Hoe controleer je of je blok niet naar de kloten is?
Geplaatst: do 10 sep 2015, 20:20
Hallo allemaal
Ik heb pas ontdekt dat een derbi een 2takt brommer is, daarmee dat ik ook een hele grote fout heb gemaakt. Ik heb ongeveer 10km met mijn derbi gereden op PURE BENZINE. Nu heb ik hem uiteen gehaald ( de brommer deed normaal, nooit vastgelopen ) gewoon om te controleren of er niets aan mankeert. De cilinder was er niet goed aan toe, piston zit vol met diepe krassen maar binnenkant cinder valt nog mee op lichte krasjes na. Maar ik wil weten hoe ik nu controleer hoe men krukas en al de rest er aan toe is en hoe weet ik of ik men blok moet reviseren of niet. En als ik men cilinder vervang en voortaan met olie erbij rijd, zou ik dan niks moeten doen? Want hij heeft nooit moeilijk gedaan ofso..
Alvast bedankt!
Ik heb pas ontdekt dat een derbi een 2takt brommer is, daarmee dat ik ook een hele grote fout heb gemaakt. Ik heb ongeveer 10km met mijn derbi gereden op PURE BENZINE. Nu heb ik hem uiteen gehaald ( de brommer deed normaal, nooit vastgelopen ) gewoon om te controleren of er niets aan mankeert. De cilinder was er niet goed aan toe, piston zit vol met diepe krassen maar binnenkant cinder valt nog mee op lichte krasjes na. Maar ik wil weten hoe ik nu controleer hoe men krukas en al de rest er aan toe is en hoe weet ik of ik men blok moet reviseren of niet. En als ik men cilinder vervang en voortaan met olie erbij rijd, zou ik dan niks moeten doen? Want hij heeft nooit moeilijk gedaan ofso..
Alvast bedankt!