welke ontsteking
welke ontsteking
nu kwam ik erachter dat mijn accu niet bijlaad, en ben ik dus op zoek naar een nieuwe ontsteking..
nu zag ik der eentje bij josdijkman http://www.josdijkman.nl/ontstekimg-am6 ... t-dmp.html
deze is denk ik een ducati otsteking? past dit zeker op een oud type blok?
en welke moet ik anders hebben
op me cdi staan trouwens: verde en nog een paar kleuren in het italiaans?
nu zag ik der eentje bij josdijkman http://www.josdijkman.nl/ontstekimg-am6 ... t-dmp.html
deze is denk ik een ducati otsteking? past dit zeker op een oud type blok?
en welke moet ik anders hebben
op me cdi staan trouwens: verde en nog een paar kleuren in het italiaans?
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: welke ontsteking
Ja, die gaat passen.
Gezien het Italiaans op je cdi heb je een Ducati ontsteking.
(overigens zijn deze immitatie onstekingen net zo goed als de originele. zeker omdat Ducati ze niet meer maakt)
Een Leonelli ontsteking heeft meer aansluitingen en dat zijn 2 multistekkers. geen losse draden.
Gezien het Italiaans op je cdi heb je een Ducati ontsteking.
(overigens zijn deze immitatie onstekingen net zo goed als de originele. zeker omdat Ducati ze niet meer maakt)
Een Leonelli ontsteking heeft meer aansluitingen en dat zijn 2 multistekkers. geen losse draden.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: welke ontsteking
oke topp, hartstikke bedankt, had alleen nog 1 vraagje
de vorige eigenaar is op zn bek gegaan en daarom is het glaasje aan de zijkant van mijn reservoir van de voorrem gebarsten, hierdoor lekt hij af en toe dus remvloeistof? dit moet zsm vervangen worden natuurlijk maar heeft het nog nadelige effecten als ik zo even blijf rijden? hij remt nog prima enzo. en moet ik dan het hele ?reservoir? vervangen, en waar kan ik deze nieuw bestellen, of 2e hands
de vorige eigenaar is op zn bek gegaan en daarom is het glaasje aan de zijkant van mijn reservoir van de voorrem gebarsten, hierdoor lekt hij af en toe dus remvloeistof? dit moet zsm vervangen worden natuurlijk maar heeft het nog nadelige effecten als ik zo even blijf rijden? hij remt nog prima enzo. en moet ik dan het hele ?reservoir? vervangen, en waar kan ik deze nieuw bestellen, of 2e hands
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: welke ontsteking
Oh,voordat je de ontsteking gaat vervangen:
Doet je koplamp het nog wel?
Zo ja,dan is er niets mis met de ontsteking.
Dan is of de zekering,of de akku of de regelaar defekt.
Over je rem,volgens mij kan dat potje er niet vanaf en zal je de hele rempomp moeten vervangen.
Doet je koplamp het nog wel?
Zo ja,dan is er niets mis met de ontsteking.
Dan is of de zekering,of de akku of de regelaar defekt.
Over je rem,volgens mij kan dat potje er niet vanaf en zal je de hele rempomp moeten vervangen.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: welke ontsteking
hmm. koplamp doet het wel, als hij aanstaat, net als de knipperlichten, daar moet ik minimaal 3/4k toeren maken dan werken me knippers normaal anders blijven ze uit. dashboard doet het helemaal niet, alle lichten doen het als ik rijd,moet dan ineens tanken,2t olie bijvullen en rij met grootlicht zeg maar.
het rare is dat ik de oude accu van me tzr erin doe(6maanden oude accu) dat hij dan ongeveer 2/3 dagen werkt en dan is de accu dus ook leeg.
kan het niet zijn dat de spoel die mijn accu oplaad alleen kapot is?
regulator? is dat ding aan de zijkant met 6aansluitingen? die is namelijk al vervangen eergister
en hoe kan ik weten of het een kabelbreuk is?
welke kabel moet ik volgen
het rare is dat ik de oude accu van me tzr erin doe(6maanden oude accu) dat hij dan ongeveer 2/3 dagen werkt en dan is de accu dus ook leeg.
kan het niet zijn dat de spoel die mijn accu oplaad alleen kapot is?
regulator? is dat ding aan de zijkant met 6aansluitingen? die is namelijk al vervangen eergister
en hoe kan ik weten of het een kabelbreuk is?
welke kabel moet ik volgen
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: welke ontsteking
Dan heb je dus een kapotte regelaar.
