgen zijn van aluminium, geen chroom
loaded
Beginnende Derbi fan
Berichten: 37
Lid geworden op: di 06 jan 2015, 22:12
Vervoersmiddel: Honda Dax, Honda cb50j, Honda xr250r

Re: velgen en frame probleem

Ongelezen bericht door loaded »

Ik heb het zelfde probleem met mijn aluminium velgen onder mijn Yamaha DT50SM, het word sterk minder door het met Motocrosscleaner, benzine, of remrijniger flink op te poetsen. Daarna even met Poetsspul eroverheen om weer een beschermend laagje te geven, en het is al een stukje minder, maar weggaan doet het inderdaad niet meer. Ik zou je velgen niet spuiten.. En mocht je ze toch willen spuiten, spuit ze dan zwart.
Br(ommer)imme
Derbi fan
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 14:00
Vervoersmiddel: Derbi senda x-race 2008 getuned(verkocht), Derbi senda sdr 80cc malossi hpi yasuni r3 en 26mm stage 6 carb, yamaha jog r 2008 getuned en piaggio si gemaakt nog voor ik vloeibaar was.
Locatie: stolwijk, beijerscheweg

Re: velgen en frame probleem

Ongelezen bericht door Br(ommer)imme »

O haha ik dacht dat het chroom was van slechte kwaliteit :shifty:
Als het aluminium is kan ik het dan niet gewoon schuren en daarna poleisten, of zit er een ander laagje op? :?: Ik heb bovendien spul gevonden tegen roest, dan schuur je het roest laagje eraf en breng je dat spul aan daarna breng je laklaagje aan en dan kan die weer ff mee. :happy:
Beginnende sleuterlaar
Plaats reactie