Pagina 1 van 1
Airsal 50 cc
Geplaatst: ma 15 jun 2015, 22:52
door koenvanharen
Beste forumleden,
Ik zit er over te denken om een nieuwe airsal 50 cc onder mijn brommer te doen.
Heeft iemand ervaring met airsal? ?
En hoe moet ik mijn cilinder inrijden?
Ik dacht prop in mijn uitlaat en terug voeren
Setup veder:
21 mm carb
scr corse sm chroom
Dopler race krukas
origineel membraam
en is deze cilinder kit er zo op maken of moet ik er iets aan veranderen?
En wat is de beste website om deze cilinder kit te kopen voor het oude type blok.
Re: Airsal 50 cc
Geplaatst: di 16 jun 2015, 18:59
door derbi-ftw
Deze kan er zo op gemonteerd worden (als je wil kun je hem nog tunen)
Ik laat hem altijd 2 a 3x stationair warmdraaien en dan 50 a 100km rustig in alle toeren gebieden rijden.
Re: Airsal 50 cc
Geplaatst: di 16 jun 2015, 21:02
door D25
is inrijden met een prop wel verstandig met een aluminum cilinder?
Re: Airsal 50 cc
Geplaatst: di 16 jun 2015, 23:11
door garfield
Gewoon een paar keer goed warm laten worden en dan weer laten afkoelen.
Inrijden is verder niet echt nodig,zodra je koelvloeistof warm is kan je gewoon voluit rijden.
(Kan je voelen,zodra de thermostaat opengaat,wordt de radiator warm en dan is alles op temperatuur)
Re: Airsal 50 cc
Geplaatst: di 16 jun 2015, 23:37
door koenvanharen
Dus inrijden hoeft niet begrenst.
zou ik ook mijn sproeier moeten veranderen?
En is er nog een beter cilinder in de prijsklasse 100-150 Euro?
Is het ook verstandig om gelijk je tapeinde te vervangen?
Ik vraag wel veel want wil alees weten

Re: Airsal 50 cc
Geplaatst: wo 17 jun 2015, 12:14
door derbi-ftw
Tapeinden hoeven niet te vervangen (is wel slim om te doen)
Heb wel eens een blokje gehad waar de tapeinden helemaal niet meer eruit kwamen, omdat ze zo vast zaten.
Re: Airsal 50 cc
Geplaatst: wo 17 jun 2015, 12:26
door koenvanharen
Hoe haal ik de tapeinde er uit en hoe vast moeten ze dan weer?
Re: Airsal 50 cc
Geplaatst: wo 17 jun 2015, 12:54
door derbi-ftw
Probeer het eerst even met een (waterpomp)tang anders moet je ff wat trucjes gebruiken.
Tapeinden erin zetten met wat kopervet, en vast is vast.
Re: Airsal 50 cc
Geplaatst: wo 17 jun 2015, 13:06
door koenvanharen
Welke tapeinde moet ik dan kopen? Die van Tnt voor derbi of is er nog een speciale die beter zijn?
Re: Airsal 50 cc
Geplaatst: wo 17 jun 2015, 14:21
door derbi-ftw
M7x120 (OT blok)
M7x110 (NT blok)
Re: Airsal 50 cc
Geplaatst: wo 17 jun 2015, 17:53
door koenvanharen
OT is oude type toch? ?
Re: Airsal 50 cc
Geplaatst: wo 17 jun 2015, 19:32
door derbi-ftw
Ja
Re: Airsal 50 cc
Geplaatst: wo 17 jun 2015, 23:45
door koenvanharen
Ik wil er dan ook nieuwe blokolie in doen welke olie is het beste?
En wat is het voordeel van een airsal cilinder inplaats van een originele cilinder?