De ontsteking heeft geen aparte spoel om de akku op te laden.
Als je brommer loopt,dan moet je 14 Volt meten op de akku,is het minder dan is je regelaar kapot.
Is een zwak punt,gaan wel vaker kapot.
Heb bij de mijne een regelaar van een scooter gemonteerd en een losse knipperlicht automaat.
(Omdat de originele regelaar erg duur is en ook de knipperlichtautomaat bevat)
Werkt al jaren prima.
De ontsteking heeft geen aparte spoel om de akku op te laden.
Als je brommer loopt,dan moet je 14 Volt meten op de akku,is het minder dan is je regelaar kapot.
Is een zwak punt,gaan wel vaker kapot.
Heb bij de mijne een regelaar van een scooter gemonteerd en een losse knipperlicht automaat.
(Omdat de originele regelaar erg duur is en ook de knipperlichtautomaat bevat)
Werkt al jaren prima.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: welke ontsteking
dus dan is me spanningsregelaar kapothttp://www.josdijkman.nl/regulator-derb ... sqr=regul&? deze hebben we namelijk net vervangen en de accu laad ook nog steeds niet bij nu.
ik neem aan dat als je deze zou hebben vervangen(wat we dus gedaan hebben) dat de accu niet meer leeg moet lopen en ook zou moeten bijladen(gebeurd niet)
wat kan dit dan nog zijn, want als het goed is ligt het dan niet aan:
de ontsteking(licht en knippers werken onder het rijden)
de (spannings)regelaar/regulator(net vervangen)
wat kan het nog zijn dan? kabelbreuk? waar moet ik zoeken
ik neem aan dat als je deze zou hebben vervangen(wat we dus gedaan hebben) dat de accu niet meer leeg moet lopen en ook zou moeten bijladen(gebeurd niet)
wat kan dit dan nog zijn, want als het goed is ligt het dan niet aan:
de ontsteking(licht en knippers werken onder het rijden)
de (spannings)regelaar/regulator(net vervangen)
wat kan het nog zijn dan? kabelbreuk? waar moet ik zoeken
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: welke ontsteking
Raar,maar heb je dd spanning op de akku al eens gemeten als je brommer loopt?
Die moet 14 Volt zijn,niet lager (wel met minstens 3000 toeren meten..)
Anders moet de massadraad van de akku of de draad van de regelaar naar de akku niet goed zijn.
Kan niet veel anders zijn namelijk.
Je kan ook de spanning meten zonder aangesloten akku,maar dan kan je het beter met een 12V lamp testen.
Een 21 Watt lampje moet aardig fel branden.
Als noodoplossing kan je ook de gele draad met een diode op de akku aansluiten.
(Niet netjes,maar zo laadt de akku wel een stuk sneller op)
Die moet 14 Volt zijn,niet lager (wel met minstens 3000 toeren meten..)
Anders moet de massadraad van de akku of de draad van de regelaar naar de akku niet goed zijn.
Kan niet veel anders zijn namelijk.
Je kan ook de spanning meten zonder aangesloten akku,maar dan kan je het beter met een 12V lamp testen.
Een 21 Watt lampje moet aardig fel branden.
Als noodoplossing kan je ook de gele draad met een diode op de akku aansluiten.
(Niet netjes,maar zo laadt de akku wel een stuk sneller op)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: welke ontsteking
het enigste wat dus overblijft is als ik het goed begrijp, dat er ergens in 1 of meerdere kabels die vanaf mijn ontsteking en/of spanningsregelaar lopen, een kabelbreuk heeft, het beste is dus om alle kabels te vervangen vanaf de regelaar tot de accu, want als ik er een volle accu indoe, dan werkt alles, dashboard, voorlamp brand als contact aanstaat etc